Před 32 lety, 6. června 1993, byl spuštěn první český WWW server (ještě pod TLD .cs), pro potřeby fyziků zabývajících se problematikou vysokých energií.
Střílečku Borderlands 2 lze v rámci výprodeje série Borderlands na Steamu získat zdarma napořád, když aktivaci provedete do 8. června 19:00.
Byla vydána nová verze 2.22 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.
Canonical Launchpad vypíná systém správy verzí Bazaar. Vývojáři mohou své repozitáře do 1. září přemigrovat na Git.
Byla vydána nová verze 2.53.21 svobodného multiplatformního balíku internetových aplikací SeaMonkey (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Petici za povinné zveřejnění zdrojových kódů softwaru použitých ve veřejné správě lze podepsat na ePetice.
Na Indiegogo byla spuštěna kampaň na podporu linuxového telefonu Liberux NEXX s osmijádrovým procesorem Rockchip RK3588S, 32 GB LPDDR4x RAM a 6.34″ 2400×1080 OLED displejem. Cena telefonu je 1 310 eur.
Miro Hrončok vyhrál volby do Fedora Council. Mezi sedmi kandidáty, kteří se ucházeli o dvě křesla, nakonec získal nejvíce hlasů - 1089. Česká komunita má tak po delší době opět zástupce v nejvyšším orgánu Fedory.
Redox OS (Wikipedie), tj. mikrokernelový unixový operační systém naprogramovaný v programovacím jazyce Rust, nově podporuje X11 a GTK 3.
Dnes po celém světě startuje prodej herní konzole Nintendo Switch 2.
class Foo{ test(){ return 'bar'; } show(){ setTimeout ( function (){ return this.test(); },100); } } var foo = new Foo(); var a = foo.show(); console.log(a);
Řešení dotazu:
Můžeš ji volat a voláš ji. Jenom ta funkce vůbec nic nedělá. Celý ten kód je minimálně dvojitý arcinesmysl.
Zaprvé, ta inline funkce, kterou plánuješ tím časovačem (za 100 milisekund), nemá vůbec žádný efekt, zavolá test()
, ten vrátí 'bar'
, inline funkce pak vrátí výsledek toho test()
u, tedy zase 'bar'
, ale ten nikoho nezajímá, takže se ztratí a zapomene.
Zadruhé, to, co se tam snažíš vypsat pomocí console.log()
, nemá žádnou spojitost s návratovou hodnotou funkce test()
(jestli o tohle šlo). V proměnné a
je návratová hodnota funkce show()
, která je undefined
, protože ve funkci show()
není žádný return
statement. Tady si můžeš přečíst, jak správně vracet hodnoty z asynchronních volání a setTimeout()
.
Zatřetí, v té inline funkci se nedá přistupovat k implicitnímu parametru this
takhle přímo, protože taková inline funkce je (velmi zjednodušeně řečeno) buďto jiný objekt nebo úplně mimo kontext jakéhokoliv objektu, tj. proměnnou this
nemá vůbec definovanou. Tohle je taky známá věc, stačí jenom hledat.
class Foo { constructor(message) { this.message = message; } show() { var _this = this; setTimeout (function() { console.log(_this.message); }, 1000); } } var foo = new Foo('blahblah'); foo.show(); console.log('Show scheduled!');
Oprava: Ta metoda test()
původně nebyla volaná vůbec (právě kvůli problému č. 3 s použitím this
). To mi nějak uniklo.
setTimeout ( function (){ this.test(); },100);
Tu inline funkci si lze představit jako metodu v oddělenén samostatném objektu, tj. i kdyby tam this
byl definovaný, ukazoval by na jinou instanci jiného typu.
Nechápu, co míníš formulací „přímo na this
“. Když si uložíš var _this = this
, pak _this
ukazuje přímo na ten původní objekt, na který ukazoval this
. Je to reference. Jde jen o formalitu s uložením té reference v kontextu, který bude později dostupný dynamické inline funkci; nic přímého / nepřímého bych za tím nehledal.
Dobry den, pouzijte metodu bind:
setTimeout(function () { this.test(); }.bind(this), 100);
Aby Vas ukazkovy kod spravne fungoval, je nutne pouzit promise:
class Foo { test() { return 'bar'; } show() { return new Promise(function(resolve, reject) { setTimeout (function () { resolve(this.test()); }.bind(this), 100); }.bind(this)); } }; var foo = new Foo(); var a = foo.show(); a.then(console.log);
Tiskni
Sdílej: