abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:11 | IT novinky

    Organizace Video Games Europe reprezentující vydavatele počítačových her publikovala prohlášení k občanské iniciativě Stop Destroying Videogames.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:22 | IT novinky

    Společnost Raspberry Pi nově nabzí Raspberry Pi Camera Module 3 Sensor Assembly, tj. samostatné senzorové moduly z Raspberry Pi Camera Module 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:00 | Nasazení Linuxu

    Cathode Ray Dude v novém videu ukazuje autorádio Empeg Car (později Rio Car) z let 1999–2001. Šlo o jeden z prvních přehrávačů MP3 do auta. Běží na něm Linux. Vyrobeno bylo jen asi pět tisíc kusů, ale zůstala kolem nich živá komunita, viz např. web riocar.org.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    dnes 02:11 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.7.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:44 | Nová verze

    Wayland byl vydán ve verzi 1.24.0. Jde o menší vydání po více než roce. Více funkcionality bývá přidáváno v průběžných vydáních Wayland Protocols.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    včera 23:44 | Nová verze

    Textový editor Geany byl vydán ve verzi 2.1. Jde o udržovací vydání po bezmála dvou letech. Obsahuje drobná vylepšení vyhledávání, aktualizace podpory zvýrazňování syntaxe a dále převážně opravy chyb.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 1
    včera 19:44 | Komunita

    Byly zveřejněny videozáznamy, dostupné také s prezentacemi přímo z programu, a také fotogalerie z open source komunitní konference DevConf.CZ 2025 konané od 12. do 14. června v Brně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.7. 20:22 | Zajímavý software

    Navigace se soukromím CoMaps postavena nad OpenStreetMap je nově k dispozici v Google Play, App Store i F-Droid. Jedná se o komunitní fork aplikace Organic Maps.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    4.7. 19:33 | Nová verze

    Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.49.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    4.7. 15:22 | IT novinky

    Masivní výpadek elektrického proudu zasáhl velkou část České republiky. Hasiči vyjížděli k většímu počtu lidí uvězněných ve výtazích. Výpadek se týkal zejména severozápadu republiky, dotkl se také Prahy, Středočeského nebo Královéhradeckého kraje. Ochromen byl provoz pražské MHD, linky metra se už podařilo obnovit. Výpadek proudu postihl osm rozvoden přenosové soustavy, pět z nich je nyní opět v provozu. Příčina problémů je však stále neznámá. Po 16. hodině zasedne Ústřední krizový štáb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 96
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (60%)
     (27%)
     (7%)
     (2%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 367 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Dotaz: pthread_mutex_init ve strukture

    31.7.2014 11:37 pou | skóre: 18
    pthread_mutex_init ve strukture
    Přečteno: 495×
    Dobrý den, píšu si jeden takový malinky program v C.

    V tom programu definuji strukturu:
    struct HANDLER{
        MEMORY * memory;
    };
    
    
    struct MEMORY{
        CMD action;
        pthread_mutex_t mutex;
        char * Buffer;
        int start;
        int stop;
    };
    
    a k ni inicializacni funkci:
    HANDLER * init_handler(){
        HANDLER * handler;
        handler=new HANDLER;
        handler->memory=new MEMORY;
        handler->memory->Buffer=new char [BUFFER_SIZE];
        handler->memory->start=0;
        handler->memory->stop=0;
        pthread_mutex_init(&handler->memory->mutex, NULL);
        handler->memory->action=READY;
        return handler;
    }
    
    Pomocí debugu jsem zjistil, že ukazatel handler->memory->Buffer spravne ukazuje na nejake misto v pameti (konkretne 0x6126D0) ale po inicializaci funkci pthread_mutex_init se změní adresa na kterou ukazatel Buffer ukazuje na 0X00. Nevíte prosím někdo co dělám špatně? Místo pro pthread_mutex_t(32B) ve strukture je ale funkce pthread_mutex_init z nějakého důvodu přepíše i několik B za zvím místem!

    Všem moc díky!

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    31.7.2014 12:09 logik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread_mutex_init ve strukture
    Zkompilovals to s valgrindem (nebo něčím podobným)? Pokud ne, tak s tím bych začal...
    31.7.2014 15:02 pou | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread_mutex_init ve strukture
    Valgrid je dobra rada, ale v podstatě mi řekl jen to co jsem věděl - definitně ztraceny blok paměti na řadku, kde alokuji pamět pro buffer (new char [BUFF_SIZE).

    31.7.2014 15:55 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread_mutex_init ve strukture
    Pokud je to v C, mělo by tam být malloc místo new.

    Neběží to na 64-bitovém systému? Tam by měl pthread_mutext_t mít 40 bajtů, takže problém by byl nejspíš s includy nebo nějakými define.
    31.7.2014 17:08 pou | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread_mutex_init ve strukture
    Někde jsem se docetl, že pokud se ve struktuře objevuje např std::string není dobre volat na alokaci struktury malloc, protoze se nezavola prislusny konstruktor->proto volam radeji new - je pravda ze u bufferu muzu volat i malloc ale to je asi jedno.

    Ano systém je 64b. Jak napravit ty špatny includy??
    31.7.2014 17:22 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread_mutex_init ve strukture
    std::string ani konstruktory nejsou v C, jen v C++. V C++ bych nedělal žádné takovéhle struktury, ale pořádné objekty.

    Jakým způsobem to kompilujete?
    31.7.2014 20:13 benn | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread_mutex_init ve strukture
    Píšeš, že je to v C, tak zkusit nahradit new za malloc. Zda to dělá podobnou neplechu. U malloc vyloženě musíš určit velikosti. Pak se uvidí
    
    HANDLER * handler;
    handler                 = (HANDLER*) malloc(sizeof(HANDLER));
    handler->memory         = (MEMORY*)  malloc(sizeof(MEMORY));
    handler->memory->Buffer = (char*)    malloc(BUFFER_SIZE);
    
    
    Pak snad prohodit ty definovaný struktury.
    1.8.2014 07:58 DK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread_mutex_init ve strukture
    malloc(BUFFER_SIZE * sizeof(char))
    1.8.2014 08:46 Jakub Galgonek | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread_mutex_init ve strukture
    To není nutné, sizeof(char) je vždy jedna.
    Jardík avatar 3.8.2014 11:27 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread_mutex_init ve strukture
    Stejně tak přetypovávat jak kokot z void* na cokoliv*.
    Věřím v jednoho Boha.
    1.8.2014 08:13 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread_mutex_init ve strukture
    Ten kód v povodnej otázke nie je C, ale C++. C kompilátor by mu nadával na kľúčové slovo "new" na použitie "MEMORY" miesto "struct MEMORY" v definícii štruktúry HANDLER a podobne. S C kompilátorom by sa nedostal k tomu, aby to debugoval a videl kam ukazuje Buffer. Pri kompilovaní s C++ kompilácia prejde, ale ani tam nie je žiaden problém s prepisovaním pamäte.

    Tak, ako to je napísané, je hodnota Buffer po vykonaní pthread_mutex_init() nedotknutá. Zádrhel je niekde inde. Niečo, čo tu v tom kóde nevidíme, tam urobí bordel.
    3.8.2014 22:45 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread_mutex_init ve strukture
    Zádrhel je niekde inde. Niečo, čo tu v tom kóde nevidíme, tam urobí bordel.

    Souhlasím. Aby bylo možné určit, kde je problém, chtělo by to kompletní zdroják(y) (stačí minimalistický testcase, kde se to projevuje) a informaci, jak se to přesně překládalo a linkovalo (a na jaké architektuře).

    4.8.2014 12:54 pou | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread_mutex_init ve strukture
    kus zdrojáku je v úvodním příšpěvku, jinde už jen volám tuto funkci a pristupuji k té struktuře, problém je (jak jsem psal) v té inicializační funkci, že inicializace mutexu přepíše ukazatel na tu přidělenou pamět.

    A v tomto případě si myslím, že je jedno jestli tu pamět získám pomocí malloc nebo new.

    kompiluji pomocí:

    g++ -c -m64 -pipe -g -Wall -W -I/usr/share/qt4/mkspecs/linux-g++-64 -o test.o ../test.cpp

    jinak sizeof mutexu vraci 32b

    Honza
    4.8.2014 12:58 pou | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread_mutex_init ve strukture
    OMLOUVAM SE!!! jinak sizeof(pthread_mutex_t) vraci 40

    4.8.2014 13:12 Jakub Galgonek | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread_mutex_init ve strukture
    To s tím minimalistickým testcasem je ale dobrá rada. Při jeho vytváření dost možmá tu chybu najdeš sám. A i kdyby ne, tak ti pak více více lidí může pomoci s jejím hledáním.
    4.8.2014 13:30 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread_mutex_init ve strukture
    kus zdrojáku je v úvodním příšpěvku, jinde už jen volám tuto funkci a pristupuji k té struktuře, problém je (jak jsem psal) v té inicializační funkci, že inicializace mutexu přepíše ukazatel na tu přidělenou pamět.

    A právě proto je potřeba vidět celý zdroják, protože pravděpodobné vysvětlení je, že na různých místech se pracuje s různým layoutem některé z těch struktur. Kvůli tomu by bylo dobré vidět celý soubor (resp. celé soubory, pokud to není v jednom).

    A v tomto případě si myslím, že je jedno jestli tu pamět získám pomocí malloc nebo new.

    To nepopírám. Problém by byl, kdybyste alokoval jedním a zkusil uvolnit druhým, ale to by se samozřejmě projevovalo jinak.

    kompiluji pomocí:

    g++ -c -m64 -pipe -g -Wall -W -I/usr/share/qt4/mkspecs/linux-g++-64 -o test.o ../test.cpp
    

    Pokud používáte pthreads (což podle toho mutexu používáte), mělo by se všechno kompilovat s -pthread

    4.8.2014 13:48 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread_mutex_init ve strukture
    Příloha:
    Test case je v prílohe. A jeho výstupom je:
    allocated       0x82a3048
    before pthread_mutex_init()     0x82a3048
    after pthread_mutex_init()      0x82a3048
    after init_handler()    0x82a3048
    4.8.2014 14:13 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread_mutex_init ve strukture
    To ovšem znamená, že ten testcase nedemonstruje ten problém…
    4.8.2014 14:50 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread_mutex_init ve strukture
    To znamená, že problém nie je v tom kóde, ktorý tu vidíme.
    4.8.2014 15:01 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread_mutex_init ve strukture
    Aha, pardon, nějak jsem automaticky předpokládal, že ten testcase sem dával tazatel. :-)
    4.8.2014 15:26 pou | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread_mutex_init ve strukture
    Takže jsem zkusil testcase.cpp a vse funguje, patral jsem kde je tedy problem, nasel - přiznávám, je to moje blbost :-/.

    Problém byl v tom, že program kompiluji i pro ARM, a tak mám nastavené u vývojového prostředí cesty i k tem ARM knihovnám -> ted kdyz muj kod zkompiluji se správnými cestami vse funguje bez problému.

    Sam bych asi na tuto "moji hloupost" nepřišel.

    Děkuji!! Vsem
    1.8.2014 14:18 Radek Isa | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread_mutex_init ve strukture
    pthread_mutex_init(&(handler->memory->mutex), NULL); nevim ktery operator ma prednost &a->b tak to skus napsat &(a->b)
    pavlix avatar 1.8.2014 15:49 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread_mutex_init ve strukture
    Pokud C/C++ denně nepoužíváš, stačí se podívat na tabulku operátorů dle priority a nemusí se pak ani upravovat kód ani psát takovéto příspěvky.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    3.8.2014 22:39 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread_mutex_init ve strukture
    Doplnil bych, že ve většině případů funguje pravidlo, že autoři C se obvykle řídili zdravým rozumem a tím, co je praktičtější, takže je např. na rozdíl od autora Pascalu nenapadlo dát porovnávání nižší prioritu než logickým spojkám, aby se "a < b && b < c" muselo závorkovat. V tomto případě nemá smysl, aby "&a->b" znamenalo "(&a)->b", protože to lze jednoduše zapsat jako "a.b".
    pavlix avatar 3.8.2014 22:47 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread_mutex_init ve strukture
    +1
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.