T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.
Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.
Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.
Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.
Organizátoři konference LinuxDays 2025 vydali program a zároveň otevřeli registrace. Akce se uskuteční 4. a 5. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích, kde vás čekají přednášky, workshopy, stánky a spousta šikovných lidí. Vstup na akci je zdarma.
Uživatelé komunikátoru Signal si mohou svá data přímo v Signalu bezpečně zálohovat a v případě rozbití nebo ztráty telefonu následně na novém telefonu obnovit. Zálohování posledních 45 dnů je zdarma. Nad 45 dnů je zpoplatněno částkou 1,99 dolaru měsíčně.
Server Groklaw, zaměřený na kauzy jako právní spory SCO týkající se Linuxu, skončil před 12 lety, resp. doména stále existuje, ale web obsahuje spam propagující hazardní hry. LWN.net proto v úvodníku připomíná důležitost zachovávání komunitních zdrojů a upozorňuje, že Internet Archive je také jen jeden.
Jakub Vrána vydal Adminer ve verzi 5.4.0: "Delší dobu se v Admineru neobjevila žádná závažná chyba, tak jsem nemusel vydávat novou verzi, až počet změn hodně nabobtnal."
#!/usr/bin/env python
# -*- coding: utf-8 -*-
#Účelem programu je zkoušet uživatele z násobilky
import random
print("Účelem programu je zkoušeni z násobilky")
prvni_cislo = random.randint(1,10)
print("První číslo je"), prvni_cislo
druhe_cislo = random.randint(1,10)
print("Druhé číslo je"), druhe_cislo
vysledek = prvni_cislo*druhe_cislo
odpoved = input(" ")
if vysledek == odpoved:
print("Tvá odpověď je správná")
if vysledek != odpoved:
print("Špatná odpověď")Petr
skus se podivat na: http://www.tutorialspoint.com/python/python_while_loop.htm
a pro tohle se používá while ciklus. Rozhodně na to nepoužívej for ciklsu. (Měnit podmínku uprostřed for ciklu je pěkná prasárna)
podminka = True
while podminka:
# telo ciklu
podminka = loop_podminka()
Doufam že kód je správně v pythonu neprogramuji
while True:
bla bla bla
ble ble ble
if nechciPokracovat: break
podminka = True while podminka: # telo ciklu podminka = loop_podminka()
KeyboardInterrupt
vyjimku, kterou vyvola zmacknuti CTRL+C.
Jedna z moznosti jak naimplementovat tvoje zadani je nize.
S pozdravem,
suic
#!/usr/bin/env python3
from random import randint
def navod():
print("""
Účelem programu je zkoušení z násobilky
Pro ukončení aplikace zmáčkněte:
1) Na "Chces pokracovat? " odpovez ne
2) CTRL+C nebo CTRL+D na *Nix a MacOS X
3) CTRL+C nebo CTRL+Break na Windows
""")
def nasobilka(ukaz_navod=True):
if ukaz_navod:
navod()
bye = "\nNashledanou"
zadej_opoved = "Kolik je %s krat %s? "
spravna_odpoved = "Tva odpoved je spravna."
spatna_odpoved = "Spatna odpoved."
neplatny_vstup = "\nNeplatne cislo, zkus to znovu."
pokracovat = "Chces pokracovat? "
error = False
while True:
if not error:
a, b = [randint(1, 10) for _ in range(2)]
exp_res = a * b
try:
error = False
res = int(input(zadej_opoved % (a, b)))
if res == exp_res:
print(spravna_odpoved)
else:
print(spatna_odpoved)
if input(pokracovat).lower() == "ne": # \
print(bye) # bych to zakomentoval
return # /
except ValueError:
print(neplatny_vstup)
error = True
except (KeyboardInterrupt, EOFError):
print(bye)
return
if __name__ == '__main__':
nasobilka()
#!/usr/bin/python
# -*- coding: utf-8 -*-
print ("Zadej první číslo, které násobit")
prvni = input (" ")
print ("Zadej druhé číslo")
druhe = input (" ")
vysledek = prvni*druhe
vysledek = prvni * druhe
print ("Výsledek je"), vysledek
print ("chceš pokračovat 1 ano 2 ne ")
otazka = input (" ")
print ("Tvoje odpověď byla"),otazka
while (otazka == 1):
print ("Zadej první číslo, které násobit")
prvni = input (" ")
print ("Zadej druhé číslo")
druhe = input (" ")
vysledek = prvni*druhe
vysledek = prvni * druhe
print ("Výsledek je"), vysledek
print ("chceš pokračovat 1 ano 2 ne ")
otazka = input (" ")
print ("Tvoje odpověď byla"),otazka
if otazka == 2:
print ("Končíme")
# -*- coding: utf-8 -*- class Matikar: def __init__(self): self.cinitel1=0 self.cinitel2=0 def zostav_ulohu(self): import random self.cinitel1 = random.randint(1,10) self.cinitel2 = random.randint(1,10) def otestuj_ma(self): print "Prve cislo je",self.cinitel1 print "Druhe cislo je",self.cinitel2 odpoved = raw_input("Aky je sucin? ") if int(odpoved) != self.cinitel1 * self.cinitel2: return False return True def daj_sancu_skoncit(self): print "Mas uz dost?" odpoved = raw_input("ano/nie\n") if odpoved == "ano": return False else: return True def main(): while True: matikar = Matikar() matikar.zostav_ulohu() if matikar.otestuj_ma(): print "Spravne, si borec!" else: print "Nespravne" if not matikar.daj_sancu_skoncit(): break if __name__ == "__main__": main()
Tiskni
Sdílej: