Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 28 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.
Byl vydán Debian 13.2, tj. druhá opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.
Google představil platformu Code Wiki pro rychlejší porozumění existujícímu kódu. Code Wiki pomocí AI Gemini udržuje průběžně aktualizovanou strukturovanou wiki pro softwarové repozitáře. Zatím jenom pro veřejné. V plánu je rozšíření Gemini CLI také pro soukromé a interní repozitáře.
V přihlašovací obrazovce LightDM KDE (lightdm-kde-greeter) byla nalezena a již opravena eskalace práv (CVE-2025-62876). Detaily v příspěvku na blogu SUSE Security.
Byla vydána nová verze 7.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Tor Browser byl povýšen na verzi 15.0.1. Další novinky v příslušném seznamu.
Česká národní banka (ČNB) nakoupila digitální aktiva založená na blockchainu za milion dolarů (20,9 milionu korun). Na vytvořeném testovacím portfoliu, jehož součástí jsou bitcoin, stablecoiny navázané na dolar a tokenizované depozitum, chce získat praktickou zkušenost s držením digitálních aktiv. Portfolio nebude součástí devizových rezerv, uvedla dnes ČNB v tiskové zprávě.
Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).
Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.
test_image_name, kde by se zobrazoval náhled na budoucí jméno (jedno z mnoha) obrazů.
Tato funkce se chová divně, protože vlastnosti self.cf_images a self.cf_sets vidí jako vynulované, i když funkce get_total_size vypočítá velikost sady obrazů (na základě těchto proměnných) správně. Ještě divnější je, že pokud na konec funkce test_image_name připíšu řádek self.validating() tak vše funguje.
Prosil bych o radu / vysvětlení / odhalení chyby co je kde špatně
první řádek funkce test_image_name vypisuje správně obsah toho pole a dvě nuly, funkce tedy po pár řádcích skončí.
Omlouvám se za ten balast dole, raději to sem dám celé, ať se máte čeho chytit
Žádné chybové logy nevdím
#! /usr/bin/python
# -*- coding: utf-8 -*-
from PyQt4 import QtGui, uic
from PyQt4.QtCore import *
from functions import *
class imageset_params( QtGui.QDialog ) :
def __init__( self, Parent = None ):
super(imageset_params, self).__init__( )
self.parent = Parent
self.app = self.parent.app
self.config = self.parent.config
self.oform=uic.loadUi('UI/imageset_params.ui')
self.cf_sets = 0
self.cf_images = 0
self.cf_big = 0
self.cf_others = 0
self.cf_image_total_size = 0
self.cf_path = ""
self.cf_path_free = 0
self.cf_path_totalsize = 0
self.cf_path_exists = False
self.cf_name = ""
self.cf_sizeunit = ""
self.cf_multipikator = 1024
self.setup_ui()
def setup_ui( self ) :
self.oform.buttonBox.button( QtGui.QDialogButtonBox.Ok ).setEnabled( False )
self.connect( self.oform.comboBox_path, SIGNAL( 'editTextChanged(QString)' ), self.path_test )
self.connect( self.oform.radioButton_1000, SIGNAL( "clicked()" ), self.set1000 )
self.connect( self.oform.radioButton_1024, SIGNAL( "clicked()" ), self.set1024 )
self.connect( self.oform.spinBox_sets , SIGNAL( 'valueChanged(int)'), self.get_total_size )
self.connect( self.oform.spinBox_images , SIGNAL( 'valueChanged(int)'), self.get_total_size )
self.connect( self.oform.spinBox_bigger , SIGNAL( 'valueChanged(int)'), self.get_total_size )
self.connect( self.oform.spinBox_smaller , SIGNAL( 'valueChanged(int)'), self.get_total_size )
self.connect( self.oform.comboBox_bigger, SIGNAL( 'currentIndexChanged ( int )' ) , self.get_total_size )
self.connect( self.oform.comboBox_smaller, SIGNAL( 'currentIndexChanged ( int )' ) , self.get_total_size )
self.connect( self.oform.lineEdit_image_name, SIGNAL( "textChanged(QString)" ), self.test_image_name )
self.oform.radioButton_1024.setChecked( True )
#print self.config.list_of_paths
if ( len( self.config.list_of_paths ) > 0 ):
self.oform.comboBox_path.addItems( self.config.list_of_paths )
def set1024(self) :
self.cf_multipikator = 1024
self.get_total_size()
def set1000(self) :
self.cf_multipikator = 1000
self.get_total_size()
def path_test( self, gui_path ) :
self.path = unicode( gui_path ).strip()
self.cf_path_exist, self.cf_path_totalsize, self.cf_path_free = stat_path( self.path )
self.validating()
def select_path(self):
#print "kliknuto"
path = str( self.ui.comboBox_imagePath.currentText() ).strip()
if ( path == '' or( not( os.path.exists( path ) ) ) ) :
path = os.getenv('HOME')
imagepath = QtGui.QFileDialog.getExistingDirectory(
self,
self.trUtf8(u"Select folder for image"),
path,
QtGui.QFileDialog.Options(QtGui.QFileDialog.ShowDirsOnly))
if ( imagepath != "" ) :
self.oform.comboBox_imagePath.setEditText(imagepath)
# print imagepath
def get_total_size( self ) :
self.cf_big = int( self.oform.spinBox_bigger.value() )
if ( self.cf_big == 0) :
return 0
self.cf_others = int( self.oform.spinBox_smaller.value() )
if ( self.cf_others == 0) :
return 0
self.cf_sets = int( self.oform.spinBox_sets.value() )
if ( self.cf_sets == 0) :
return 0
self.cf_images = int( self.oform.spinBox_images.value() )
if ( self.cf_images == 0) :
return 0
bigger_koef = self.oform.comboBox_bigger.currentIndex()
smaller_koef = self.oform.comboBox_smaller.currentIndex()
bigger_size = int( self.cf_big *(self.cf_multipikator**( bigger_koef + 2 ) ) * self.cf_sets )
smaller_size = int( self.cf_others *(self.cf_multipikator**( smaller_koef + 2 ) ) * self.cf_sets*(self.cf_images - 1) )
self.cf_image_total_size = bigger_size + smaller_size
self.validating()
def test_image_name( self, iname ) :
print iname, self.cf_sets, self.cf_images
basename = unicode( iname )
if ( self.cf_images == 0 ) :
return
if ( self.cf_sets == 0 ) :
return
iciphers = len( str( self.cf_images ) )
sciphers = len( str( self.cf_sets ) )
if ( iciphers < 2 ):
iciphers = 2
if ( sciphers < 2 ) :
sciphers = 2
if ( basename.find( "%s" ) > -1 ):
basename.replace("%s", "%0*d"%( sciphers, 3) )
else :
basename = basename + "_set_%0*d"%( sciphers, 3)
if ( basename.find( "%i" ) > -1 ):
basename.replace("%i", "%0*d"%( iciphers, 3) )
else :
basename = basename + "_img_%0*d"%( iciphers, 5)
self.set_label( self.oform.label_image_name, self.trUtf8( "image name example : %1").arg( basename ), "info" )
# tohle pak způsobí, že se funkce chová správně
# self.validating()
def validating( self ) :
self.oform.buttonBox.button( QtGui.QDialogButtonBox.Ok ).setEnabled( False )
if ( not self.cf_path_exist ) :
self.set_label( self.oform.label_free_space, self.trUtf8( "Path does not exists" ), 'critical' )
return
it = ( self.cf_multipikator == 1024 )
free = hr_value( self.cf_path_free, 2, it )
self.set_label( self.oform.label_free_space, self.trUtf8( "Free space : %1" ).arg( free ), 'info' )
if ( self.cf_image_total_size > self.cf_path_free ) :
self.set_label(self.oform.label_image_size, self.trUtf8( ' No enough space !!! '), 'critical' )
return
if ( ( self.cf_path_free - self.cf_image_total_size )*20 < self.cf_path_totalsize ) :
self.set_label(self.oform.label_image_size, self.trUtf8( ' Medium will be almost full !!! ' ), 'warning' )
else :
self.set_label(self.oform.label_image_size, self.trUtf8( "Total size of set : %1 ").arg( hr_value( self.cf_image_total_size, 2, it )), 'info' )
self.oform.buttonBox.button( QtGui.QDialogButtonBox.Ok ).setEnabled( True )
def set_label(self, label, text, style = ""):
label.setText( text )
if ( style == 'info' ) :
label.setStyleSheet( "color: black; font-weight: normal" )
if ( style == 'warning' ) :
label.setStyleSheet( "color: violet; font-weight: bold" )
if ( style == 'critical' ) :
label.setStyleSheet( "color: red; font-weight: bold" )
Řešení dotazu:
self.cf_images a self.cf_sets, je nutno nastavit velikosti těch obrazů self_cf_big a self.cf_others ...
Tak krásně jsem se do toho zamotal, že už už jsem viděl stopy NSA ve zdrojácích pythonu
...
Díky za krátký brainstorm, problém vyřešen.
@property
def cf_images(self):
return int( self.oform.spinBox_images.value())
…a máš atribut který automagicky čte hodnotu z formuláře. Můžeš si tam dodělat i nějaký složitější kontroly, ale vyhni věcem který mění vnitřní stav objektu. Ono to sice taky bude fungovat ale je to prasárna.
BTW Ta validační funkce na konci je taky pěknej výlupek. Vyházej všechny set_label a prostě strč chybu do returnu. label nastaví volající, jednou v jednom místě. Nezapomeň že si můžeš ven vyhodit tuple víc hodnot a v místě volání ho pěkně pohodlně vybalit do proměnných.
self.cf_xxx - no, do mnoha z nich ukládám předpřipravené (např pomocí int() , unicode() ) hodnoty z formuláře, v dalších nějaké dopočítané hodnoty, které potřebuji později, nebo k validaci. Možná to není to pravé ořechové... jen mi přijde kratší self.cf_images než int( self.oform.spinBox_images.value()) ... zvlášť když se používají často a více těchto proměnných spolu, připadá mi to přehlednější
V kódu jsi použil něco, čemu tedy nějak nerozumím, už jsem to párkrát zahlíd, ale nechápu podstatu ... co to dělá, to @property ? Porůznu jsem viděl i (myslím) @slot nebo @signal, ale jak se pak s tím pracuje ?
Podle toho, co píšeš to vypadá, že je to metoda označená jako vlastnost... jak se s tím pak zachází ? musím pak psát self.cf_images() nebo stačí self.cf_images ?
Nikde jsem zatím nenašel (tedy, moc jsem nehledal ) ani nějaké pojednání o tomto.. jak se to jmenuje (dekorátor? )(ať můžu googlit)? Nebo rovnou odkaz, kdybys přihodil. Děkuji
Milan
def foo(self):
…
foo = property(foo)
Co ta dekorující funkce dělá záleží na ní – je to obyčejná funkce. Když polechtáš googla tak najdeš spoustu psaní o tom jak se to tvoří a k čemu je to dobré. Ale zrovna property je hodně stará vesta, byl součástí standartní knihovny ještě před vynálezem zavináčové syntaxe. Dělá to co jsi už uhádl, můžeš se na to odkazovat jako na jméno (bez závorek) a dostaneš výsledek funkce. V podstatě to vyrábí tajný getter. Šťavnaté detaily jsou jako obvykle v dokumentaci.
Tiskni
Sdílej: