Byla vydána alfa verze GNOME 48. S novým přehrávačem zvukových souborů Decibely. Vyzkoušet lze instalační ISO GNOME OS. Vydání GNOME 48 je plánováno na březen.
Společnost OpenAI představila Operator, tj. agenta, který k provádění úkolů (najdi a rezervuj ubytování, kup ingredience potřebné pro uvaření tohoto jídla, …) používá vlastní webový prohlížeč. K tomu využívá Computer-Using Agenta (CUA). Operator je zatím dostupný pouze pro uživatele ChatGPT Pro ve Spojených státech.
SoftBank, OpenAI, Oracle a MGX představili projekt Stargate, do kterého v příštích čtyřech letech investují 500 miliard dolarů. Cílem projektu je vybudovat ve Spojených státech novou infrastrukturu pro umělou inteligenci (AI).
Bun (Wikipedie), tj. běhové prostředí (runtime) a toolkit pro JavaScript a TypeScript, alternativa k Node.js a Deno, byl vydán ve verzi 1.2. Představení novinek také na YouTube. Bun je naprogramován v programovacím jazyce Zig.
V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 10.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.
Byla vydána nová stabilní verze 7.1 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 132. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Vývojáři Debianu oznámili, že v březnu bude zahájeno zmrazování Debianu 13 s kódovým názvem Trixie. Současně bylo oznámeno, že kódový název Debianu 15 bude Duke. Debian 14 bude Forky.
Free Software Foundation (FSF, Nadace pro svobodný software) oslaví v říjnu 40 let od svého založení. Při této příležitosti proběhla soutěž o logo k této události. Dnes bylo vyhlášeno vítězné logo. Navrženo bylo v GIMPu.
Google zpřístupnil Gemini Live, svůj nástroj pro hlasovou komunikaci s umělou inteligencí, v českém a slovenském jazyce pro Android a brzy i iOS. Gemini Live umožňuje vést s AI přirozené rozhovory.
Port počítačové hry Pitfall! z roku 1982 napsané pro Atari 2600 si lze zahrát ve webovém prohlížeči. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
class entity: name = "" def __init__(self, name): self.name = name self.asset = self.asset() def say_hello(self): print "Hello, my name is " + self.name class asset: def describe_yourself(self): print "This is [ZDE SE MA VYPSAT OBSAH PROMENNE name Z PARENT CLASS]'s inherent asset" #create virtual object dezo = entity("Dezo") #call methods owned by virtual object dezo.say_hello() dezo.asset.describe_yourself()
class Entity: def __init__(self, name): self.name = name def say_hello(self): print "Hello, my name is " + self.name def describe(self): print "This is " + self.name + "'s inherent asset" #create virtual object dezo = Entity("Dezo") #call methods owned by virtual object dezo.say_hello() dezo.describe()Jenom upozorňuji, že by bylo lepší, kdyby v té třídě žádný print nebyl...
class asset_tmp: def describe_yourself(self): print "This is [ZDE SE MA VYPSAT OBSAH PROMENNE name Z PARENT CLASS]'s inherent asset" class entity: name = "" def __init__(self, name): self.name = name self.asset = self.asset() def say_hello(self): print "Hello, my name is " + self.name asset = asset_tmp asset_tmp.__name__ = "asset" # pro puristy del asset_tmp…ergo i kdyby se ti to povedlo nejak zaridit tak to stejne nejspis nebude delat to co potrebujes nebo to bude zbytecne slozity.
class Asset(object): def __init__(self, cls): self.cls = cls def describe_yourself(self): print "This is %s's inherent asset" % self.cls.name class Entity(object): name = "" def __init__(self, name): self.name = name self.asset = Asset(self) def say_hello(self): print "Hello, my name is " + self.nameKlidne to muzes vrazit do namespace tridy, ale nedava smysl to takhle svazovat kdyz Asset objekt muzes aplikovat na libovolny jiny objekt. A cely je to cviceni v marnosti pacz kdyz se na to podiva pythonista, tak uvidi jenom zbytecne prekomplikovany zpusob jak napsat
dezo.__name__
.
entity
přidat jediný řádek:
self.asset.name = name
Tiskni Sdílej: