Byla vydána nová major verze 5.0 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v obsáhlých poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Cloudflare, tj. společnost poskytující "cloudové služby, které zajišťují bezpečnost, výkon a spolehlivost internetových aplikací", má výpadek.
Letos se uskuteční již 11. ročník soutěže v programování Kasiopea. Tato soutěž, (primárně) pro středoškoláky, nabízí skvělou příležitost procvičit logické myšlení a dozvědět se něco nového ze světa algoritmů – a to nejen pro zkušené programátory, ale i pro úplné začátečníky. Domácí kolo proběhne online od 22. 11. do 7. 12. 2025 a skládá se z 9 zajímavých úloh různé obtížnosti. Na výběru programovacího jazyka přitom nezáleží – úlohy jsou
… více »Byla vydána nová verze 2.52.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 94 vývojářů, z toho 33 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.
VKD3D-Proton byl vydán ve verzi 3.0. Jedná se fork knihovny vkd3d z projektu Wine pro Proton. Knihovna slouží pro překlad volání Direct3D 12 na Vulkan. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora AMD FSR 4 (AMD FidelityFX Super Resolution 4).
Poštovní klient Thunderbird byl vydán v nové verzi 145.0. Podporuje DNS přes HTTPS nebo Microsoft Exchange skrze Exchange Web Services. Ukončena byla podpora 32bitového Thunderbirdu pro Linux.
U příležitosti státního svátku 17. listopadu probíhá na Steamu i GOG.com již šestý ročník Czech & Slovak Games Week aneb týdenní oslava a také slevová akce českých a slovenských počítačových her.
Byla vydána nová verze 9.19 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze například nový balíček BirdNET-Go, tj. AI řešení pro nepřetržité monitorování a identifikaci ptáků.
Byla vydána nová verze 3.38 frameworku Flutter (Wikipedie) pro vývoj mobilních, webových i desktopových aplikací a nová verze 3.10 souvisejícího programovacího jazyka Dart (Wikipedie).
Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 28 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.
Ahoj, jde mi o vase zkusenosti konvenci ohledne toho jak pojmenovat adresar a soubor.
Mam v praci vytvorit nejake skripty co bezi z cronu, rekneme reporty.
Tyto skripty vetsinou budou pouzivat nejake pomocne soubory.
Budu je davat vsechny do jednoho adresare 'scripts'
1. Je lepsi je davat do podadresaru pojmenovanych podle toho co skript dela?
2. Jak potom pojmenovat skript v tomto podaresari?
napr. mejme report users_connected_2_db_daily.sh, jak tedy vse pojmenovat?
scripts/users_connected_2_db_daily/users_connected_2_db_daily.sh
nebo
scripts/users_connected_2_db_daily/s.sh
nebo
scripts/users_connected_2_db_daily.sh
Nebo nejaky lepsi napad? Existuje nejaka konvence? Diky moc za rady!
/etc/cron.daily/user_connected.sh? Stejně s weekly a monthly. Nebo když v jedné složce, tak bych udělal něco podobného:
scripts/daily/ scripts/daily/db/connected_users.sh scripts/weekly/ ...nebo
scripts/db scripts/db/daily/connected_users.sh scripts/db/weekly ...Záleží na množství a účelu. Kdyby všechny skripty jenom tahaly data z DB, tak by nemělo smysl vytvářet složku db, jak jsem napsal výše. Určitě bych nedával všechno do jedné složky, jak ukazuje třetí případ v otázce. A zase bych nedělal jedna složka - jeden skript. Nebo bych vlastně možná ani do názvu nedával "daily". To už je na cronu, jak často to bude spouštět. Když pak budeš chtít ten skript spouštět 2x denně, tak už to nebude sedět (ok, jenom detail).
Tiskni
Sdílej: