abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:11 | Nová verze

    Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 15:11 | Nová verze

    Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | Humor

    Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 11:33 | Zajímavý článek Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.9. 21:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.9. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.9. 12:22 | Nová verze

    Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.9. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (47%)
     (53%)
     (0%)
     (7%)
     (13%)
     (7%)
     (20%)
     (7%)
     (13%)
    Celkem 15 hlasů
     Komentářů: 1, poslední včera 13:49
    Rozcestník

    Dotaz: Aktualizace GUI v tKinteru

    19.5.2020 11:15 Vašek
    Aktualizace GUI v tKinteru
    Přečteno: 710×
    Zdravím, mám jednoduchý program v pythonu - counter, který chci zobrazovat v GUI. Po aktualizaci hodnoty counter chci toto zobrazit v GUI. GUi je generováno z PAGE. Někde dělám chybu, asi s vložením do Labelu na řádku 31

    Celý kód je zde. https://pastebin.com/z5S6ZuKX

    Děkuji za jakoukoli radu.

    V.

    Odpovědi

    19.5.2020 11:43 debian+
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktualizace GUI v tKinteru
    Nechces radsej robit v PyGTK? Tk nie je az taky main stream.
    Gréta avatar 19.5.2020 12:38 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktualizace GUI v tKinteru

    celkem patlanina tvuj zdrojáček jako :D

    kopíruju jak je z paste bin sem

    #! /usr/bin/env python
    #  -*- coding: utf-8 -*-
    #
    # GUI module generated by PAGE version 5.0.3
    #  in conjunction with Tcl version 8.6
    #    May 19, 2020 10:28:15 AM CEST  platform: Windows NT
    
    import sys
    
    try:
        import Tkinter as tk
    except ImportError:
        import tkinter as tk
    
    try:
        import ttk
        py3 = False
    except ImportError:
        import tkinter.ttk as ttk
        py3 = True
    
    import speedmeter_support
    
    count = 0
    def main():
        global count
        while (count < 100):
            
            
            count = count + 1
            self.lblspeed.configure(text=count) #tady chci do vložit text do Labelu
            
            root.after(10, vp_start_gui) # Tady zavolat a znova vykreslit GUI
            
        else:
            pass
    
    
    def vp_start_gui():
        '''Starting point when module is the main routine.'''
        global val, w, root
        root = tk.Tk()
        top = Toplevel1 (root)
        speedmeter_support.init(root, top)
        self.lblspeed.configure(text=count)
        root.after(100, main)
        root.mainloop()
    
    w = None
    def create_Toplevel1(rt, *args, **kwargs):
        '''Starting point when module is imported by another module.
           Correct form of call: 'create_Toplevel1(root, *args, **kwargs)' .'''
        global w, w_win, root
        #rt = root
        root = rt
        w = tk.Toplevel (root)
        top = Toplevel1 (w)
        speedmeter_support.init(w, top, *args, **kwargs)
        return (w, top)
    
    def destroy_Toplevel1():
        global w
        w.destroy()
        w = None
    
    class Toplevel1:
        def __init__(self, top=None):
            '''This class configures and populates the toplevel window.
               top is the toplevel containing window.'''
            _bgcolor = '#d9d9d9'  # X11 color: 'gray85'
            _fgcolor = '#000000'  # X11 color: 'black'
            _compcolor = '#d9d9d9' # X11 color: 'gray85'
            _ana1color = '#d9d9d9' # X11 color: 'gray85'
            _ana2color = '#ececec' # Closest X11 color: 'gray92'
            font10 = "-family {Digital-7} -size 24"
            font9 = "-family {Digital-7} -size 20"
    
            top.geometry("600x450+297+157")
            top.minsize(120, 1)
            top.maxsize(3460, 1181)
            top.resizable(0, 0)
            top.title("Speedmeter")
            top.configure(background="#d9d9d9")
    
            self.Speed = tk.Label(top)
            self.Speed.place(relx=0.267, rely=0.156, height=31, width=304)
            self.Speed.configure(background="#d9d9d9")
            self.Speed.configure(disabledforeground="#a3a3a3")
            self.Speed.configure(font=font9)
            self.Speed.configure(foreground="#000000")
            self.Speed.configure(text="Počet")
    
            self.lblspeed = tk.Label(top)
            self.lblspeed.place(relx=0.333, rely=0.311, height=201, width=224)
            self.lblspeed.configure(background="#d9d9d9")
            self.lblspeed.configure(disabledforeground="#a3a3a3")
            self.lblspeed.configure(font=font10)
            self.lblspeed.configure(foreground="#000000")
            self.lblspeed.configure(text=count)
    
    if __name__ == '__main__':
        vp_start_gui()
    

     

    takže co s tim....... nóó uplně zaprvý tamtou proměnou self oběkt přistupuje sám k sobě jeto jako 'this' v jinejch jazycích nóóó a funguje jenom v metodách danýho oběktu. zvenku ho nemužeš volat :'( :'(

    vopravit to de na řádečku 45 přepsáním self na top kde top je jakoby tamten náš voběkt třídy toplevel1

    top.lblspeed.configure(text=count)
    

    dál tamta funkce root.after vp_start_gui ti pokaždý udělá nový vokýnko pro každej ten update. ty potřebuješ změnit jenom hodnotu tamty komponenty a gui jakoby jenom updatenout.

     

    a funkce main na

    def main():
        global count, root
        while (count < 100):
            
            
            count = count + 1
            #self.lblspeed.configure(text=count) #tady chci do vložit text do Labelu
            
            #root.after(10, vp_start_gui) # Tady zavolat a znova vykreslit GUI
            top = Toplevel1 (root)
            top.lblspeed.configure(text=count)
            root.update_idletasks()
            
        else:
            pass
    

     

    ale na vopravování/předělávání tam toho jako máš eště dost :O :O třeba jako uplně neni dobrý míchat oběktově orientovanej návrch s těma globálníma proměnýma a celý jeto nějaký takový divný :D ale jóó funguje :D :D ;D

    19.5.2020 13:54 Vašek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktualizace GUI v tKinteru

    Zdravím, tady mám celý kód, do main() jsem vložil zpoždění, jinak se program stále překresloval. GUI se sice aktualizuje, ale celé, ne jen tento Label.

    https://pastebin.com/7uPzHUwX

    Jak prosím vložit kód tak aby šel rozbalit?

     

    Jsem zde i v programování nový.

    Gréta avatar 19.5.2020 16:33 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktualizace GUI v tKinteru

    nevim jestli de v tom tkinteru jakoby aktulatizovat jenom nějakej jeden element :O :O

    tady hele je nějaký řešení pomocí callbacku bez ručního volání update se to podobá tomu co asi jako chceš ;D

    nóó a nejseš jako první kdo se tady jako ptá jak sem strčit vobarvenej rozbalovací zdrojáček hele :O :D :D ;D joa někdy jim to nadává na věčítka > a menčítka < se musej přepsat do html kódu hele jestli je v zdrojáčku máš aby je to nevidělo jako html tag ;D

    20.5.2020 01:19 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktualizace GUI v tKinteru
    Jasně, že jde aktualizovat jen jeden element, to dělá to configure. Napíšeš mu, jak dělá pořád nové okno a pak tam jebneš konstruktor, jakože na překreslování? A udělej si další účet na seriózní odpovědi, kde nebudeš psát jak píča.
    Gréta avatar 20.5.2020 11:37 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktualizace GUI v tKinteru

    jenže tam furt jakoby musíš mit někde ten vykreslovací loop co dělá že všecko aktualizuje. tamta funkce root.mainloop se prej +- rovná

    while True:
        tk.update_idletasks()
        tk.update()
    

    a tomu zaloopovanýmu volání update tak jak tam jako je se chce vašek z nějakýho záhadnýho důvodu vyhnout a přemejšlí jestli to de jenom jakoby právě pro jeden jedinej element. nóóó a todle nevim jestli de v tkinteru udělat a eště navíc jakoby nějak jednoduše :O :O

    si myslim žeto je zbytečný řešit a spíš to svěčí vo nějakejch dalších problémech ve zdrojáčku jakože někde něčemu mění atributy nechce abyseto updatlo nebo tak něco. nóó ale i tak todleto jako nevim :D ;D

    noa sorry jako žese snažim pomoct jak jako nejlíp umim :O :/ si druhej účet kde budeš mluvit slušně spíš založ ty ;D ;D

    20.5.2020 01:15 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aktualizace GUI v tKinteru
    def vp_start_gui():
        ...
        top = Toplevel1 (root)
        root.after(100, top.update)
    
    class Toplevel1:
        ...
        count = 0
        def update(self):
            if self.count < 100:
                self.count += 1
                self.lblspeed.configure(text=self.count)
                root.after(100, self.update)
    

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.