Na redditu byly publikovány zajímavé QR kódy vygenerované pomocí Stable Diffusion. Přehled použitého softwaru v článku na Ars Technica.
Byl vydán Mozilla Firefox 114.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Nově jsou také na Linuxu podporovány USB FIDO2/WebAuthn bezpečnostní klíče. WebTransport je ve výchozím stavu povolen. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 114 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána červnová aktualizace aneb verze 2023.06-1 linuxové distribuce OSMC (Open Source Media Center). Z novinek lze zdůraznit povýšení verze multimediálního centra Kodi na 20. Na léto je plánováno představení nového vlajkového zařízení Vero, jež nahradí Vero 4K +.
Už zítra 7. června od 17 hodin proběhne SUSE Czech Open House 2023 aneb den otevřených dveří pražské pobočky SUSE. Těšit se lze na komentovanou prohlídku nebo přednášku o spotřebě procesorů.
Na vývojářské konferenci Applu WWDC23 byla představena řada novinek (cz): brýle Apple Vision Pro, MacBook Air 15” s čipem M2, Mac Studio s čipem M2 Max nebo M2 Ultra, Mac Pro s čipem M2 Ultra, iOS 17, iPadOS 17, macOS Sonoma, watchOS 10, …
Chystá se poslední jarní Virtuální Bastlírna. Nachystejte si ledové kávy, mojita a vodní chladiče a pojďte se se strahovskými bastlíři pobavit o technice a bastlení! Ptáte se, co mají bastlíři za novinky? Například se ukázalo, že OLED s SSD1306 ve skutečnosti nejsou nutně jen černobílé. Vyšla také nová verze KiCADu včetně betaverze pluginu pro tvorbu databázových knihoven pro KiCAD v InvenTree a na internetu se objevil USB
… více »6. červen je dnem za skutečný internet (neboli Světový den IPv6). Již tradiční příležitost urgovat svého ISP, kdy zavede do sítě IPv6, ale také příležitost šířit osvětu i mezi netechnické uživatele. V současnosti má IPv6 v ČR jen cca 20 % uživatelů (podle statistik společností Akamai a Google).
Festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí Maker Faire Prague 2023 proběhne o víkendu 10. a 11. června na Výstavišti Praha.
Byla vydána verze 8.18 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Projekty Blink a Blinkenlights dospěly do verze 1.0. Jedná se o x86-64-linux emulátor a jeho TUI nadstavbu sloužící jako debugger. Blink je v porovnání s qemu-x86_64 menší a rychlejší.
struct HANDLER{ MEMORY * memory; }; struct MEMORY{ CMD action; pthread_mutex_t mutex; char * Buffer; int start; int stop; };a k ni inicializacni funkci:
HANDLER * init_handler(){ HANDLER * handler; handler=new HANDLER; handler->memory=new MEMORY; handler->memory->Buffer=new char [BUFFER_SIZE]; handler->memory->start=0; handler->memory->stop=0; pthread_mutex_init(&handler->memory->mutex, NULL); handler->memory->action=READY; return handler; }Pomocí debugu jsem zjistil, že ukazatel handler->memory->Buffer spravne ukazuje na nejake misto v pameti (konkretne 0x6126D0) ale po inicializaci funkci pthread_mutex_init se změní adresa na kterou ukazatel Buffer ukazuje na 0X00. Nevíte prosím někdo co dělám špatně? Místo pro pthread_mutex_t(32B) ve strukture je ale funkce pthread_mutex_init z nějakého důvodu přepíše i několik B za zvím místem! Všem moc díky!
Řešení dotazu:
malloc
místo new
.
Neběží to na 64-bitovém systému? Tam by měl pthread_mutext_t
mít 40 bajtů, takže problém by byl nejspíš s includy nebo nějakými define.
HANDLER * handler;
handler = (HANDLER*) malloc(sizeof(HANDLER));
handler->memory = (MEMORY*) malloc(sizeof(MEMORY));
handler->memory->Buffer = (char*) malloc(BUFFER_SIZE);
Pak snad prohodit ty definovaný struktury.
Zádrhel je niekde inde. Niečo, čo tu v tom kóde nevidíme, tam urobí bordel.
Souhlasím. Aby bylo možné určit, kde je problém, chtělo by to kompletní zdroják(y) (stačí minimalistický testcase, kde se to projevuje) a informaci, jak se to přesně překládalo a linkovalo (a na jaké architektuře).
kus zdrojáku je v úvodním příšpěvku, jinde už jen volám tuto funkci a pristupuji k té struktuře, problém je (jak jsem psal) v té inicializační funkci, že inicializace mutexu přepíše ukazatel na tu přidělenou pamět.
A právě proto je potřeba vidět celý zdroják, protože pravděpodobné vysvětlení je, že na různých místech se pracuje s různým layoutem některé z těch struktur. Kvůli tomu by bylo dobré vidět celý soubor (resp. celé soubory, pokud to není v jednom).
A v tomto případě si myslím, že je jedno jestli tu pamět získám pomocí malloc nebo new.
To nepopírám. Problém by byl, kdybyste alokoval jedním a zkusil uvolnit druhým, ale to by se samozřejmě projevovalo jinak.
kompiluji pomocí:
g++ -c -m64 -pipe -g -Wall -W -I/usr/share/qt4/mkspecs/linux-g++-64 -o test.o ../test.cpp
Pokud používáte pthreads (což podle toho mutexu používáte), mělo by se všechno kompilovat s -pthread
allocated 0x82a3048 before pthread_mutex_init() 0x82a3048 after pthread_mutex_init() 0x82a3048 after init_handler() 0x82a3048
pthread_mutex_init(&(handler->memory->mutex), NULL);
nevim ktery operator ma prednost &a->b tak to skus napsat &(a->b)
a < b && b < c
" muselo závorkovat. V tomto případě nemá smysl, aby "&a->b
" znamenalo "(&a)->b
", protože to lze jednoduše zapsat jako "a.b
".
Tiskni
Sdílej: