abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:33 | IT novinky

    Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:22 | Zajímavý článek

    V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:11 | Nová verze

    Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    27.4. 17:44 | Nová verze

    Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.4. 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    26.4. 13:33 | Nová verze

    Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.

    Pavel Křivánek | Komentářů: 9
    26.4. 04:55 | Zajímavý software

    Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 48
    25.4. 17:33 | Nová verze

    Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
    Celkem 880 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Dotaz: cast int na double

    20.1.2017 20:11 Pavel
    cast int na double
    Přečteno: 470×
    Dneska jsem v logu jednoho programu viděl změnu:
      int giveMeAnInt();
      double giveMeADouble();
      
      double a = giveMeADouble();
    - double b = giveMeAnInt();
    - double c = a / b;
    + int b = giveMeAnInt();
    + double c = a / static_cast<double>(b);
    
    Může mi někdo vysvětlit přínos takové změny? Za sebe musím říct, že se mi změna nezdá a na jakýchsi (neznámých) platformách, kde double nemůže reprezentovat všechny hodnoty intu, nový kód pravděpodobněji skryje problém / potlačí varování kompilátoru o možné ztrátě přesnosti.

    Odpovědi

    20.1.2017 21:04 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cast int na double
    Pokud se b nikde dál nepoužívá, tak je oboje totožné. Pokud by double nedokázal reprezentovat přesnou hodnotu intu, tak se použije nejbližší hodnota, a to i v prvním případě velmi pravděpodobně bez varování, protože to není constexpr a u runtime ztráty přesnosti kompilátor nevaruje (nemá jak).
    20.1.2017 22:13 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cast int na double
    Pokud si vzpomínám, tak při konverzi uint64_t na double mi kompilátor kdysi hlásil "Possible loss of precision".
    20.1.2017 22:20 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cast int na double
    Už jsem to našel
    #include <iostream>
    
    int main()
    {
        long a;
        long b;
        
        std::cin >> a >> b;
        
        double ad = a;
        double bd = static_cast<double>(b);
        std::cout << ad << bd;
    }
    
    Zkompiluju g++ -Wconversion -o a a.cpp. Dostanu
    a.cpp: In function ‘int main()’:
    a.cpp:10:17: warning: conversion to ‘double’ from ‘long int’ may alter its value [-Wconversion]
         double ad = a;
                     ^
    
    Static cast mi tedy potlačí varování na platformě, kde nelze provést konverzi pro všechny hodnoty zdrojového typu.
    25.1.2017 01:02 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cast int na double
    Hmm, zajímavé. Je pravda, že ISO C++ definuje, jak se to má převést, ale už nedefinuje, jestli je to úmyslné chování (a tedy není nutné varovat, jako třeba převod int na bool) nebo jen definovaný vedlejší efekt (a tedy je vhodné varovat, jako u převodu int na char).
    24.1.2017 21:48 Vladimír Čunát | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cast int na double
    int je standardně 32-bit i na 64-bit (unix-like) platformách a myslím že 32-bit jde vždy v doublu reprezentovat bezztrátově (mantissa má ~50 bitů).
    25.1.2017 01:32 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: cast int na double
    Na to není dobré spoléhat. Třeba knihovny Intel MKL používají ILP64, takže pokud kompilujete vůči nim (rozšíření FORTRANu), budete mít 64bitové inty. Na druhou stranu ISO C++ povoluje, aby double byl stejně přesný jako float, takže u soft float architektur (třeba ARMv5) může mít váš program klidně doubly s 24bitovou mantisou.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.