Ve Firefoxu bude lepší správa profilů (oddělené nastavení domovské stránky, nastavení lišt, instalace rozšíření, uložení hesla, přidání záložky atd.). Nový grafický správce profilů bude postupně zaváděn od 14.října.
Canonical vydal (email) Ubuntu 25.10 Questing Quokka. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Jedná se o průběžné vydání s podporou 9 měsíců, tj. do července 2026.
ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzi 1.5.0.
Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.
V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
class entity: name = "" def __init__(self, name): self.name = name self.asset = self.asset() def say_hello(self): print "Hello, my name is " + self.name class asset: def describe_yourself(self): print "This is [ZDE SE MA VYPSAT OBSAH PROMENNE name Z PARENT CLASS]'s inherent asset" #create virtual object dezo = entity("Dezo") #call methods owned by virtual object dezo.say_hello() dezo.asset.describe_yourself()
class Entity: def __init__(self, name): self.name = name def say_hello(self): print "Hello, my name is " + self.name def describe(self): print "This is " + self.name + "'s inherent asset" #create virtual object dezo = Entity("Dezo") #call methods owned by virtual object dezo.say_hello() dezo.describe()Jenom upozorňuji, že by bylo lepší, kdyby v té třídě žádný print nebyl...
class asset_tmp: def describe_yourself(self): print "This is [ZDE SE MA VYPSAT OBSAH PROMENNE name Z PARENT CLASS]'s inherent asset" class entity: name = "" def __init__(self, name): self.name = name self.asset = self.asset() def say_hello(self): print "Hello, my name is " + self.name asset = asset_tmp asset_tmp.__name__ = "asset" # pro puristy del asset_tmp…ergo i kdyby se ti to povedlo nejak zaridit tak to stejne nejspis nebude delat to co potrebujes nebo to bude zbytecne slozity.
class Asset(object): def __init__(self, cls): self.cls = cls def describe_yourself(self): print "This is %s's inherent asset" % self.cls.name class Entity(object): name = "" def __init__(self, name): self.name = name self.asset = Asset(self) def say_hello(self): print "Hello, my name is " + self.nameKlidne to muzes vrazit do namespace tridy, ale nedava smysl to takhle svazovat kdyz Asset objekt muzes aplikovat na libovolny jiny objekt. A cely je to cviceni v marnosti pacz kdyz se na to podiva pythonista, tak uvidi jenom zbytecne prekomplikovany zpusob jak napsat
dezo.__name__
.
entity
přidat jediný řádek:
self.asset.name = name
Tiskni
Sdílej: