Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.12 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.13. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna a Linux Kernel Newbies. Odstraněn byl souborový systém ReiserFS.
19. ledna 2038 přeteče hodnota time_t na 32bitových systémech, na vyřešení problému roku 2038 (Y2K38) tedy zbývá 13 let. Např. Debian v uplynulém roce přešel na 64bitový čas. Bernhard Wiedemann z openSUSE sdílí chyby v sestavení rozšířeného softwaru.
Byla vydána druhá opravná verze 21.2 v dubnu loňského roku vydané verze 21 multimediálního centra Kodi (dříve XBMC, Wikipedie) s kódovým označením Omega.
TikTok ve Spojených státech v sobotu večer místního času přerušil činnost. Uživatelé čínskou firmou vlastněné sociální sítě dostali zprávu, že aplikaci kvůli zákazu nelze používat. TikTok je momentálně nedostupný v obchodech s aplikacemi Google Play a App Store. Podle zákona přijatého loni a potvrzeného v pátek soudem měla platforma do dneška přerušit spojení se svou mateřskou společností ByteDance, která sídlí v Číně, nebo činnost v
… více »Wings 3D, tj. open source 3D modelovací program naprogramovaný v programovacím jazyce Erlang zaměřený na modelování pomocí subdivision a inspirovaný programy Nendo a Mirai od Izware, byl vydán v nové opravné verzi 2.4.1. Ke stažení již také ve formátu Flatpak z Flathubu.
Webový prohlížeč Dillo byl vydán ve verzi 3.2.0. Přidává podporu vzorců v SVG, obrázků ve WebP, změny velikosti stránky či možností posouvání. Nedávno oslavil 25. výročí vzniku.
Hra Mini Thief je na Steamu zdarma napořád, když aktivaci provedete do 24. ledna do 19.00 [ProtonDB].
Certifikační autorita Let's Encrypt oznámila, že bude volitelně nabízet krátkodobé certifikáty s šestidenní platností a navíc s možností vystavit je na IP adresu. Zvolit typ certifikátu bude možné v certifikačním profilu ACME.
Herní konzole Nintendo Switch 2 byla oficiálně potvrzena. Vyjde letos. Trailer na YouTube. Více ve středu 2. dubna na Nintendo Direct.
Byl vydán Linux Mint 22.1 s kódovým jménem Xia. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Linux Mint 22.1 bude podporován do roku 2029.
struct HANDLER{ MEMORY * memory; }; struct MEMORY{ CMD action; pthread_mutex_t mutex; char * Buffer; int start; int stop; };a k ni inicializacni funkci:
HANDLER * init_handler(){ HANDLER * handler; handler=new HANDLER; handler->memory=new MEMORY; handler->memory->Buffer=new char [BUFFER_SIZE]; handler->memory->start=0; handler->memory->stop=0; pthread_mutex_init(&handler->memory->mutex, NULL); handler->memory->action=READY; return handler; }Pomocí debugu jsem zjistil, že ukazatel handler->memory->Buffer spravne ukazuje na nejake misto v pameti (konkretne 0x6126D0) ale po inicializaci funkci pthread_mutex_init se změní adresa na kterou ukazatel Buffer ukazuje na 0X00. Nevíte prosím někdo co dělám špatně? Místo pro pthread_mutex_t(32B) ve strukture je ale funkce pthread_mutex_init z nějakého důvodu přepíše i několik B za zvím místem! Všem moc díky!
Řešení dotazu:
malloc
místo new
.
Neběží to na 64-bitovém systému? Tam by měl pthread_mutext_t
mít 40 bajtů, takže problém by byl nejspíš s includy nebo nějakými define.
HANDLER * handler;
handler = (HANDLER*) malloc(sizeof(HANDLER));
handler->memory = (MEMORY*) malloc(sizeof(MEMORY));
handler->memory->Buffer = (char*) malloc(BUFFER_SIZE);
Pak snad prohodit ty definovaný struktury.
Zádrhel je niekde inde. Niečo, čo tu v tom kóde nevidíme, tam urobí bordel.
Souhlasím. Aby bylo možné určit, kde je problém, chtělo by to kompletní zdroják(y) (stačí minimalistický testcase, kde se to projevuje) a informaci, jak se to přesně překládalo a linkovalo (a na jaké architektuře).
kus zdrojáku je v úvodním příšpěvku, jinde už jen volám tuto funkci a pristupuji k té struktuře, problém je (jak jsem psal) v té inicializační funkci, že inicializace mutexu přepíše ukazatel na tu přidělenou pamět.
A právě proto je potřeba vidět celý zdroják, protože pravděpodobné vysvětlení je, že na různých místech se pracuje s různým layoutem některé z těch struktur. Kvůli tomu by bylo dobré vidět celý soubor (resp. celé soubory, pokud to není v jednom).
A v tomto případě si myslím, že je jedno jestli tu pamět získám pomocí malloc nebo new.
To nepopírám. Problém by byl, kdybyste alokoval jedním a zkusil uvolnit druhým, ale to by se samozřejmě projevovalo jinak.
kompiluji pomocí:
g++ -c -m64 -pipe -g -Wall -W -I/usr/share/qt4/mkspecs/linux-g++-64 -o test.o ../test.cpp
Pokud používáte pthreads (což podle toho mutexu používáte), mělo by se všechno kompilovat s -pthread
allocated 0x82a3048 before pthread_mutex_init() 0x82a3048 after pthread_mutex_init() 0x82a3048 after init_handler() 0x82a3048
pthread_mutex_init(&(handler->memory->mutex), NULL);
nevim ktery operator ma prednost &a->b tak to skus napsat &(a->b)
a < b && b < c
" muselo závorkovat. V tomto případě nemá smysl, aby "&a->b
" znamenalo "(&a)->b
", protože to lze jednoduše zapsat jako "a.b
".
Tiskni Sdílej: