abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:22 | Nová verze

    3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:22 | Komunita

    Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:11 | Komunita

    V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:33 | IT novinky

    Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    včera 10:55 | IT novinky

    Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    13.7. 17:55 | Zajímavý projekt

    Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    11.7. 16:44 | Komunita

    Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    11.7. 14:55 | Humor

    McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    11.7. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.7. 21:00 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (26%)
     (7%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 397 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Dotaz: Lze komunikovat s python skriptem pres webove rozhrani resp. websocket?

    radicz avatar 26.5.2018 21:07 radicz
    Lze komunikovat s python skriptem pres webove rozhrani resp. websocket?
    Přečteno: 2226×
    Zdar, mam python skript, ktery slouzi k autentikaci, jeho vystupy mohou byt dva, a to:

    1) skript vyhodi prompt do terminalu pro zadani autentikacniho kodu, pokud jeste dany user neni autentikovan
    2) pokud je dany user autentikovan, skript nevypise nic

    Mym cilem je premostit tento skript do weboveho xichtu, tedy ze user zada sve udaje, se kteryma se chce autentikovat, na serveru by se mel spustit jiz zminovany python skript, a pokud by vyskocil prompt pro zadani auth kodu, tak i userovi zobrazit nejaky popup pro zadani auth kodu, a ten poslat zpatky do skriptu a dokoncit tak autentikaci.

    Zatim se mi pres websockety povedlo akorat to, ze se auth skript na serveru spusti, pak pomoci pexpect modulu userovi na webu zobrazim jestli je vyzadovana autentikace ci nikoliv (pokud ano tak zobrazim pop up pro vlozeni auth kodu), tady ale bohuzel koncim, protoze nevim jak se vratit zpatky do python funkce ze ktere uz jsem jednou vyskocil.

    Chtel bych se tedy zeptat, jestli je vubec takovato komunikace s pythonim skriptem mozna pres web sockety, a nebo na to jdu uplne ze spatne strany, a existujou mnohem lepsi cesty jak toto vyresit?

    Za pripadne odpovedi dekuji!

    Odpovědi

    26.5.2018 21:43 NN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lze komunikovat s python skriptem pres webove rozhrani resp. websocket?
    Nemuzes ten autentizacni skript prepsat pro web? Bylo by to daleko cistsi reseni.
    radicz avatar 28.5.2018 22:20 radicz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lze komunikovat s python skriptem pres webove rozhrani resp. websocket?
    hmm mozna bych mohl nejak sahnout do te knihovny ktera tu autentizaci poskytuje, ale porad mam problem jak se usera zeptat na auth code pokud je potreba
    28.5.2018 14:06 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lze komunikovat s python skriptem pres webove rozhrani resp. websocket?
    Jak ten skript spouštíš? Nechápu tu cestu. Máš skript, webový prohlížeč, webový server? Skript spouštíš ze serveru který komunikuje s prohlížečem přes websocket? Server je v pythonu, php nebo v čem?
    radicz avatar 28.5.2018 22:19 radicz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lze komunikovat s python skriptem pres webove rozhrani resp. websocket?
    mam webovy server v pythonu (flask), na stejnem serveru je skript ktery, jak jsi rekl komunikuje s prohlizecem pres websocket
    4.6.2018 15:34 Ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lze komunikovat s python skriptem pres webove rozhrani resp. websocket?
    Obávám se, že musíš funkci autentikace volat dvakrát - nejdřív ji zavolat bez vstupu a zjistit podle výsledku, jsi-li přihlášený, či nikoliv. Pokud ano, vrátíš do browseru informaci že je přihlášeno a vše ok. Pokud ne, vrátíš browseru formulář pro zadání auth kódu a čekáš na kód.

    Zhruba takto:
    
    @app.route("/")
    def zacatek():
        result = auth("")
        if result:
           return "Already authenticated!"
        else:
           return """<form action="/auth" methid="POST">zadej auth:<input type="password" name="auth"><input type="submit"></form>"""
    
    @app.route("/auth", methods=["GET"])
    def auth():
        result = auth(request.form["auth"])
        if result:
           return "Good, authenticated!"
        else:
           return "Bad auth!"
    
    
    Je to jen letmý nástřel psaný naslepo, ale princip je asi zřejmý.
    radicz avatar 7.6.2018 16:16 radicz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lze komunikovat s python skriptem pres webove rozhrani resp. websocket?
    Dnes vyzkousim. On asi bude problem v mem pristupu, chtel jsem to mermomoci napsat, bez refreshe stranky, tedy za pomoci js, tak ze user hned uvidi co se deje, vyskoci mu hned auth input atd. Diky tvemu prikladu vidim, ze kdyz to udelam takhle stavove, tak si usetrim spoustu nervu. Dekuji!
    8.6.2018 08:38 Ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lze komunikovat s python skriptem pres webove rozhrani resp. websocket?
    Pochopitelně to můžeš udělat i bez reloadu stránky, když ten "server" z minulého příspěvku předěláš aby vracel odpovědi v jsonu, případně nastavoval http status kódy a javascript pošle ajaxem dotaz na informaci o přihlášení (na tu url "/"), když dostane info že přihlášený není, tak zobrazí formulář a po vyplnění zas ajaxem odešle údaje na "/auth" a podle výsledku informuje uživatele. Prakticky všechno co se dá udělat klasickým odesíláním stránky se dá nahradit sekvencí volání ajaxu (tedy až na volání http z https apod.).
    8.6.2018 08:40 Ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lze komunikovat s python skriptem pres webove rozhrani resp. websocket?
    Mimochodem, mám tam chybu - form odesílám metodou POST a /auth mám navěšené na GET - správně by mělo být oboje POST. Jak jsem psal, je to jen letmý nástřel.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.