Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.
Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.
R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.
IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.
Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.
Class Data
{
public:
...
std::vector<u8> readU8(Info i);
std::vector<float> readFloat(Info i);
std::vector<std::vector<float>> readFloatVector(Info i);
...
}
Ve třídě Info je hromada informací podle kterých ty data získávám + jejich datový typ uložený jako enum class
enum class DatovyTyp : u8 {U8,Float,FloatVector,...}
class Info
{
public:
...
std::string jmeno;
DatovyTyp typ;
...
}
Celé použití je dost nešikovné, protože když chci získat všechny data a pak je zase dál použít, musím mít IF pro každý datový typ:
(navazující metody už jsou teplate nebo přetížené, takže umí pracovat se všemi datovými typy, které potřebuju)
Data d(...);
for(...)
{
Info i(...);
if(i.typ == DatovyTyp::Float)
{
std::vector<float> tmp = d.readFloat(i);
nějakáPřetíženáFunkceNeboTemplate(tmp,...);
}
else if(i.typ == VariableType::U8)
{
nějakáPřetíženáFunkceNeboTemplate(d.readU8(i),...);
}
}
Použití template ve smyslu:
template <typename T>
T read(Info i)
{
...
mě sice sjednotí všechny readXY do jedné šablony, ale pořád budu muset mít IF pro každý datový typ
if(i.typ == DatovyTyp::Float)
{
std::vector<float> tmp = d.read<float>(i);
nějakáPřetíženáFunkceNeboTemplate(tmp,...);
}
else if(i.typ == VariableType::U8)
{
nějakáPřetíženáFunkceNeboTemplate(d.read<u8>(i),...);
}
Chtěl bych idálně mít nějaký kouzelný template, který vrací datový typ podle toho enum class DatovyTyp
- což pokud vím nejde.
Takže se ptám, jestli existuje nějaká možnost jak uložit informaci o datovém typu tak, abych to potom mohl použít k určení návratového datového typu v template? Zatím jsem nic nenašel a co se pamatuju, tak tohle template neumožňují - existuje nějaká možnost jak to obejít?
Nebo jak to celé upravit nějak jinak, abych se vyhnul IF pro každý datový typ?
Díky.
Data
získat. To se čistě templaty vyřešit nedá, protože templaty v C++ se řeší pouze při překladu. Nějaké runtimové logice s větvením se tedy nevyhneš. Dá se to ale částečně zjednodušit tím, že logiku, která za běhu zjistí požadovaný datový typ a podle toho zavolá příslušnou obsluhu přesuneš do jedné flexibilní funkce. Nějaký nástin, jak na to můžeš najít třeba tady: https://pastebin.com/XUvcSJUr. Vtip je v tom, že to, co se předává dispatcheru jako templatový parameter P lze naimplemetovat libovolně, zatímco dispatcher bude vždy jen jeden.
Dalo by se to samozřejmě rozšířit i pro případy, že by měl dispatcher něco vracet apod. ale princip by byl stejný...
read()
:
https://pastebin.com/5GuZk4m5
P
, která s budou používat nejčastěji můžeš implementovat ty jako autor rozhraní s tím, že coder monkey prostě zavolá nějaký wrapper okolo dispatcher
u a nebude řešit, co se vevnitř děje. std::variant
v kódu není nejspíš proto, že je to věcička až z C++17 a starší překladače to nezbaští.
std::get<float>(variant)
... jestli mi teda zase něco neuniklo
std::variant
? Tam se to řeší přes visitor patern.
Data
data vždy jen jednoho typu nebo zda je možné zavolat d.readFloat()
a d.readU8()
na jedné instanci té třídy. To by se variantem myslím řešit nedalo. Aspoň trochu flexibilní logika, jak řešit ten druhý případ by mohla vypadat třeba takto:
#include <iostream> #include <vector> enum class TypeID { String, Float, Integer }; template <TypeID> struct TypeIdentifier { }; template <> struct TypeIdentifier<TypeID::String> { typedef std::string type; }; template <> struct TypeIdentifier<TypeID::Float> { typedef float type; }; template <> struct TypeIdentifier<TypeID::Integer> { typedef int32_t type; }; struct Data { template <typename T> std::vector<T> read(); }; template <> std::vector<std::string> Data::read() { return std::vector<std::string>{ "Zero", "One", "Two" }; } template <> std::vector<float> Data::read() { return std::vector<float>{ 0.1, 0.2, 0.3 }; } template <> std::vector<int32_t> Data::read() { return std::vector<int32_t>{ 10, 20, 30 }; } template <typename T> void print(const T &t) { for (auto && i : t) std::cout << i << " "; std::cout << "\n"; } template <typename T> void printReverse(const T &t) { for (auto it = t.rbegin(); it != t.rend(); it++) std::cout << *it << " "; std::cout << "\n"; } template <template <typename> class P, typename S, typename... Args> void dispatcher(const TypeID id, S &s, Args... args) { switch (id) { case TypeID::String: P<TypeIdentifier<TypeID::String>::type>::call(s, std::forward<Args>(args)...); break; case TypeID::Float: P<TypeIdentifier<TypeID::Float>::type>::call(s, std::forward<Args>(args)...); break; case TypeID::Integer: P<TypeIdentifier<TypeID::Integer>::type>::call(s, std::forward<Args>(args)...); break; } } template <typename T> struct Proc { static void call(Data &d) { auto v = d.read<T>(); print(v); } }; template <> struct Proc<int32_t> { static void call(Data &d) { std::cout << "Specialization for int32_t\n"; auto v = d.read<int32_t>(); print(v); } }; template <typename T> struct ProcTwo { template <typename... Args> static void call(Data &d, Args ...) { auto v = d.read<T>(); printReverse(v); } }; template <> struct ProcTwo<float> { static void call(Data &d, int i) { std::cout << "Specialization for float: " << i << "\n"; auto v = d.read<float>(); printReverse(v); } template <typename... Args> static void call(Data &, Args...) { throw std::runtime_error("Function called with invalid parameters"); } }; int main() { Data d; dispatcher<Proc>(TypeID::String, d); dispatcher<Proc>(TypeID::Float, d); dispatcher<Proc>(TypeID::Integer, d); dispatcher<ProcTwo>(TypeID::String, d); dispatcher<ProcTwo>(TypeID::Float, d, 66); //dispatcher<ProcTwo>(TypeID::Float, d); /* Throws at runtime */ dispatcher<ProcTwo>(TypeID::Integer, d); return 0; }
template<int N, class Head, class... Tail> struct Dispatch { static void dispatch(const Info& i, const Data& d) { if (i.typ == N) perform<Head>(i, d); else Dispatch<N+1, Tail...>::dispatch(i, d); } };
Tiskni Sdílej: