abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 15:33 | Komunita

    Na YouTube byly zveřejněny videozáznamy přednášek z hackerské konference DEF CON 33, jež proběhla 7. až 10. srpna v Las Vegas.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:33 | Nová verze

    Bun (Wikipedie), tj. běhové prostředí (runtime) a toolkit pro JavaScript a TypeScript, alternativa k Node.js a Deno, byl vydán ve verzi 1.3. Představení novinek také na YouTube. Bun je naprogramován v programovacím jazyce Zig.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    10.10. 14:22 | IT novinky

    V Lucemburku byly oznámeny výsledky posledního kola výzev na evropské továrny pro umělou inteligenci neboli AI Factories. Mezi úspěšné žadatele patří i Česká republika, potažmo konsorcium šesti partnerů vedené VŠB – Technickou univerzitou Ostrava. V rámci Czech AI Factory (CZAI), jak se česká AI továrna jmenuje, bude pořízen velmi výkonný superpočítač pro AI výpočty a vznikne balíček služeb poskytovaný odborníky konsorcia. Obojí bude sloužit malým a středním podnikům, průmyslu i institucím veřejného a výzkumného sektoru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    10.10. 01:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) zářijová aktualizace aneb nová verze 1.105 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.105 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.10. 15:33 | Komunita

    Ve Firefoxu bude lepší správa profilů (oddělené nastavení domovské stránky, nastavení lišt, instalace rozšíření, uložení hesla, přidání záložky atd.). Nový grafický správce profilů bude postupně zaváděn od 14.října.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.10. 12:44 | Nová verze

    Canonical vydal (email) Ubuntu 25.10 Questing Quokka. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Jedná se o průběžné vydání s podporou 9 měsíců, tj. do července 2026.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.10. 12:22 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzi 1.5.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.10. 01:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.10. 15:11 | Bezpečnostní upozornění

    V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    8.10. 14:00 | IT novinky

    Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (38%)
     (46%)
     (16%)
     (18%)
     (22%)
     (16%)
     (18%)
     (16%)
     (16%)
    Celkem 208 hlasů
     Komentářů: 13, poslední 8.10. 07:41
    Rozcestník

    Dotaz: C++ Template a návratový typ

    13.7.2018 21:16 Pavel
    C++ Template a návratový typ
    Přečteno: 2361×
    Zdravím, mám né zrovna šikovně navrženou část aplikace v C++ a pokouším se to zjednodušit - nejspíš pomocí templatů, které jsem ale už dost zapomněl, takže bych tady chtěl poprosit o radu...

    Mam data dost ošlivě uložené ve třídě ze které je získávám jako pole pomocí metod readXY podle datových typů. Původně byly 2, teď už jich je hromada:
    
    Class Data
    {
    public:
    ...
    std::vector<u8> readU8(Info i);
    std::vector<float> readFloat(Info i);
    std::vector<std::vector<float>> readFloatVector(Info i);
    ...
    }
    Ve třídě Info je hromada informací podle kterých ty data získávám + jejich datový typ uložený jako enum class
    
    enum class DatovyTyp : u8 {U8,Float,FloatVector,...}
    class Info
    {
    public:
    ...
    std::string jmeno;
    DatovyTyp typ;
    ...
    }
    
    Celé použití je dost nešikovné, protože když chci získat všechny data a pak je zase dál použít, musím mít IF pro každý datový typ: (navazující metody už jsou teplate nebo přetížené, takže umí pracovat se všemi datovými typy, které potřebuju)
    
    Data d(...);
    for(...)
    {
      Info i(...);
      if(i.typ == DatovyTyp::Float)
      {
        std::vector<float> tmp = d.readFloat(i);
        nějakáPřetíženáFunkceNeboTemplate(tmp,...);
      }
      else if(i.typ == VariableType::U8)
      {
        nějakáPřetíženáFunkceNeboTemplate(d.readU8(i),...);
      }
    }
    
    Použití template ve smyslu:
    
    template <typename T>
        T read(Info i)
    {
    ...
    
    mě sice sjednotí všechny readXY do jedné šablony, ale pořád budu muset mít IF pro každý datový typ
    
    if(i.typ == DatovyTyp::Float)
    {
      std::vector<float> tmp = d.read<float>(i);
      nějakáPřetíženáFunkceNeboTemplate(tmp,...);
    }
    else if(i.typ == VariableType::U8)
    {
      nějakáPřetíženáFunkceNeboTemplate(d.read<u8>(i),...);
    }
    
    Chtěl bych idálně mít nějaký kouzelný template, který vrací datový typ podle toho enum class DatovyTyp - což pokud vím nejde.

    Takže se ptám, jestli existuje nějaká možnost jak uložit informaci o datovém typu tak, abych to potom mohl použít k určení návratového datového typu v template? Zatím jsem nic nenašel a co se pamatuju, tak tohle template neumožňují - existuje nějaká možnost jak to obejít?

    Nebo jak to celé upravit nějak jinak, abych se vyhnul IF pro každý datový typ?

    Díky.

    Odpovědi

    13.7.2018 23:30 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ Template a návratový typ
    Jestli to chápu správně, potřebuješ se rozhodnout za běhu, jaká data chceš z té třídy Data získat. To se čistě templaty vyřešit nedá, protože templaty v C++ se řeší pouze při překladu. Nějaké runtimové logice s větvením se tedy nevyhneš. Dá se to ale částečně zjednodušit tím, že logiku, která za běhu zjistí požadovaný datový typ a podle toho zavolá příslušnou obsluhu přesuneš do jedné flexibilní funkce. Nějaký nástin, jak na to můžeš najít třeba tady: https://pastebin.com/XUvcSJUr. Vtip je v tom, že to, co se předává dispatcheru jako templatový parameter P lze naimplemetovat libovolně, zatímco dispatcher bude vždy jen jeden.

    Dalo by se to samozřejmě rozšířit i pro případy, že by měl dispatcher něco vracet apod. ale princip by byl stejný...
    13.7.2018 23:46 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ Template a návratový typ
    Šikovnější verze, která se neomezuje jen na funkci read():

    https://pastebin.com/5GuZk4m5
    16.7.2018 10:32 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ Template a návratový typ
    Díky moc, něco takového jsem hledal... jen jsem doufal v trochu jednodušší použití. Určitě to v nějaké podobě použiju, ale má to bejt zároveň rozhraní knihovny kterou budou používat i lidi pro který je šablona sprostý slovo - takže moc nepředpokládám, že by si někdo implementoval P.

    Po delší době jsem zjistil, kolik jsem toho a zapomněl a jak moc mi ujíždí vlak... každopádně ještě jednou díky.

    16.7.2018 11:59 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ Template a návratový typ
    P, která s budou používat nejčastěji můžeš implementovat ty jako autor rozhraní s tím, že coder monkey prostě zavolá nějaký wrapper okolo dispatcheru a nebude řešit, co se vevnitř děje. std::variant v kódu není nejspíš proto, že je to věcička až z C++17 a starší překladače to nezbaští.
    16.7.2018 13:19 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ Template a návratový typ
    Ano - přesně tak jsem to myslel - že udělám dvě nejčastější použití a celé to zabalím...

    "std::variant v kódu není nejspíš proto, že je to věcička až z C++17 a starší překladače to nezbaští" ->

    Teď nevím co tím je myšleno... původně se ve třídě Data používal boost::any, který je v boost od 2007 (boost 1.34) stejně jako boost::variant. Spíš jsem se divil, že byl použit any místo variant, který by byl asi vhodnější (má daný výčet povolených typů, do any můžu uložit cokoliv) - ale zas takový rozdíl v nich nevidím. Stejně použití variant / any ať už boost nebo std v tomhle případě nic neřeší - stejně budu znát datový typ, který z toho chci vytáhnout, až za běhu - je jedno, jestli použiju vlastní template nebo std::get<float>(variant) ... jestli mi teda zase něco neuniklo ;-)
    14.7.2018 10:18 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ Template a návratový typ
    Jestli to chápu dobře, tak chcete něco jako std::variant? Tam se to řeší přes visitor patern.
    14.7.2018 11:44 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ Template a návratový typ
    To jsem si původně myslel taky ale z dotazu není jasné, zda obsahuje třída Data data vždy jen jednoho typu nebo zda je možné zavolat d.readFloat() a d.readU8() na jedné instanci té třídy. To by se variantem myslím řešit nedalo. Aspoň trochu flexibilní logika, jak řešit ten druhý případ by mohla vypadat třeba takto:
    #include <iostream>
    #include <vector>
    
    enum class TypeID {
    	String,
    	Float,
    	Integer
    };
    
    template <TypeID>
    struct TypeIdentifier {
    };
    
    template <>
    struct TypeIdentifier<TypeID::String> {
    	typedef std::string type;
    };
    
    template <>
    struct TypeIdentifier<TypeID::Float> {
    	typedef float type;
    };
    
    template <>
    struct TypeIdentifier<TypeID::Integer> {
    	typedef int32_t type;
    };
    
    struct Data {
    	template <typename T>
    	std::vector<T> read();
    };
    
    
    template <>
    std::vector<std::string> Data::read()
    {
    	return std::vector<std::string>{ "Zero", "One", "Two" };
    }
    
    template <>
    std::vector<float> Data::read()
    {
    	return std::vector<float>{ 0.1, 0.2, 0.3 };
    }
    
    template <>
    std::vector<int32_t> Data::read()
    {
    	return std::vector<int32_t>{ 10, 20, 30 };
    }
    
    template <typename T>
    void print(const T &t)
    {
    	for (auto && i : t)
    		std::cout << i << " ";
    	std::cout << "\n";
    }
    
    template <typename T>
    void printReverse(const T &t)
    {
    	for (auto it = t.rbegin(); it != t.rend(); it++)
    		std::cout << *it << " ";
    	std::cout << "\n";
    }
    
    template <template <typename> class P, typename S, typename... Args>
    void dispatcher(const TypeID id, S &s, Args... args)
    {
    	switch (id) {
    	case TypeID::String:
    		P<TypeIdentifier<TypeID::String>::type>::call(s, std::forward<Args>(args)...); break;
    	case TypeID::Float:
    		P<TypeIdentifier<TypeID::Float>::type>::call(s, std::forward<Args>(args)...); break;
    	case TypeID::Integer:
    		P<TypeIdentifier<TypeID::Integer>::type>::call(s, std::forward<Args>(args)...); break;
    	}
    }
    
    template <typename T>
    struct Proc {
    	static void call(Data &d)
    	{
    		auto v = d.read<T>();
    		print(v);
    	}
    };
    
    template <>
    struct Proc<int32_t> {
    	static void call(Data &d)
    	{
    		std::cout << "Specialization for int32_t\n";
    
    		auto v = d.read<int32_t>();
    		print(v);
    	}
    };
    
    template <typename T>
    struct ProcTwo {
    	template <typename... Args>
    	static void call(Data &d, Args ...)
    	{
    		auto v = d.read<T>();
    		printReverse(v);
    	}
    };
    
    template <>
    struct ProcTwo<float> {
    	static void call(Data &d, int i)
    	{
    		std::cout << "Specialization for float: " << i << "\n";
    
    		auto v = d.read<float>();
    		printReverse(v);
    	}
    
    	template <typename... Args>
    	static void call(Data &, Args...)
    	{
    		throw std::runtime_error("Function called with invalid parameters");
    	}
    };
    
    int main()
    {
    	Data d;
    
    	dispatcher<Proc>(TypeID::String, d);
    	dispatcher<Proc>(TypeID::Float, d);
    	dispatcher<Proc>(TypeID::Integer, d);
    
    	dispatcher<ProcTwo>(TypeID::String, d);
    	dispatcher<ProcTwo>(TypeID::Float, d, 66);
    	//dispatcher<ProcTwo>(TypeID::Float, d);    /* Throws at runtime */
    	dispatcher<ProcTwo>(TypeID::Integer, d);
    
    	return 0;
    }
    
    16.7.2018 10:39 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ Template a návratový typ
    Třída Data právě obsahuje vždy data víc typů... původně byly interně uloženy jako boost::any (už se nepamatuju proč se nepoužil variant), ale kvůli rychlosti a velikosti se to změnilo na dost ošlivej bastl. I kdyby se použil std::variant, tak by to zrovna v tomhle ničemu nepomohlo (jinde jo, takže se o tom čas od času uvažuje)...
    14.7.2018 12:29 Kit | skóre: 46 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ Template a návratový typ
    Co znamená "získat data ze třídy"? Co takhle raději místo toho "zpracovat data v objektu"? Tím se hromada zmíněných problémů vyřeší, protože ify nebudou potřebné.
    Komentáře označují místa, kde programátor udělal chybu nebo něco nedodělal.
    14.7.2018 22:02 zvol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ Template a návratový typ
    Můžete tím enumem "indexovat" variadický template.

    ideone.com/w1CLnF

    Ukázka:
    template<int N, class Head, class... Tail>
    struct Dispatch {
      static void dispatch(const Info& i, const Data& d) {
        if (i.typ == N)
          perform<Head>(i, d);
        else
          Dispatch<N+1, Tail...>::dispatch(i, d);
      }
    };
    

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.