Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Byla vydána verze 3.0 (Mastodon) nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). S novou verzí formátu záznamu asciicast v3, podporou live streamingu a především kompletním přepisem z Pythonu do Rustu.
Canonical oznámil, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie) v Ubuntu.
Tržní hodnota americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetového vyhledávače Google, dnes poprvé překonala hranici tří bilionů dolarů (62,1 bilionu Kč). Alphabet se připojil k malé skupině společností, které tuto hranici pokořily. Jsou mezi nimi zatím americké firmy Nvidia, Microsoft a Apple.
Spojené státy a Čína dosáhly dohody ohledně pokračování populární čínské platformy pro sdílení krátkých videí TikTok v USA. V příspěvku na síti Truth Social to dnes naznačil americký prezident Donald Trump. Dosažení rámcové dohody o TikToku vzápětí oznámil americký ministr financí Scott Bessent, který v Madridu jedná s čínskými představiteli o vzájemných obchodních vztazích mezi USA a Čínou. Bessentova slova později potvrdila také čínská strana.
MKVToolNix, tj. sada nástrojů pro práci s formátem (medialnym kontajnerom) Matroska, byl vydán ve verzi 95.0. Podpora přehrávání formátu Matroska míří do Firefoxu [Bug 1422891, Technický popis]. Přehrávání lze již testovat ve Firefoxu Nightly.
Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 211. sraz, který proběhne v pátek 19. září od 18:00 ve Studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Na srazu proběhne přednáška Jiřího Eischmanna o nové verzi prostředí GNOME 49. Nemáte-li možnost se zúčastnit osobně, přednáškový blok bude opět streamován živě na server VHSky.cz a následně i zpřístupněn záznam.
Microsoft se vyhnul pokutě od Evropské komise za zneužívání svého dominantního postavení na trhu v souvislosti s aplikací Teams. S komisí se dohodl na závazcích, které slíbil splnit. Unijní exekutivě se nelíbilo, že firma svazuje svůj nástroj pro chatování a videohovory Teams se sadou kancelářských programů Office. Microsoft nyní slíbil jasné oddělení aplikace od kancelářských nástrojů, jako jsou Word, Excel a Outlook. Na Microsoft si
… více »Samba (Wikipedie), svobodná implementace SMB a Active Directory, byla vydána ve verzi 4.23.0. Počínaje verzí Samba 4.23 jsou unixová rozšíření SMB3 ve výchozím nastavení povolena. Přidána byla podpora SMB3 přes QUIC. Nová utilita smb_prometheus_endpoint exportuje metriky ve formátu Prometheus.
Správcovský tým repozitáře F-Droid pro Android sdílí doporučení, jak řešit žádosti o odstranění nelegálního obsahu. Základem je mít nastavené formální procesy, vyhrazenou e-mailovou adresu a být transparentní. Zdůrazňují také důležitost volby jurisdikce (F-Droid je v Nizozemsku).
struct HANDLER{ MEMORY * memory; }; struct MEMORY{ CMD action; pthread_mutex_t mutex; char * Buffer; int start; int stop; };a k ni inicializacni funkci:
HANDLER * init_handler(){ HANDLER * handler; handler=new HANDLER; handler->memory=new MEMORY; handler->memory->Buffer=new char [BUFFER_SIZE]; handler->memory->start=0; handler->memory->stop=0; pthread_mutex_init(&handler->memory->mutex, NULL); handler->memory->action=READY; return handler; }Pomocí debugu jsem zjistil, že ukazatel handler->memory->Buffer spravne ukazuje na nejake misto v pameti (konkretne 0x6126D0) ale po inicializaci funkci pthread_mutex_init se změní adresa na kterou ukazatel Buffer ukazuje na 0X00. Nevíte prosím někdo co dělám špatně? Místo pro pthread_mutex_t(32B) ve strukture je ale funkce pthread_mutex_init z nějakého důvodu přepíše i několik B za zvím místem! Všem moc díky!
Řešení dotazu:
malloc
místo new
.
Neběží to na 64-bitovém systému? Tam by měl pthread_mutext_t
mít 40 bajtů, takže problém by byl nejspíš s includy nebo nějakými define.
HANDLER * handler;
handler = (HANDLER*) malloc(sizeof(HANDLER));
handler->memory = (MEMORY*) malloc(sizeof(MEMORY));
handler->memory->Buffer = (char*) malloc(BUFFER_SIZE);
Pak snad prohodit ty definovaný struktury.
Zádrhel je niekde inde. Niečo, čo tu v tom kóde nevidíme, tam urobí bordel.
Souhlasím. Aby bylo možné určit, kde je problém, chtělo by to kompletní zdroják(y) (stačí minimalistický testcase, kde se to projevuje) a informaci, jak se to přesně překládalo a linkovalo (a na jaké architektuře).
kus zdrojáku je v úvodním příšpěvku, jinde už jen volám tuto funkci a pristupuji k té struktuře, problém je (jak jsem psal) v té inicializační funkci, že inicializace mutexu přepíše ukazatel na tu přidělenou pamět.
A právě proto je potřeba vidět celý zdroják, protože pravděpodobné vysvětlení je, že na různých místech se pracuje s různým layoutem některé z těch struktur. Kvůli tomu by bylo dobré vidět celý soubor (resp. celé soubory, pokud to není v jednom).
A v tomto případě si myslím, že je jedno jestli tu pamět získám pomocí malloc nebo new.
To nepopírám. Problém by byl, kdybyste alokoval jedním a zkusil uvolnit druhým, ale to by se samozřejmě projevovalo jinak.
kompiluji pomocí:
g++ -c -m64 -pipe -g -Wall -W -I/usr/share/qt4/mkspecs/linux-g++-64 -o test.o ../test.cpp
Pokud používáte pthreads (což podle toho mutexu používáte), mělo by se všechno kompilovat s -pthread
allocated 0x82a3048 before pthread_mutex_init() 0x82a3048 after pthread_mutex_init() 0x82a3048 after init_handler() 0x82a3048
pthread_mutex_init(&(handler->memory->mutex), NULL);
nevim ktery operator ma prednost &a->b tak to skus napsat &(a->b)
a < b && b < c
" muselo závorkovat. V tomto případě nemá smysl, aby "&a->b
" znamenalo "(&a)->b
", protože to lze jednoduše zapsat jako "a.b
".
Tiskni
Sdílej: