OpenSearch (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.0. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Jedná se o fork projektů Elasticsearch a Kibana.
PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.
Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.
Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.
sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.
Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).
Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.
Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.
# Muj vlastni super event, ktery dela super veci (SuperEvent, EVT_SUPER) = wx.lib.newevent.NewEvent() # ... wx.PostEvent(target_window, super_event_instance)což je zamozřejmně wx-specific, ale v QT to bude dost podobné. A k tomu případně
import Queue
class PyQtProxyThread(QThread): __signalName = 's' def __init__(self, _destinationCallable, _data): assert callable(_destinationCallable) QThread.__init__(self) self.__data = _data self.connect(self, SIGNAL(self.__signalName), _destinationCallable) self.start() def __del__(self): self.wait() def run(self): self.emit(SIGNAL(self.__signalName), self.__data)
// Volano z gui vlakna, treba z hlavniho okna aplikace. QThread *thread = new QThread; Worker *pracovnik = new Worker(); // pracovnik dedi QObject pracovnik->moveToThread(thread); // A ted pokud potrebujes predávat data z pracovnika (ktery bezi na jinem vlakne) do hlavniho vlakna, tak to delej pres signaly. connect(pracovnik, SIGNAL(abc()), this, SLOT(abc()));Jak bylo řečeno, connect() automaticky pozna, že slot se nachazi v jinem vlakně nez signal a provede automaticky mezivlaknovej invoke.
QCoreApplication::setAttribute(Qt::AA_X11InitThreads);
hned pri startu aplikace.
Pokud to neudelas, tak muzes sestrelit Unity (anebo jiny WM) popr. muze umrit tvoje aplikace.
Xlib byla katastrofa (co se multithreadingu tyce) a XCB na tom neni o moc lip.
Pokud to neudelas, tak muzes sestrelit Unity (anebo jiny WM) popr. muze umrit tvoje aplikaceAno, tvoje aplikace umřít může, ale to, že sestřelíš Unity či jiný WM je samozřejmě krávovina, leda by byl zabugovaný. Kecáš totiž přes socket s Xkama, popř. něco přes sdílenou paměť (třeba obrázky) a X server potom s WM úplně jiným socketem. A to, jestli je tvoje aplikace vícevláknová pro WM neznamená vůbec žádný problém.
Tiskni
Sdílej: