abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:55 | IT novinky

    Amazon bude poskytovat cloudové služby OpenAI. Cloudová divize Amazon Web Services (AWS) uzavřela s OpenAI víceletou smlouvu za 38 miliard USD (803,1 miliardy Kč), která poskytne majiteli chatovacího robota s umělou inteligencí (AI) ChatGPT přístup ke stovkám tisíc grafických procesů Nvidia. Ty bude moci využívat k trénování a provozování svých modelů AI. Firmy to oznámily v dnešní tiskové zprávě. Společnost OpenAI také nedávno

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:22 | Pozvánky

    Konference Prague PostgreSQL Developer Day 2026 (P2D2) se koná 27. a 28. ledna 2026. Konference je zaměřena na témata zajímavá pro uživatele a vývojáře. Příjem přednášek a workshopů je otevřen do 14. listopadu. Vítáme témata související s PostgreSQL či s databázemi obecně, a mohou být v češtině či angličtině.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Nová verze

    Byl vydán Devuan 6 Excalibur. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Kódové jméno Excalibur bylo vybráno podle planetky 9499 Excalibur. Devuan (Wikipedie) je fork Debianu bez systemd. Devuan 6 Excalibur vychází z Debianu 13 Trixie. Devuan 7 ponese kódové jméno Freia.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 10:44 | IT novinky

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu poprvé překročil 3 %, aktuálně 3,05 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 27,18 %. Procesor AMD používá 67,10 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 10:33 | Zajímavý projekt

    Joel Severin v diskusním listu LKML představil svůj projekt linuxového jádra ve WebAssembly (Wasm). Linux tak "nativně" běží ve webovém prohlížeči. Potřebné skripty pro převod jsou k dispozici na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    2.11. 23:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.10.31 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.11. 07:33 | Komunita

    O víkendu probíhá konference OpenAlt 2025 (Stream). Na programu je spousta zajímavých přednášek. Pokud jste v Brně, stavte se. Vstup zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.11. 00:55 | IT novinky

    Josef Průša představil novou velkoformátovou uzavřenou CoreXY 3D tiskárnu Prusa CORE One L a nový open source standard chytrých cívek OpenPrintTag i s novou přepracovanou špulkou.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    31.10. 18:33 | IT novinky

    Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.10. 13:22 | Komunita

    Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (36%)
     (49%)
     (18%)
     (18%)
     (22%)
     (16%)
     (21%)
     (16%)
     (17%)
    Celkem 303 hlasů
     Komentářů: 15, poslední 2.11. 08:25
    Rozcestník

    Dotaz: prevod msp430 floating point formatu

    27.3.2015 22:52 Tomas
    prevod msp430 floating point formatu
    Přečteno: 332×
    v mikrocontrolerech se pouziva takovy zvlastni format k ulozeni desetinych cisel (MSP430 float point format), kdy se desetine cislo ulozi do 4 bajtu. Vyvojova prostredi pro microcontrolery maji implementovany uz hotove prevodni funkce, jak z tech 4 bajtu dostat ten float a obracene.

    Ja musim nyni provest tu konverzi v programu (gcc, linux). Blahove jsem se domnival, ze na intenetu uz bude urcite hafo takovych funkci k nalezeni - ale chyba lavky.

    Rad bych se zeptal kolegu, kteri pracuji v teto oblasti, zda vubec neco mohu najit a event. kde.

    Odpovědi

    Jendа avatar 28.3.2015 00:02 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: prevod msp430 floating point formatu
    První odkaz z mého Googlu je PDF ve kterém je to polopaticky popsané.

    Na první pohled to připomíná IEEE float akorát s přehozeným sign bitem, nešlo by to zkonvertovat do něj?
    28.3.2015 10:57 Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: prevod msp430 floating point formatu
    Příloha:
    dik,

    ano, meli jsme jiny dokument, ale se stejnam obsahem. V priloze je funkce, kterou jsem narychlo zplodil kvuli testovani (treba se to bude nekomu hodit).

    Zatim mi ale nenapada ta obracena cesta, tedy z cisla ziskat ten hex-string. (a nejaky takovy srozumitelny navod jsem nenasel). Jak pisi, ocekaval bych, ze hardwarovi kolegove uz neco maji, ale jestli ma nekdo nejaky napad, nakopnuti ....
    28.3.2015 12:57 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: prevod msp430 floating point formatu
    Možná jsem úplně nepochopil dotaz, ale "převést" proměnnou libovolného typu na její syrovou reprezentaci hexadecimálně je velmi jednoduché:
    #include <cstdio>
    #include <iostream>
    
    int main(int argc, char** argv)
    {
      float f = 1.23456f;
      unsigned int raw_f;
      char* raw_f_cstr;
    
      /* raw_f = *(unsigned int*)&f; <- Starý Cčkový způsob */
      /* C++ovější způsob */
      raw_f = *reinterpret_cast<unsigned int*>(&f);
    
      /* Jako unsigned int */
      std::cout << f << " " << raw_f << " " << std::hex << raw_f << std::endl;
      /* Převod na Cčkový string */
      asprintf(&raw_f_cstr, "%x", raw_f);
      std::cout << raw_f_cstr << std::endl;
    
      return 0;
    }
    
    Jen tak mimochodem, převádět hexadecimální řetězec do binárního switchem je trochu dřevorubecké, udělal bych to spíš takhle
    #define BITS_IN_INT (sizeof(int) * 8)
    #define MAX_HEX_NUMS (sizeof(int) * 2)
    
    std::string hex_to_bin(const std::string s)
    {
      size_t steps;
      size_t sl;
      std::string bin_out;
    
      sl = s.length();
      if (sl == 0)
        return "";
      steps = sl / MAX_HEX_NUMS;
      if (!(sl % MAX_HEX_NUMS))
        steps--;
    
      bin_out.reserve((steps + 1) * BITS_IN_INT + 1);
    
      for (size_t idx = 0; idx <= steps; idx++) {
        int num;
        size_t from_idx = MAX_HEX_NUMS * idx;
        std::string ss = s.substr(from_idx, MAX_HEX_NUMS);
    
        if (sscanf(ss.c_str(), "%x", &num) < 1) {
          std::cout << "Invalid input" << std::endl;
          return "";
        }
    
        for (size_t sidx = 0; sidx < BITS_IN_INT; sidx++) {
          if (num & (1 << (BITS_IN_INT - sidx - 1)))
            bin_out.append("1");
          else
            bin_out.append("0");
        }
      }
    
      return bin_out;
    }
    
    28.3.2015 20:24 Mrazík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: prevod msp430 floating point formatu
    Hardwaroví kolegové nic takového nemají a ani mít nechtějí. To o co se snažíte je cesta do pekel. Nenapadá mě k čemu to potřebujete. Jediná možnost je výměna hodnoty float čísla s jiným zařízením prostřednictvím něčeho jako je sériová linka, ethernet nebo tak něco. Pak je ovšem lepší použít knihovní funkce typu strtof() a zpětně něco jako std::toString(), případně snprintf() s formátem e,f,g a předávat to v lidsky čitelné podobě. Sice to bude víc znaků, ale bude to přenositelné a poměrně jednoduché. Pro MSP430 (a jiné maličké hračky) si dobře rozmyslete zda opravdu potřebujete double nebo stačí pouhý float, jinak vyprodukujete pomalý a obrovský kód. Většina věcí se dá počítat dost dobře v pevné řádové čárce pomocí celočíselné aritmetiky.
    Jendа avatar 28.3.2015 21:06 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: prevod msp430 floating point formatu
    On má single-precision float a jestli jsem to dobře pochopil tak se snaží tu konverzi rozjet na počítači, asi aby mohl číst struktury přímo z toho MSP.
    28.3.2015 21:24 Mrazík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: prevod msp430 floating point formatu
    A to právě není dobře. V PC (gcc) je float implementováno podle IEEE, to MSP (podle toho pdf od TI) to má jinak a pak se někdo blbě vyspí, udělá to zase úplně jinak a může se to celé přepisovat. Lidsky čitelný řetězec si formát zachová a i když se změní reprezentace čísla, knihovní funkce budou fungovat i nadále minimálně hodně podobně když už ne stejně. Předávat z uP do PC holé struktury jako pole bytů sice taky jde ale musí pro to být dost pádný důvod. Už vícebytový integer může způsobit problémy, natožpak float nebo dokonce double. Ale ať se hoch vysloví sám k čemu to chce.
    Jendа avatar 28.3.2015 21:54 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: prevod msp430 floating point formatu
    Třeba v tom MCU nemá čas na to aby to převáděl. I když když vidím ten kód jímá mě hrůza… Asi bych na to šel stylem
    mantissa = input & 0x7fffff;
    exponent = input >> 24;
    sign = (input >> 23) & 1;
    
    result = sign * mantissa * exponent * 2e-23
    Jendа avatar 28.3.2015 21:13 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: prevod msp430 floating point formatu
    Zatim mi ale nenapada ta obracena cesta, tedy z cisla ziskat ten hex-string. (a nejaky takovy srozumitelny navod jsem nenasel).
    A v čem máš problém? Vždyť je to napsaný v tom dokumentu. A proč nemůžeš vzít normální IEEE float a prostě přehodit exponent a sign?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.