abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Nová verze

    Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.9. 21:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (Mastodon) nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). S novou verzí formátu záznamu asciicast v3, podporou live streamingu a především kompletním přepisem z Pythonu do Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.9. 21:00 | Komunita

    Canonical oznámil, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie) v Ubuntu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.9. 20:44 | IT novinky

    Tržní hodnota americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetového vyhledávače Google, dnes poprvé překonala hranici tří bilionů dolarů (62,1 bilionu Kč). Alphabet se připojil k malé skupině společností, které tuto hranici pokořily. Jsou mezi nimi zatím americké firmy Nvidia, Microsoft a Apple.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    15.9. 20:33 | IT novinky

    Spojené státy a Čína dosáhly dohody ohledně pokračování populární čínské platformy pro sdílení krátkých videí TikTok v USA. V příspěvku na síti Truth Social to dnes naznačil americký prezident Donald Trump. Dosažení rámcové dohody o TikToku vzápětí oznámil americký ministr financí Scott Bessent, který v Madridu jedná s čínskými představiteli o vzájemných obchodních vztazích mezi USA a Čínou. Bessentova slova později potvrdila také čínská strana.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.9. 16:55 | Komunita

    MKVToolNix, tj. sada nástrojů pro práci s formátem (medialnym kontajnerom) Matroska, byl vydán ve verzi 95.0. Podpora přehrávání formátu Matroska míří do Firefoxu [Bug 1422891, Technický popis]. Přehrávání lze již testovat ve Firefoxu Nightly.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.9. 17:33 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 211. sraz, který proběhne v pátek 19. září od 18:00 ve Studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Na srazu proběhne přednáška Jiřího Eischmanna o nové verzi prostředí GNOME 49. Nemáte-li možnost se zúčastnit osobně, přednáškový blok bude opět streamován živě na server VHSky.cz a následně i zpřístupněn záznam.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (81%)
     (6%)
     (4%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
    Celkem 187 hlasů
     Komentářů: 12, poslední 10.9. 13:00
    Rozcestník

    Dotaz: C++ Template a návratový typ

    13.7.2018 21:16 Pavel
    C++ Template a návratový typ
    Přečteno: 2361×
    Zdravím, mám né zrovna šikovně navrženou část aplikace v C++ a pokouším se to zjednodušit - nejspíš pomocí templatů, které jsem ale už dost zapomněl, takže bych tady chtěl poprosit o radu...

    Mam data dost ošlivě uložené ve třídě ze které je získávám jako pole pomocí metod readXY podle datových typů. Původně byly 2, teď už jich je hromada:
    
    Class Data
    {
    public:
    ...
    std::vector<u8> readU8(Info i);
    std::vector<float> readFloat(Info i);
    std::vector<std::vector<float>> readFloatVector(Info i);
    ...
    }
    Ve třídě Info je hromada informací podle kterých ty data získávám + jejich datový typ uložený jako enum class
    
    enum class DatovyTyp : u8 {U8,Float,FloatVector,...}
    class Info
    {
    public:
    ...
    std::string jmeno;
    DatovyTyp typ;
    ...
    }
    
    Celé použití je dost nešikovné, protože když chci získat všechny data a pak je zase dál použít, musím mít IF pro každý datový typ: (navazující metody už jsou teplate nebo přetížené, takže umí pracovat se všemi datovými typy, které potřebuju)
    
    Data d(...);
    for(...)
    {
      Info i(...);
      if(i.typ == DatovyTyp::Float)
      {
        std::vector<float> tmp = d.readFloat(i);
        nějakáPřetíženáFunkceNeboTemplate(tmp,...);
      }
      else if(i.typ == VariableType::U8)
      {
        nějakáPřetíženáFunkceNeboTemplate(d.readU8(i),...);
      }
    }
    
    Použití template ve smyslu:
    
    template <typename T>
        T read(Info i)
    {
    ...
    
    mě sice sjednotí všechny readXY do jedné šablony, ale pořád budu muset mít IF pro každý datový typ
    
    if(i.typ == DatovyTyp::Float)
    {
      std::vector<float> tmp = d.read<float>(i);
      nějakáPřetíženáFunkceNeboTemplate(tmp,...);
    }
    else if(i.typ == VariableType::U8)
    {
      nějakáPřetíženáFunkceNeboTemplate(d.read<u8>(i),...);
    }
    
    Chtěl bych idálně mít nějaký kouzelný template, který vrací datový typ podle toho enum class DatovyTyp - což pokud vím nejde.

    Takže se ptám, jestli existuje nějaká možnost jak uložit informaci o datovém typu tak, abych to potom mohl použít k určení návratového datového typu v template? Zatím jsem nic nenašel a co se pamatuju, tak tohle template neumožňují - existuje nějaká možnost jak to obejít?

    Nebo jak to celé upravit nějak jinak, abych se vyhnul IF pro každý datový typ?

    Díky.

    Odpovědi

    13.7.2018 23:30 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ Template a návratový typ
    Jestli to chápu správně, potřebuješ se rozhodnout za běhu, jaká data chceš z té třídy Data získat. To se čistě templaty vyřešit nedá, protože templaty v C++ se řeší pouze při překladu. Nějaké runtimové logice s větvením se tedy nevyhneš. Dá se to ale částečně zjednodušit tím, že logiku, která za běhu zjistí požadovaný datový typ a podle toho zavolá příslušnou obsluhu přesuneš do jedné flexibilní funkce. Nějaký nástin, jak na to můžeš najít třeba tady: https://pastebin.com/XUvcSJUr. Vtip je v tom, že to, co se předává dispatcheru jako templatový parameter P lze naimplemetovat libovolně, zatímco dispatcher bude vždy jen jeden.

    Dalo by se to samozřejmě rozšířit i pro případy, že by měl dispatcher něco vracet apod. ale princip by byl stejný...
    13.7.2018 23:46 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ Template a návratový typ
    Šikovnější verze, která se neomezuje jen na funkci read():

    https://pastebin.com/5GuZk4m5
    16.7.2018 10:32 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ Template a návratový typ
    Díky moc, něco takového jsem hledal... jen jsem doufal v trochu jednodušší použití. Určitě to v nějaké podobě použiju, ale má to bejt zároveň rozhraní knihovny kterou budou používat i lidi pro který je šablona sprostý slovo - takže moc nepředpokládám, že by si někdo implementoval P.

    Po delší době jsem zjistil, kolik jsem toho a zapomněl a jak moc mi ujíždí vlak... každopádně ještě jednou díky.

    16.7.2018 11:59 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ Template a návratový typ
    P, která s budou používat nejčastěji můžeš implementovat ty jako autor rozhraní s tím, že coder monkey prostě zavolá nějaký wrapper okolo dispatcheru a nebude řešit, co se vevnitř děje. std::variant v kódu není nejspíš proto, že je to věcička až z C++17 a starší překladače to nezbaští.
    16.7.2018 13:19 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ Template a návratový typ
    Ano - přesně tak jsem to myslel - že udělám dvě nejčastější použití a celé to zabalím...

    "std::variant v kódu není nejspíš proto, že je to věcička až z C++17 a starší překladače to nezbaští" ->

    Teď nevím co tím je myšleno... původně se ve třídě Data používal boost::any, který je v boost od 2007 (boost 1.34) stejně jako boost::variant. Spíš jsem se divil, že byl použit any místo variant, který by byl asi vhodnější (má daný výčet povolených typů, do any můžu uložit cokoliv) - ale zas takový rozdíl v nich nevidím. Stejně použití variant / any ať už boost nebo std v tomhle případě nic neřeší - stejně budu znát datový typ, který z toho chci vytáhnout, až za běhu - je jedno, jestli použiju vlastní template nebo std::get<float>(variant) ... jestli mi teda zase něco neuniklo ;-)
    14.7.2018 10:18 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ Template a návratový typ
    Jestli to chápu dobře, tak chcete něco jako std::variant? Tam se to řeší přes visitor patern.
    14.7.2018 11:44 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ Template a návratový typ
    To jsem si původně myslel taky ale z dotazu není jasné, zda obsahuje třída Data data vždy jen jednoho typu nebo zda je možné zavolat d.readFloat() a d.readU8() na jedné instanci té třídy. To by se variantem myslím řešit nedalo. Aspoň trochu flexibilní logika, jak řešit ten druhý případ by mohla vypadat třeba takto:
    #include <iostream>
    #include <vector>
    
    enum class TypeID {
    	String,
    	Float,
    	Integer
    };
    
    template <TypeID>
    struct TypeIdentifier {
    };
    
    template <>
    struct TypeIdentifier<TypeID::String> {
    	typedef std::string type;
    };
    
    template <>
    struct TypeIdentifier<TypeID::Float> {
    	typedef float type;
    };
    
    template <>
    struct TypeIdentifier<TypeID::Integer> {
    	typedef int32_t type;
    };
    
    struct Data {
    	template <typename T>
    	std::vector<T> read();
    };
    
    
    template <>
    std::vector<std::string> Data::read()
    {
    	return std::vector<std::string>{ "Zero", "One", "Two" };
    }
    
    template <>
    std::vector<float> Data::read()
    {
    	return std::vector<float>{ 0.1, 0.2, 0.3 };
    }
    
    template <>
    std::vector<int32_t> Data::read()
    {
    	return std::vector<int32_t>{ 10, 20, 30 };
    }
    
    template <typename T>
    void print(const T &t)
    {
    	for (auto && i : t)
    		std::cout << i << " ";
    	std::cout << "\n";
    }
    
    template <typename T>
    void printReverse(const T &t)
    {
    	for (auto it = t.rbegin(); it != t.rend(); it++)
    		std::cout << *it << " ";
    	std::cout << "\n";
    }
    
    template <template <typename> class P, typename S, typename... Args>
    void dispatcher(const TypeID id, S &s, Args... args)
    {
    	switch (id) {
    	case TypeID::String:
    		P<TypeIdentifier<TypeID::String>::type>::call(s, std::forward<Args>(args)...); break;
    	case TypeID::Float:
    		P<TypeIdentifier<TypeID::Float>::type>::call(s, std::forward<Args>(args)...); break;
    	case TypeID::Integer:
    		P<TypeIdentifier<TypeID::Integer>::type>::call(s, std::forward<Args>(args)...); break;
    	}
    }
    
    template <typename T>
    struct Proc {
    	static void call(Data &d)
    	{
    		auto v = d.read<T>();
    		print(v);
    	}
    };
    
    template <>
    struct Proc<int32_t> {
    	static void call(Data &d)
    	{
    		std::cout << "Specialization for int32_t\n";
    
    		auto v = d.read<int32_t>();
    		print(v);
    	}
    };
    
    template <typename T>
    struct ProcTwo {
    	template <typename... Args>
    	static void call(Data &d, Args ...)
    	{
    		auto v = d.read<T>();
    		printReverse(v);
    	}
    };
    
    template <>
    struct ProcTwo<float> {
    	static void call(Data &d, int i)
    	{
    		std::cout << "Specialization for float: " << i << "\n";
    
    		auto v = d.read<float>();
    		printReverse(v);
    	}
    
    	template <typename... Args>
    	static void call(Data &, Args...)
    	{
    		throw std::runtime_error("Function called with invalid parameters");
    	}
    };
    
    int main()
    {
    	Data d;
    
    	dispatcher<Proc>(TypeID::String, d);
    	dispatcher<Proc>(TypeID::Float, d);
    	dispatcher<Proc>(TypeID::Integer, d);
    
    	dispatcher<ProcTwo>(TypeID::String, d);
    	dispatcher<ProcTwo>(TypeID::Float, d, 66);
    	//dispatcher<ProcTwo>(TypeID::Float, d);    /* Throws at runtime */
    	dispatcher<ProcTwo>(TypeID::Integer, d);
    
    	return 0;
    }
    
    16.7.2018 10:39 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ Template a návratový typ
    Třída Data právě obsahuje vždy data víc typů... původně byly interně uloženy jako boost::any (už se nepamatuju proč se nepoužil variant), ale kvůli rychlosti a velikosti se to změnilo na dost ošlivej bastl. I kdyby se použil std::variant, tak by to zrovna v tomhle ničemu nepomohlo (jinde jo, takže se o tom čas od času uvažuje)...
    14.7.2018 12:29 Kit | skóre: 46 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ Template a návratový typ
    Co znamená "získat data ze třídy"? Co takhle raději místo toho "zpracovat data v objektu"? Tím se hromada zmíněných problémů vyřeší, protože ify nebudou potřebné.
    Komentáře označují místa, kde programátor udělal chybu nebo něco nedodělal.
    14.7.2018 22:02 zvol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ Template a návratový typ
    Můžete tím enumem "indexovat" variadický template.

    ideone.com/w1CLnF

    Ukázka:
    template<int N, class Head, class... Tail>
    struct Dispatch {
      static void dispatch(const Info& i, const Data& d) {
        if (i.typ == N)
          perform<Head>(i, d);
        else
          Dispatch<N+1, Tail...>::dispatch(i, d);
      }
    };
    

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.