Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.
V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Řešení dotazu:
int a = 1;
int b = a++;
int c = ++a;
std::cout << "b = " << b << ", c = " << c << std::endl;
Potom by výpis na posledním řádku vypsal
b = 1, c = 3
tj. v prvním případě se nejdřív hodnota přiřadí a potom inkrementuje, ve druhém případě je tomu naopak. V případě, že inkrement je jedinou operací v příkazu, dojde jen ke zvýšení hodnoty nezávisle na prefix/postfix povaze operátoru.
<pre class="brush: c"> #include <stdio.h> int main(void) { float a=2, b=2, c=1, d=0, e=4, f; printf("povodne hodnoty su: a = %.1f b = %.1f c = %.1f d = %.1f e = %.1f\n",a, b, c, d, e); a++; ++c; e--; printf("%.1f %.1f %.1f\n",a, c, e); f=(a/c)*e; printf("vysledok a++ / ++c * --e bude %f:\n",f ); printf("nove hodnoty su: a = %.1f b = %.1f c = %.1f d = %.1f e = %.1f\n",a, b, c, d, e); return 0; } </pre>Ti dá:
#include <stdio.h> int main(void) { float a=2, b=2, c=1, d=0, e=4, f; printf("povodne hodnoty su: a = %.1f b = %.1f c = %.1f d = %.1f e = %.1f\n",a, b, c, d, e); a++; ++c; e--; printf("%.1f %.1f %.1f\n",a, c, e); f=(a/c)*e; printf("vysledok a++ / ++c * --e bude %f:\n",f ); printf("nove hodnoty su: a = %.1f b = %.1f c = %.1f d = %.1f e = %.1f\n",a, b, c, d, e); return 0; }Normální HTML, prostě jen nahradíš:
a++; ++c; e--;se vyhdonotí před použitím v následujícím příkazu. V tomto příkladu je tak úplně jedno, jestli "pre" nebo "post". Pro < a > musíte použít &lt a &gt; v náhledu komentáře k tomu máte dokonce tlačítka.
# include <stdio.h> int main(void) { float a=2, b=2, c=1, d=0, e=4, f; printf("povodne hodnoty su: a = %.1f b = %.1f c = %.1f d = %.1f e = %.1f\n",a, b, c, d, e); a++; ++c; e--; printf("%.1f %.1f %.1f\n",a, c, e); f=(a/c)*e; printf("vysledok a++ / ++c * --e bude %f:\n",f ); printf("nove hodnoty su: a = %.1f b = %.1f c = %.1f d = %.1f e = %.1f\n",a, b, c, d, e); return 0; }
Poznámka 1: Musím se přiznat, že jsem si musel vyzkoušet, jak se ty dva operátory vlastně u typu float
chovají, protože mne dodnes nenapadlo je na něj použít.
Poznámka 2: Odsazování (a rozumná úprava zdrojáků obecně) není samoúčelné, raději si na něj zvykněte hned od začátku.
dakujem vsetkym
Tiskni
Sdílej: