abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 06:00 | Nová verze

Po půl roce vývoje od vydání verze 1.13 byla vydána nová verze 1.14 programovacího jazyka Go (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 22:33 | IT novinky

Mozilla na svém blogu oznámila, že dnešním dnem postupně zapíná uživatelům Firefoxu v USA DNS přes HTTPS (DoH). Jedná se o výchozí nastavení. Odpovědi na otázky v infografice.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
včera 21:33 | Komunita

Dalším open source projektem, který byl finančně podpořen z programu Epic MegaGrants společnosti Epic Games je 3D PBR software pro malování textur ArmorPaint (GitHub). Získal 25 000 dolarů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 18:11 | Zajímavý projekt

Firma vyvíjející distribuci CoreOS/Container Linux byla před dvěma lety převzata Red Hatem, v jehož portfoliu vznikla redundance: Fedora CoreOS cílí na podobná nasazení. Krátce poté vznikl fork nazvaný Flatcar Container Linux. Aktuálně je ukončení podpory CoreOS/Container Linuxu plánováno na 26. května a odstranění instalačních obrazů z distribučních kanálů na 1. září. Firma Kinvolk udržující Flatcar Linux oznamuje, že se věnuje usnadnění přechodu stávajících uživatelů CoreOS.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
včera 17:00 | Nová verze

Byla vydána verze 19.0 z Arch Linuxu vycházející linuxové distribuce Manjaro (Wikipedie). Její kódové jméno ne Kyria. Přehled novinek v oznámení v diskusním fóru. Manjaro je ke stažení v edicích XFCE, KDE Plasma a GNOME. K dispozici je také síťová instalace Architect. Vývoj Manjara lze podpořit také zakoupením počítače z předinstalovaným Manjarem.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 12:22 | Zajímavý projekt

Dne 19. února 2020 pan Kyle Finlay zahájil na Kickstarteru kampaň s názvem GamePad, jejímž cílem je získat prostředky na zprovoznění nové open source platformy pro digitální distribuci her, čistě pro OS Linux. Nová herní platforma je inspirována GOG.com a autoři slibují plnou podporu her bez ohledu na konkrétní distribuci, ale hlavně bez DRM. GamePad by měl být plně otevřený, včetně API, takže bude možné upravovat klienta, nebo si vytvořit

… více »
D.A.Tiger | Komentářů: 1
včera 01:00 | Komunita

Luboš Kocman, Release Manager openSUSE Leap, oznámil, že verze 15.2 linuxové distribuce openSUSE Leap vstoupila do beta fáze. Připojit se lze k testování a hlásit chyby. Aktivní testeři mohou získat tričko. Finální vydání openSUSE Leap 15.2 je plánováno na 7. května 2020.

Ladislav Hagara | Komentářů: 24
24.2. 23:11 | Nová verze

Oficiálně byla vydána nová stabilní verze 2.10.18 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP. Přehled novinek i s náhledy a videi v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Verze 2.10.16 nebyla kvůli vážné chybě oficiálně vydána.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
24.2. 22:55 | Nová verze

Balík Rakudo Star, tj. Rakudo včetně modulů a dokumentace, byl vydán ve verzi 2020.01. Rakudo je implementace programovacího jazyka Raku. Ten byl ještě nedávno znám pod názvem Perl 6.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
24.2. 20:00 | Komunita

Aaron Griffin, dosavadní vedoucí projektu Arch Linux, oficiálně oznámil výsledek volby nového vedoucího projektu Arch Linux. Novým vedoucím se stal Levente Polyak (anthraxx).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Vydržela vám novoroční předsevzetí?
 (9%)
 (5%)
 (3%)
 (83%)
Celkem 198 hlasů
 Komentářů: 0
Rozcestník

www.AutoDoc.Cz

Dotaz: C++: jak lokální proměnná dokáže způsobit chybu při linkování?

23.1. 18:30 ttt
C++: jak lokální proměnná dokáže způsobit chybu při linkování?
Přečteno: 876×
Mám následující kód v C++:
template <typename Stringish>
http_rep http_client::post(const std::string& path, Stringish&& body) const
{
	std::map<std::string, std::string> foo; // po odstranění tohoto řádku chyba zmizí
	return http_rep();
}
template http_rep http_client::post<>(
	const std::string& path, std::string&& body) const;
Kompilace skončí s chybou:

Error LNK2005 "public: class std::_Tree_iterator<class std::_Tree_val<struct std::_Tree_simple_types<struct std::pair<class std::basic_string<char,struct std::char_traits<char>,class std::allocator<char> > const ,class std::basic_string<char,struct std::char_traits<char>,class std::allocator<char> > > > > > __cdecl std::_Tree<class std::_Tmap_traits<class std::basic_string<char,struct std::char_traits<char>,class std::allocator<char> >,class std::basic_string<char,struct std::char_traits<char>,class std::allocator<char> >,struct std::less<class std::basic_string<char,struct std::char_traits<char>,class std::allocator<char> > >,class std::allocator<struct std::pair<class std::basic_string<char,struct std::char_traits<char>,class std::allocator<char> > const ,class std::basic_string<char,struct std::char_traits<char>,class std::allocator<char> > > >,0> >::end(void)" (?end@?$_Tree@V?$_Tmap_traits@V?$basic_string@DU?$char_traits@D@std@@V?$allocator@D@2@@std@@V12@U?$less@V?$basic_string@DU?$char_traits@D@std@@V?$allocator@D@2@@std@@@2@V?$allocator@U?$pair@$$CBV?$basic_string@DU?$char_traits@D@std@@V?$allocator@D@2@@std@@V12@@std@@@2@$0A@@std@@@std@@QEAA?AV?$_Tree_iterator@V?$_Tree_val@U?$_Tree_simple_types@U?$pair@$$CBV?$basic_string@DU?$char_traits@D@std@@V?$allocator@D@2@@std@@V12@@std@@@std@@@std@@@2@XZ) already defined in http.obj

Pokud zakomentuju řádek std::map<std::string, std::string> foo;, projekt se zkompiluje. I třeba pokud změním první typ na int (std::map<int, std::string> foo;). Na jménu proměnné nezáleží, chová se to stejně.

Co se tam může dít? Nerozumím, proč zavedení lokální proměnné má vliv na linkování. Tuším, že jsem tu chybu viděl i jindy, ve stejně "divných" případech, třeba po přidání const k jiné lokální proměnné.

Myslím si, že tenhle konkrétní kus kódu je ok, ale jinde v projektu je něco hodně špatně. Ale nenapadá mě co hledat a ta chybová hláška mi zrovna nepomáhá ...

Odpovědi

23.1. 21:35 debian+
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: jak lokální proměnná dokáže způsobit chybu při linkování?
Jendа avatar 23.1. 23:02 Jendа | skóre: 76 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: jak lokální proměnná dokáže způsobit chybu při linkování?
Chci, aby u automatických odpovědí mohli ostatní nějak flagnout že je mimo.
24.1. 11:50 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: jak lokální proměnná dokáže způsobit chybu při linkování?
To za tebe dělá nick debian+
24.1. 04:15 linuxák
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: jak lokální proměnná dokáže způsobit chybu při linkování?
Možná bude problém v tomhle:

An explicit specialization of a function or variable template is inline only if it is declared with the inline specifier or defined as deleted, and independently of whether its function or variable template is inline.

Takže zkus:

template inline http_rep http_client::post<>(...

24.1. 11:42 tttt
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: jak lokální proměnná dokáže způsobit chybu při linkování?
Zkusil jsem, beze změny. Podařilo se mi teď zreprodukovat chováni i bez šablony, s hlavičkou
http_rep http_client::post(const std::string& path, const std::string& body) const
Přijde mi, že někde přeteče nějaký limit v kompilátoru a on se začne chovat jinak, a pak se projeví chyba, která doteď nebyla vidět. Existuje něco jako nedefinované chování kompilátoru při špatné konstrukci?
24.1. 12:14 linuxák
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: jak lokální proměnná dokáže způsobit chybu při linkování?
Nedefinované chování překladače při špatné konstrukci neexistuje, ale může to být bug v překladači. Dokážeš do zredukovat na nějaký elementární příklad, který bys sem dal? Případně můžeš zkusit jiný překladač?
24.1. 12:59 tttt
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: jak lokální proměnná dokáže způsobit chybu při linkování?
Ne jednoduše – projekt má pár desítek tisíc řádek a magický build systém, já tam jen něco dopisuju. Přijde mi pravděpodobnější, že tam je někde něco hodně ošklivého, co se nikdy nemá dělat, než že za to může překladač, ten projekt na to vypadá. Ale pustím se to toho, nic lepšího v zásobě nemám.
24.1. 13:16 Peter Golis | skóre: 59 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: jak lokální proměnná dokáže způsobit chybu při linkování?
Tak to gratulujem. Ako starý je ten projekt, v päťročniciach? Vyzerá že ich mal viac ako 4.
24.1. 11:11 rodi
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: jak lokální proměnná dokáže způsobit chybu při linkování?
Řádky 7 a 8 jsou také v hlavičkovém souboru? Pokud ano, tak se pravděpodobně pokoušíte vytvořit tu explicitní instanci šablony vícekrát, což není správně.

https://en.cppreference.com/w/cpp/language/function_template - Explicit instantiation - deklarace vizte případy 3 a 4
24.1. 11:47 tttt
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: jak lokální proměnná dokáže způsobit chybu při linkování?
Ne, explicitní instance šablony byly jen v .cpp. V hlavičkových souborech jsou makra, která hlídají opakované načtení (guards nebo #pragma once). Každopádně teorie o chybě v šabloně padly s tím, že to jde zopakovat i bez šablony.
24.1. 13:24 Radek Isa | skóre: 13
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: jak lokální proměnná dokáže způsobit chybu při linkování?

Hele nechybí ti náhodou v hlavičkovém souboru

#ifndef _TEST_HEADER_ #define _TEST_HEADER_ #endif

Případně nadáváš linkeru dvakrát jeden objektový soubor? "already defined in http.obj" tohle znamená, že existují minimálně dva objekty stejně pojmenované. Proto bych hledal chybu v překladovém systému, nebo něco na způsob vkládání (include) jednoho stejného souboru dvakrát.

24.1. 14:14 tttt
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: jak lokální proměnná dokáže způsobit chybu při linkování?
V hlavičkových souborech je
#ifndef _TEST_HEADER_ #define _TEST_HEADER_ #endif 
nebo
#pragma once
ověřoval jsem, že pragmu kompilátor podporuje.

Mám teď teorii, že je někde v hlavičkovém souboru i definice a linker ten soubor dostane dvakrát, jak píšeš. Pokud překladač danou funkci inlinuje, tak se chyba neprojeví. Dává mi smysl, že kompilátor při objevení složitější proměnné přehodnotí inlinování, což vysvětluje, proč se to chování mění s odstraněním řádku. Příklad na to linkování je třeba na http://www.cplusplus.com/forum/beginner/104849/
24.1. 14:44  
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: jak lokální proměnná dokáže způsobit chybu při linkování?
objdump toho http.obj by nepomohl?
24.1. 15:25 MadCatX | skóre: 25 | blog: dev_urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: jak lokální proměnná dokáže způsobit chybu při linkování?
Pokud to čtu dobře, dochází k násobné definici symbolu KUREVSKY_SLOŽITÁ_TEMPLATE::end(), v tvém případě iterátorové funkce end() pro std::map. Podívej se, kde jinde v kódu používáš std::map<std::string, std::string> a jak. Když změníš typ klíče na int, vypadá funkce end() jinak a už k té kolizi nedojde. Skoro to vypadá, jako by se ti z nějaké překladové jednotky jiné než http.obj ta funkce end() exportovala a proto se ti to srazí. Absolutní rána do prázdna: neprovádíš tam někde explicitní instanciace funkcí, co by žraly std:map<std::string, std::string> jako parametr?
24.1. 17:03 tttt
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: jak lokální proměnná dokáže způsobit chybu při linkování?
std::map se tam skoro nepoužívá, šel jsem po výskytech. V jiném .cpp souboru je tato třída (ořezal jsem ji na minimum)
namespace {
	class foo {
	public:
		foo();
                std::map<std::string, std::string> namespaces; 
	};
	foo::foo() {};
}
Takto to vyvolá chybu [1], což čtu jako konstruktor std::map<std::string, std::string>(). Zakomentování řádku v původním postu stačí, aby se to zkompilovalo. Kompilace také projde, pokud kód vypadá takto:
namespace {
	class foo {
	public:
		foo();
		// std::map<std::string, std::string> namespaces;
	};
	foo::foo() {};
}
nebo takto
namespace {
 class foo { 
    public: foo() {}; 
    std::map<std::string, std::string> namespaces; 
  }; 
}
V příslušném hlavičkovém souboru se třída foo nevyskytuje, jen v .cpp souboru. Nepoužívá se nikde (smazal jsem výskyty). Vysvětlení mě zatím nenapadá, zatím přemýšlím, co to říká.

[1] Error LNK2005 "public: __cdecl std::map<class std::basic_string<char,struct std::char_traits<char>,class std::allocator<char> >,class std::basic_string<char,struct std::char_traits<char>,class std::allocator<char> >,struct std::less<class std::basic_string<char,struct std::char_traits<char>,class std::allocator<char> > >,class std::allocator<struct std::pair<class std::basic_string<char,struct std::char_traits<char>,class std::allocator<char> > const ,class std::basic_string<char,struct std::char_traits<char>,class std::allocator<char> > > > >::map<class std::basic_string<char,struct std::char_traits<char>,class std::allocator<char> >,class std::basic_string<char,struct std::char_traits<char>,class std::allocator<char> >,struct std::less<class std::basic_string<char,struct std::char_traits<char>,class std::allocator<char> > >,class std::allocator<struct std::pair<class std::basic_string<char,struct std::char_traits<char>,class std::allocator<char> > const ,class std::basic_string<char,struct std::char_traits<char>,class std::allocator<char> > > > >(void)" (??0?$map@V?$basic_string@DU?$char_traits@D@std@@V?$allocator@D@2@@std@@V12@U?$less@V?$basic_string@DU?$char_traits@D@std@@V?$allocator@D@2@@std@@@2@V?$allocator@U?$pair@$$CBV?$basic_string@DU?$char_traits@D@std@@V?$allocator@D@2@@std@@V12@@std@@@2@@std@@QEAA@XZ) already defined in http.obj
25.1. 12:02 MadCatX | skóre: 25 | blog: dev_urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: jak lokální proměnná dokáže způsobit chybu při linkování?
Je zřejmé, že se definice funkcí pro std::map<std::string, std::string> objevují ve více překladových jednotkách a mají externí linkage, ale to ti asi došlo. S touhle situací by si měl linker poradit, protože u šablonových funkcí se tohle prostě děje. Zmínil jsi, že ten projekt má nějaký podivný build systém, možná bych se podíval, jestli se tam nějak podivně nešaškuje s STL kontejnery. Fakt by to chtělo nějaký minimální zkompilovatelný příklad, kdy se to rozbije.
26.1. 16:08 Jardik
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: jak lokální proměnná dokáže způsobit chybu při linkování?
namespace {
    class foo {
    public:
        foo();
                std::map<std::string, std::string> namespaces; 
    };
    inline foo::foo() {};
}
Zkus to takto. Chybi ti tam inline a pokud ten header includnes ze 2 cpp, budes tam mit 2 symboly pro ten jeden ctor. To, ze to funguje se zakomentovanou mapou, bude mozna kvuli optimalizaci, protoze ctor je pak noop.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.