Na YouTube a nově také na VHSky byly zveřejněny sestříhané videozáznamy přednášek z letošního OpenAltu.
Jednou za rok otevírá společnost SUSE dveře svých kanceláří široké veřejnosti. Vítáni jsou všichni, kdo se chtějí dozvědět více o naší práci, prostředí ve kterém pracujeme a o naší firemní kultuře. Letos se dveře otevřou 26. 11. 2025 v 16:00. Můžete se těšit na krátké prezentace, které vám přiblíží, na čem naši inženýři v Praze pracují, jak spolupracujeme se zákazníky, partnery i studenty, proč máme rádi open source a co pro nás skutečně
… více »Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za říjen (YouTube).
Jeff Quast otestoval současné emulátory terminálu. Zaměřil se na podporu Unicode a výkon. Vítězným emulátorem terminálu je Ghostty.
Amazon bude poskytovat cloudové služby OpenAI. Cloudová divize Amazon Web Services (AWS) uzavřela s OpenAI víceletou smlouvu za 38 miliard USD (803,1 miliardy Kč), která poskytne majiteli chatovacího robota s umělou inteligencí (AI) ChatGPT přístup ke stovkám tisíc grafických procesů Nvidia. Ty bude moci využívat k trénování a provozování svých modelů AI. Firmy to oznámily v dnešní tiskové zprávě. Společnost OpenAI také nedávno
… více »Konference Prague PostgreSQL Developer Day 2026 (P2D2) se koná 27. a 28. ledna 2026. Konference je zaměřena na témata zajímavá pro uživatele a vývojáře. Příjem přednášek a workshopů je otevřen do 14. listopadu. Vítáme témata související s PostgreSQL či s databázemi obecně, a mohou být v češtině či angličtině.
Byl vydán Devuan 6 Excalibur. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Kódové jméno Excalibur bylo vybráno podle planetky 9499 Excalibur. Devuan (Wikipedie) je fork Debianu bez systemd. Devuan 6 Excalibur vychází z Debianu 13 Trixie. Devuan 7 ponese kódové jméno Freia.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu poprvé překročil 3 %, aktuálně 3,05 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 27,18 %. Procesor AMD používá 67,10 % hráčů na Linuxu.
Joel Severin v diskusním listu LKML představil svůj projekt linuxového jádra ve WebAssembly (Wasm). Linux tak "nativně" běží ve webovém prohlížeči. Potřebné skripty pro převod jsou k dispozici na GitHubu.
Byla vydána nová verze 25.10.31 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Řešení dotazu:
int a = 1;
int b = a++;
int c = ++a;
std::cout << "b = " << b << ", c = " << c << std::endl;
Potom by výpis na posledním řádku vypsal
b = 1, c = 3
tj. v prvním případě se nejdřív hodnota přiřadí a potom inkrementuje, ve druhém případě je tomu naopak. V případě, že inkrement je jedinou operací v příkazu, dojde jen ke zvýšení hodnoty nezávisle na prefix/postfix povaze operátoru.
<pre class="brush: c">
#include <stdio.h>
int main(void)
{
float a=2, b=2, c=1, d=0, e=4, f;
printf("povodne hodnoty su: a = %.1f b = %.1f c = %.1f d = %.1f e = %.1f\n",a, b, c, d, e);
a++; ++c; e--;
printf("%.1f %.1f %.1f\n",a, c, e);
f=(a/c)*e;
printf("vysledok a++ / ++c * --e bude %f:\n",f );
printf("nove hodnoty su: a = %.1f b = %.1f c = %.1f d = %.1f e = %.1f\n",a, b, c, d, e);
return 0;
}
</pre>
Ti dá:
#include <stdio.h>
int main(void)
{
float a=2, b=2, c=1, d=0, e=4, f;
printf("povodne hodnoty su: a = %.1f b = %.1f c = %.1f d = %.1f e = %.1f\n",a, b, c, d, e);
a++; ++c; e--;
printf("%.1f %.1f %.1f\n",a, c, e);
f=(a/c)*e;
printf("vysledok a++ / ++c * --e bude %f:\n",f );
printf("nove hodnoty su: a = %.1f b = %.1f c = %.1f d = %.1f e = %.1f\n",a, b, c, d, e);
return 0;
}
Normální HTML, prostě jen nahradíš:a++; ++c; e--;se vyhdonotí před použitím v následujícím příkazu. V tomto příkladu je tak úplně jedno, jestli "pre" nebo "post". Pro < a > musíte použít &lt a &gt; v náhledu komentáře k tomu máte dokonce tlačítka.
# include <stdio.h>
int main(void)
{
float a=2, b=2, c=1, d=0, e=4, f;
printf("povodne hodnoty su: a = %.1f b = %.1f c = %.1f d = %.1f e = %.1f\n",a, b, c, d, e);
a++; ++c; e--;
printf("%.1f %.1f %.1f\n",a, c, e);
f=(a/c)*e;
printf("vysledok a++ / ++c * --e bude %f:\n",f );
printf("nove hodnoty su: a = %.1f b = %.1f c = %.1f d = %.1f e = %.1f\n",a, b, c, d, e);
return 0;
}
Poznámka 1: Musím se přiznat, že jsem si musel vyzkoušet, jak se ty dva operátory vlastně u typu float chovají, protože mne dodnes nenapadlo je na něj použít.
Poznámka 2: Odsazování (a rozumná úprava zdrojáků obecně) není samoúčelné, raději si na něj zvykněte hned od začátku.
dakujem vsetkym
Tiskni
Sdílej: