Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
#include <jméno>
, tak nemůžu použít znak >
v názvu souboru, ale <
použít můžu. Pak že ve variantě #include "jméno"
nemůžu použít znak "
. A taky, že to neinterpretuje backslash sekvence jiné než newline-escape, (né \n
, ale \<opravdový newline>
). Já tu mám soubor, co má newline v názvu souboru, a nevím, jak ho includovat. Pan učitel tvrdí, že to jde a je to domácí úkol, ale už jsem zkusil snad všechno, ale nedaří se.
\r\n
//1 - bez newline #include "homework.h" //2 - newline v řetězci, hlásí, že chybí ukončovací ", // druhý řádek to nebere jako součást include directivy #include "homework .h" //3 - toto akorát udělá escape skutečného newline znaku v rámci // preprocesoru, výsledek je "homework.h" #include "homework\ .h" //4 - \n není bráno jako escape sekvence, ale jako součást názvu #include "homework\n.h" //5 - opět \n je součástí názvu #define HOMEWORK "homework\n.h" #include HOMEWORK
Jestli učitel zadává takové domácí úkoly, tak je to pitomec.
Použití \ v názvu souboru pro #include je implementačně závislé, tudíž to, že escape sekvence pomocí \ nefungují je zcela správně. Záviset na takovém chování může jedině blázen. Mimochodem, tohle omezení nejde obejít ani pomocí trigraphu ??/, protože trigraphy se interpretují jako první.
Standard sice povoluje použití jakéhokoli znaku z basic source character set, takže nejspíš i newline (až na tebou jmenované výjimky), ale okamžitě narazíš na problém, jak rozlišit normální odřádkování a znak nového řádku ve jménu souboru. To by se teoreticky dalo obejít tím, že bys ve zdrojácích odřádkovával pomocí DOS newlines (CR LF) a unixové odřádkování (LF) bys použil jen ve jménu souboru (nebo naopak). Ale zpracování je zase závislé na implementaci – clang a gcc obojí zpracuje jako normální odřádkování. Ani u jednoho se mi nepodařilo najít nějaký přepínač, kterým by se dal způsob odřádkování vynutit.
Jestli učitel zadává takové domácí úkoly, tak je to pitomec.Dobrý kus kreténa to musí být.
$ touch main.c
$ echo "int foo();" > "foo
> bar.h"
$ cpp -include "foo
bar.h" main.c
# 1 "main.c"
# 1 "<built-in>"
# 1 "<command-line>"
# 1 "/usr/include/stdc-predef.h" 1 3 4
# 1 "<command-line>" 2
# 1 "./foo
bar.h" 1
int foo();
# 1 "<command-line>" 2
# 1 "main.c"
$ cpp --version
cpp (GCC) 4.8.3
...
?
Btw, aká je to škola?
6.4.7 Header names Syntax header-name: < h-char-sequence > " q-char-sequence " h-char-sequence: h-char h-char-sequence h-char h-char: any member of the source character set except the new-line character and > q-char-sequence: q-char q-char-sequence q-char q-char: any member of the source character set except the new-line character and "Máte vôbec s učiteľom ujasnené, s akým kompilátorom to má chodiť?
Tiskni
Sdílej: