Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu srpnový souhrn novinek. Kvůli nedostatečnému zájmu byla ukončena výroba telefonů PinePhone Pro.
Po pěti měsících vývoje byla vydána nová verze 0.15.1 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Verze 0.15.0 byla přeskočena. Přispělo 162 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Před sedmi lety společnost Valve představila fork projektu Wine s názvem Proton umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát počítačové hry do té doby běžící pouze ve Windows. Aktuální přehled podporovaných her na stránkách ProtonDB
Společnost DuckDuckGo rozšířila svůj AI chat Duck.ai o GPT-5 mini (𝕏). Duck.ai umožňuje anonymní přístup bez vytváření účtů k několika modelům umělé inteligence. Aktuálně k GPT-4o mini, GPT-5 mini, Llama 4 Scout, Claude Haiku 3.5 a Mistral Small 3.
Marek Tóth v příspěvku DOM-based Extension Clickjacking: Data ve správcích hesel v ohrožení na svém blogu popsal novou clickjacking techniku s několika variantami útoků a otestoval ji proti 11 správcům hesel. Výsledkem bylo nalezení několika 0-day zranitelností, které mohly ovlivnit uložená data desítek milionů uživatelů. Jedno kliknutí kdekoliv na webové stránce kontrolované útočníkem umožňovalo ukrást uživatelská data ze
… více »Na dnešní akci Made by Google 2025 (YouTube) byly představeny telefony Pixel 10 s novým čipem Google Tensor G5 a novými AI funkcemi, hodinky Pixel Watch 4 a sluchátka Pixel Buds 2a.
The Document Foundation oznámila vydání nové major verze 25.8 svobodného kancelářského balíku LibreOffice. Podrobný přehled nových vlastností i s náhledy v poznámkách k vydání (cs) a také na Youtube a PeerTube.
Zeek (Wikipedie), původně Bro, byl vydán v nové major verzi 8.0.0. Jedná se o open source platformu pro analýzu síťového provozu. Vyzkoušet lze online.
Byl vydán Mozilla Firefox 142.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 142 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Rozšiřuji aplikaci, která by potřebovala přístup k uživatelským heslům. Ve stručnosti: pro cca několik desítek uživatelů provádí služba pravidelné připojování do nastavených systémů a něco nastavuje. Nyní se lidé musí přihlásit do webového rozhraní té aplikace a nastavování provádět "manuálně", protože v databázi ukládám jen hashe a jsem odpůrcem uklání hesel v db. V praxi to ale znamená množství problémů.
Proto potřebuji ukládat v databázi nějak bezpečně hesla. Napadlo mě alespoň zvýšit úroveň zabezpečení šifrováním hesel nějakým klíčem, který by nebyl uložený v databázi => pokud někdo jen ukradne data z databáze a nehackne příp. celý systém, pak nemá rovnou plaintexty.
Co si myslíte o tomto přístupu a obecně o ukládání hesel v databázi? Obecně mi to jde proti srsti, ale ta aplikace stejně potřebuje nějak komunikovat s těmi systémy, jen s těmi hashi v db by příp. útočním musel chvíli poslouchat a ne jen ukrást všechna data.
Jde o přístup do databází a ukládání či spíše hlavně čtení nějakých historií a statistik. K těm je potřeba právě to heslo. A ano, lze to zabezpečit tak, že případné hacknutí systému nedovolí zničit cílová data, ale jde hlavně o to, že lidé si prostě dávají stejné heslo všude - v práci i doma. Proto to heslo chci nějak šifrovat, ale bohužel ho skutečně potřebuji znát.
Ještě mě napadl jeden způsob šifrování. Mít program, kterému bych při spouštění zadal manuálně heslo a z mé aplikace bych mu jen posílal data k šifrování/dešifrování. Takže klíč k dešifrování dat by byl jen v RAM.
Nepouzivat pro prihlaseni k tem systemum heslo uzivatele, ale jen vygenerovany hashBezpečnost systému nezávisí na tom, kolikrát při jeho popisu použijete slovo "hash". Asi jste nemyslel hash, ale náhodně vygenerované heslo, ne?
Tiskni
Sdílej: