Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).
Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.
Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Canonical pro své zákazníky, předplatitele Ubuntu Pro, prodloužil podporu Ubuntu LTS z 12 let na 15 let (Legacy add-on). Týká se verzí od 14.04 (Trusty Tahr).
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 5.0.0. Nově je oficiálně podporován Linux ARM64/AArch64. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byla vydána verze 10 dnes již multiplatformního open source frameworku .NET (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu Microsoftu. Další informace v poznámkách k vydání na GitHubu nebo v přednáškách na právě probíhající konferenci .NET Conf 2025.
Rodina hardwaru služby Steam se začátkem roku 2026 rozroste. Steam Deck doplní nový Steam Controller, herní PC Steam Machine se SteamOS s KDE Plasmou a bezdrátový VR headset s vlastními ovladači Steam Frame.
Amazon Web Services (AWS) oznámil (en) výstavbu Fastnetu – strategického transatlantického optického kabelu, který propojí americký stát Maryland s irským hrabstvím Cork a zajistí rychlý a spolehlivý přenos cloudových služeb a AI přes Atlantik. Fastnet je odpovědí na rostoucí poptávku po rychlém a spolehlivém přenosu dat mezi kontinenty. Systém byl navržen s ohledem na rostoucí provoz související s rozvojem umělé inteligence a
… více »
Ahoj, jde mi o vase zkusenosti konvenci ohledne toho jak pojmenovat adresar a soubor.
Mam v praci vytvorit nejake skripty co bezi z cronu, rekneme reporty.
Tyto skripty vetsinou budou pouzivat nejake pomocne soubory.
Budu je davat vsechny do jednoho adresare 'scripts'
1. Je lepsi je davat do podadresaru pojmenovanych podle toho co skript dela?
2. Jak potom pojmenovat skript v tomto podaresari?
napr. mejme report users_connected_2_db_daily.sh, jak tedy vse pojmenovat?
scripts/users_connected_2_db_daily/users_connected_2_db_daily.sh
nebo
scripts/users_connected_2_db_daily/s.sh
nebo
scripts/users_connected_2_db_daily.sh
Nebo nejaky lepsi napad? Existuje nejaka konvence? Diky moc za rady!
/etc/cron.daily/user_connected.sh? Stejně s weekly a monthly. Nebo když v jedné složce, tak bych udělal něco podobného:
scripts/daily/ scripts/daily/db/connected_users.sh scripts/weekly/ ...nebo
scripts/db scripts/db/daily/connected_users.sh scripts/db/weekly ...Záleží na množství a účelu. Kdyby všechny skripty jenom tahaly data z DB, tak by nemělo smysl vytvářet složku db, jak jsem napsal výše. Určitě bych nedával všechno do jedné složky, jak ukazuje třetí případ v otázce. A zase bych nedělal jedna složka - jeden skript. Nebo bych vlastně možná ani do názvu nedával "daily". To už je na cronu, jak často to bude spouštět. Když pak budeš chtít ten skript spouštět 2x denně, tak už to nebude sedět (ok, jenom detail).
Tiskni
Sdílej: