abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 16:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 145.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Ukončena byla podpora 32bitového Firefoxu pro Linux. Přidána byla podpora Matrosky. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 145 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | IT novinky

    Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 40
    včera 10:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:00 | IT novinky

    ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 03:11 | Nová verze

    Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.

    lukve | Komentářů: 8
    10.11. 22:11 | Nová verze

    Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    10.11. 12:22 | Komunita

    Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.11. 10:00 | Humor

    Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    10.11. 09:55 | IT novinky

    Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    9.11. 19:22 | Pozvánky

    Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i

    … více »
    bkralik | Komentářů: 6
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (47%)
     (18%)
     (17%)
     (22%)
     (15%)
     (22%)
     (15%)
     (16%)
    Celkem 344 hlasů
     Komentářů: 15, poslední 2.11. 08:25
    Rozcestník

    Dotaz: PHP - MVC - Objektové programování

    20.11.2014 17:53 Petr
    PHP - MVC - Objektové programování
    Přečteno: 439×
    Ahoj. Chtěl bych se zeptat, zda při použití objektového programovaní na úrovni MVC volit cestu takovou, že na počátku je jediná volaná class a vše ostatní je vnořené do sebe, nebo volat jednotlivé class MVC přímo z "rootu" dané aplikace? Děkuji za případné obsajsnění. Petr

    Odpovědi

    20.11.2014 18:29 Kit | skóre: 46 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP - MVC - Objektové programování
    V indexu vždy nejprve otevřu databázi a předám ji konstruktoru modelu. V továrně si pak podle URL vyrobím instanci kontroleru nebo vieweru (podle metody POST či GET) a ten model jí předám opět v konstruktoru.

    Kontroler či viewer mají tedy odkaz na model a mohou s ním komunikovat. Viewer vždy produkuje string s webovým obsahem, kontroler vždy provede přesměrování pomocí header(). V indexu ten výstupní string pouze nechám vypsat.
    Komentáře označují místa, kde programátor udělal chybu nebo něco nedodělal.
    20.11.2014 18:40 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP - MVC - Objektové programování
    Takto to myslíš?
    $pdo = new PDO(...);
    
    $constructor = new Constructor($pdo);
    $tovarna = new Tovarna($pdo, $constructor);
    
    class Tovarna{
    ...
    $model = new Model($pdo);
    $view = new View();
    ...
    }
    
    
    echo $tovarna->printlayout();
    Josef Kufner avatar 20.11.2014 18:53 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP - MVC - Objektové programování
    Přečti si nějaký pěkný článek o dependency injection.

    Pointa celého toho přístupu je v tom, že jednotlivé komponenty (model, view, controller, různé konektory a další věci) si nevytvářejí nástroje, které používají, ale dostanou je zvenčí.

    Tedy někde na vrchu sedí objekt, který ví, jak má aplikace vypadat. Vytvoří všechny potřebné komponenty, propojí je dohromady (např. pomocí parametrů konstruktorů) a pak je nechá pracovat.

    Když chceš později jedno komponentu vyměnit, stačí upravit ten objekt na vrchu. Pokud nový objekt zachovává kompatibilní API, není potřeba zasahovat jinde. (Což je důvod, proč je singleton špatný.)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    20.11.2014 18:59 Kit | skóre: 46 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP - MVC - Objektové programování
    Používám Simple Factory:
    function tovarna($model, $method, $url){
        $className = fce($method, $url);
        return new $className($model);
    }
    
    $db = new PDO(...);
    $model = new Model($db);
    echo tovarna($model, $method, $url);
    
    Komentáře označují místa, kde programátor udělal chybu nebo něco nedodělal.
    20.11.2014 19:17 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP - MVC - Objektové programování
    A kde máš controller a view ?
    20.11.2014 19:26 Kit | skóre: 46 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP - MVC - Objektové programování
    Ten přece vyrábím v té továrně. Jeho název v $className je odvozen z URL a metody POST či GET prostým slepením. Běžně mám několik desítek až set viewerů a kontrolerů a volám jen jeden z nich.
    Komentáře označují místa, kde programátor udělal chybu nebo něco nedodělal.
    Josef Kufner avatar 20.11.2014 18:46 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP - MVC - Objektové programování
    Obvykle je to tak, že index.php provede základní inicializaci a pak vytvoří instanci třídy Aplikace a nechá ji udělat vše, co je třeba. Stejně to dělá například i Qt s třídou QApplication.

    Tou základní inicializací myslím include class loaderu a předání parametrů, jako je například document root a podobně, případně nastavení logování. Nemělo by toho být moc.

    Docela se mi osvědčilo mít init.php, který tuto inicializaci provede a na konci je return array($context, $config);, takže v index.php mám už jen list($context, $config) = require 'init.php';. Výhodou je, že další scripty mohou použít velmi snadno stejnou inicializaci. Aplikace by měla mít jen jeden vstupní bod (index.php), ale občas se hodí mít možnost vytvořit si snadno berličku, ať už pro vyzkoušení něčeho nebo pro integraci jiných nástrojů.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.