Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.
V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
class Foo{ test(){ return 'bar'; } show(){ setTimeout ( function (){ return this.test(); },100); } } var foo = new Foo(); var a = foo.show(); console.log(a);
Řešení dotazu:
Můžeš ji volat a voláš ji. Jenom ta funkce vůbec nic nedělá. Celý ten kód je minimálně dvojitý arcinesmysl.
Zaprvé, ta inline funkce, kterou plánuješ tím časovačem (za 100 milisekund), nemá vůbec žádný efekt, zavolá test()
, ten vrátí 'bar'
, inline funkce pak vrátí výsledek toho test()
u, tedy zase 'bar'
, ale ten nikoho nezajímá, takže se ztratí a zapomene.
Zadruhé, to, co se tam snažíš vypsat pomocí console.log()
, nemá žádnou spojitost s návratovou hodnotou funkce test()
(jestli o tohle šlo). V proměnné a
je návratová hodnota funkce show()
, která je undefined
, protože ve funkci show()
není žádný return
statement. Tady si můžeš přečíst, jak správně vracet hodnoty z asynchronních volání a setTimeout()
.
Zatřetí, v té inline funkci se nedá přistupovat k implicitnímu parametru this
takhle přímo, protože taková inline funkce je (velmi zjednodušeně řečeno) buďto jiný objekt nebo úplně mimo kontext jakéhokoliv objektu, tj. proměnnou this
nemá vůbec definovanou. Tohle je taky známá věc, stačí jenom hledat.
class Foo { constructor(message) { this.message = message; } show() { var _this = this; setTimeout (function() { console.log(_this.message); }, 1000); } } var foo = new Foo('blahblah'); foo.show(); console.log('Show scheduled!');
Oprava: Ta metoda test()
původně nebyla volaná vůbec (právě kvůli problému č. 3 s použitím this
). To mi nějak uniklo.
setTimeout ( function (){ this.test(); },100);
Tu inline funkci si lze představit jako metodu v oddělenén samostatném objektu, tj. i kdyby tam this
byl definovaný, ukazoval by na jinou instanci jiného typu.
Nechápu, co míníš formulací „přímo na this
“. Když si uložíš var _this = this
, pak _this
ukazuje přímo na ten původní objekt, na který ukazoval this
. Je to reference. Jde jen o formalitu s uložením té reference v kontextu, který bude později dostupný dynamické inline funkci; nic přímého / nepřímého bych za tím nehledal.
Dobry den, pouzijte metodu bind:
setTimeout(function () { this.test(); }.bind(this), 100);
Aby Vas ukazkovy kod spravne fungoval, je nutne pouzit promise:
class Foo { test() { return 'bar'; } show() { return new Promise(function(resolve, reject) { setTimeout (function () { resolve(this.test()); }.bind(this), 100); }.bind(this)); } }; var foo = new Foo(); var a = foo.show(); a.then(console.log);
Tiskni
Sdílej: