Cloudflare, tj. společnost poskytující "cloudové služby, které zajišťují bezpečnost, výkon a spolehlivost internetových aplikací", má výpadek.
Letos se uskuteční již 11. ročník soutěže v programování Kasiopea. Tato soutěž, (primárně) pro středoškoláky, nabízí skvělou příležitost procvičit logické myšlení a dozvědět se něco nového ze světa algoritmů – a to nejen pro zkušené programátory, ale i pro úplné začátečníky. Domácí kolo proběhne online od 22. 11. do 7. 12. 2025 a skládá se z 9 zajímavých úloh různé obtížnosti. Na výběru programovacího jazyka přitom nezáleží – úlohy jsou
… více »Byla vydána nová verze 2.52.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 94 vývojářů, z toho 33 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.
VKD3D-Proton byl vydán ve verzi 3.0. Jedná se fork knihovny vkd3d z projektu Wine pro Proton. Knihovna slouží pro překlad volání Direct3D 12 na Vulkan. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora AMD FSR 4 (AMD FidelityFX Super Resolution 4).
Poštovní klient Thunderbird byl vydán v nové verzi 145.0. Podporuje DNS přes HTTPS nebo Microsoft Exchange skrze Exchange Web Services. Ukončena byla podpora 32bitového Thunderbirdu pro Linux.
U příležitosti státního svátku 17. listopadu probíhá na Steamu i GOG.com již šestý ročník Czech & Slovak Games Week aneb týdenní oslava a také slevová akce českých a slovenských počítačových her.
Byla vydána nová verze 9.19 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze například nový balíček BirdNET-Go, tj. AI řešení pro nepřetržité monitorování a identifikaci ptáků.
Byla vydána nová verze 3.38 frameworku Flutter (Wikipedie) pro vývoj mobilních, webových i desktopových aplikací a nová verze 3.10 souvisejícího programovacího jazyka Dart (Wikipedie).
Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 28 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.
Byl vydán Debian 13.2, tj. druhá opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.
// kontrola poslednich hovoru na ustrednu
var callCheck = setInterval(function(){
// zjistujeme prubezne stav
$.getJSON( "/zakaznici/?do=kontrolaHovoru", function(data) {
if (data)
{
// pokud je to nas zakaznik, otevreme kartu
if (data.zakaznik) {
if (Notification.permission === "granted")
{
notify = new Notification("Příchozí hovor!", {
tag: "prichoziHovorZakaznik",
body: "Volá zákazník " + (data.zakaznik.typ === "firma" ? data.zakaznik.nazev : data.zakaznik.jmeno + " " + data.zakaznik.prijmeni) + ", klapka: " + data.klapka,
icon: "/images/hotline.jpg"
});
notify.onclick = function () {
window.open("/zakaznici/detail-zakaznika/default/" + data.zakaznik.id + "/sipcall");
};
}
else {
// pokud nejsou notifikace povoleny, tak zastavime kontrolu
clearInterval(callCheck);
}
}
}
});
}, 5113);
Já bych chtěl tuto neefektivní metodu pravidelného dotazování requesty nějak zoptimalizovat, třeba za využití nějakého "hooku", kdy by tyto notifikace byly aktivně zasílány serverem do prohlížeče. Takže nějaký "push".
Lze toho dosáhnout za využití kombinace PHP a JS? Nebo musím sáhnout po externích nástrojích jako je třeba právě webhook?
Děkuji za nakopnutí správným směrem.
Řešení dotazu:
Lze toho dosáhnout za využití kombinace PHP a JS?Já bych to z pohledu klienta udělal tak, že klient pošle HTTP požadavek, a tento požadavek čeká a buď vrátí informace v okamžiku, kdy je potřeba je zobrazit, nebo vrátí nějakou prázdnou odpověď nejpozději po 20 sekundách (aby se spojení nerozpadlo) a pak klient zadá další požadavek. Udělat serverovou část v PHP bez pollingu mi přijde komplikované, protože PHP je pro každý požadavek tak nějak samostatný kontext a je složité posílat mezi nimi notifikace. Nemohl bys to psát třeba v bottle.py? Tam snad fungují fronty které se dají sdílet mezi požadavky.
Já to mám tedy trošku jinak, klient pošle požadavek a buďto se vrátí informace o hovoru (hovor nesmí být starší 15 vteřin) a uloží tuto informaci do SESSION (aby nedošlo k oznámení totožného hovoru třeba 2x, pokud bude mít někdo otevřen totožný web vícekrát), nebo se nevrátí nic. A za 8 vteřin opět stejné kolečko.Já to chápu, ale tvůj přístup znamená, že když posíláš požadavek každých 8 sekund, tak můžeš mít až 8 sekund staré informace. Můj přístup ti změny pošle ihned.
Tiskni
Sdílej: