Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-10-01. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Jedná o první verzi postavenou na Debianu 13 Trixie.
Byla vydána nová verze 4.6 svobodného notačního programu MuseScore Studio (Wikipedie). Představení novinek v oznámení v diskusním fóru a také na YouTube.
Společnost DuckDuckGo stojící za stejnojmenným vyhledávačem věnovala 1,1 milionu dolarů (stejně jako loni) na podporu digitálních práv, online soukromí a lepšího internetového ekosystému. Rozdělila je mezi 29 organizací a projektů. Za 15 let rozdala 8 050 000 dolarů.
Svobodný multiplatformní herní engine Bevy napsaný v Rustu byl vydán ve verzi 0.17. Díky 278 přispěvatelům.
Bylo vydáno openSUSE Leap 16 (cs). Ve výchozím nastavení přichází s vypnutou 32bitovou (ia32) podporou. Uživatelům však poskytuje možnost ji ručně povolit a užívat si tak hraní her ve Steamu, který stále závisí na 32bitových knihovnách. Změnily se požadavky na hardware. Leap 16 nyní vyžaduje jako minimální úroveň architektury procesoru x86-64-v2, což obecně znamená procesory zakoupené v roce 2008 nebo později. Uživatelé se starším hardwarem mohou migrovat na Slowroll nebo Tumbleweed.
Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) ve spolupráci s Národní rozvojovou investiční (NRI) připravuje nový investiční nástroj zaměřený na podporu špičkových technologií – DeepTech fond. Jeho cílem je posílit inovační ekosystém české ekonomiky, rozvíjet projekty s vysokou přidanou hodnotou, podpořit vznik nových technologických lídrů a postupně zařadit Českou republiku mezi země s nejvyspělejší technologickou základnou.
… více »Radicle byl vydán ve verzi 1.5.0 s kódovým jménem Hibiscus. Jedná se o distribuovanou alternativu k softwarům pro spolupráci jako např. GitLab.
Společnost OpenAI představila text-to-video AI model Sora 2 pro generování realistických videí z textového popisu. Přesnější, realističtější a lépe ovladatelný než předchozí modely. Nabízí také synchronizované dialogy a zvukové efekty.
UBports, nadace a komunita kolem Ubuntu pro telefony a tablety Ubuntu Touch, vydala Ubuntu Touch 24.04-1.0, tj. první stabilní vydání založené na Ubuntu 24.04 LTS.
Rakouská armáda přechází na LibreOffice. Ne kvůli licencím (16 000 počítačů). Hlavním důvodem je digitální suverenita. Prezentace v pdf z LibreOffice Conference 2025.
celkem patlanina tvuj zdrojáček jako :D
kopíruju jak je z paste bin sem
#! /usr/bin/env python # -*- coding: utf-8 -*- # # GUI module generated by PAGE version 5.0.3 # in conjunction with Tcl version 8.6 # May 19, 2020 10:28:15 AM CEST platform: Windows NT import sys try: import Tkinter as tk except ImportError: import tkinter as tk try: import ttk py3 = False except ImportError: import tkinter.ttk as ttk py3 = True import speedmeter_support count = 0 def main(): global count while (count < 100): count = count + 1 self.lblspeed.configure(text=count) #tady chci do vložit text do Labelu root.after(10, vp_start_gui) # Tady zavolat a znova vykreslit GUI else: pass def vp_start_gui(): '''Starting point when module is the main routine.''' global val, w, root root = tk.Tk() top = Toplevel1 (root) speedmeter_support.init(root, top) self.lblspeed.configure(text=count) root.after(100, main) root.mainloop() w = None def create_Toplevel1(rt, *args, **kwargs): '''Starting point when module is imported by another module. Correct form of call: 'create_Toplevel1(root, *args, **kwargs)' .''' global w, w_win, root #rt = root root = rt w = tk.Toplevel (root) top = Toplevel1 (w) speedmeter_support.init(w, top, *args, **kwargs) return (w, top) def destroy_Toplevel1(): global w w.destroy() w = None class Toplevel1: def __init__(self, top=None): '''This class configures and populates the toplevel window. top is the toplevel containing window.''' _bgcolor = '#d9d9d9' # X11 color: 'gray85' _fgcolor = '#000000' # X11 color: 'black' _compcolor = '#d9d9d9' # X11 color: 'gray85' _ana1color = '#d9d9d9' # X11 color: 'gray85' _ana2color = '#ececec' # Closest X11 color: 'gray92' font10 = "-family {Digital-7} -size 24" font9 = "-family {Digital-7} -size 20" top.geometry("600x450+297+157") top.minsize(120, 1) top.maxsize(3460, 1181) top.resizable(0, 0) top.title("Speedmeter") top.configure(background="#d9d9d9") self.Speed = tk.Label(top) self.Speed.place(relx=0.267, rely=0.156, height=31, width=304) self.Speed.configure(background="#d9d9d9") self.Speed.configure(disabledforeground="#a3a3a3") self.Speed.configure(font=font9) self.Speed.configure(foreground="#000000") self.Speed.configure(text="Počet") self.lblspeed = tk.Label(top) self.lblspeed.place(relx=0.333, rely=0.311, height=201, width=224) self.lblspeed.configure(background="#d9d9d9") self.lblspeed.configure(disabledforeground="#a3a3a3") self.lblspeed.configure(font=font10) self.lblspeed.configure(foreground="#000000") self.lblspeed.configure(text=count) if __name__ == '__main__': vp_start_gui()
takže co s tim....... nóó uplně zaprvý tamtou proměnou self oběkt přistupuje sám k sobě jeto jako 'this' v jinejch jazycích nóóó a funguje jenom v metodách danýho oběktu. zvenku ho nemužeš volat :'( :'(
vopravit to de na řádečku 45 přepsáním self na top kde top je jakoby tamten náš voběkt třídy toplevel1
top.lblspeed.configure(text=count)
dál tamta funkce root.after vp_start_gui ti pokaždý udělá nový vokýnko pro každej ten update. ty potřebuješ změnit jenom hodnotu tamty komponenty a gui jakoby jenom updatenout.
a funkce main na
def main(): global count, root while (count < 100): count = count + 1 #self.lblspeed.configure(text=count) #tady chci do vložit text do Labelu #root.after(10, vp_start_gui) # Tady zavolat a znova vykreslit GUI top = Toplevel1 (root) top.lblspeed.configure(text=count) root.update_idletasks() else: pass
ale na vopravování/předělávání tam toho jako máš eště dost :O :O třeba jako uplně neni dobrý míchat oběktově orientovanej návrch s těma globálníma proměnýma a celý jeto nějaký takový divný :D ale jóó funguje :D :D ;D
Zdravím, tady mám celý kód, do main() jsem vložil zpoždění, jinak se program stále překresloval. GUI se sice aktualizuje, ale celé, ne jen tento Label.
Jak prosím vložit kód tak aby šel rozbalit?
Jsem zde i v programování nový.
nevim jestli de v tom tkinteru jakoby aktulatizovat jenom nějakej jeden element :O :O
tady hele je nějaký řešení pomocí callbacku bez ručního volání update se to podobá tomu co asi jako chceš ;D
nóó a nejseš jako první kdo se tady jako ptá jak sem strčit vobarvenej rozbalovací zdrojáček hele :O :D :D ;D joa někdy jim to nadává na věčítka > a menčítka < se musej přepsat do html kódu hele jestli je v zdrojáčku máš aby je to nevidělo jako html tag ;D
jenže tam furt jakoby musíš mit někde ten vykreslovací loop co dělá že všecko aktualizuje. tamta funkce root.mainloop se prej +- rovná
while True: tk.update_idletasks() tk.update()
a tomu zaloopovanýmu volání update tak jak tam jako je se chce vašek z nějakýho záhadnýho důvodu vyhnout a přemejšlí jestli to de jenom jakoby právě pro jeden jedinej element. nóóó a todle nevim jestli de v tkinteru udělat a eště navíc jakoby nějak jednoduše :O :O
si myslim žeto je zbytečný řešit a spíš to svěčí vo nějakejch dalších problémech ve zdrojáčku jakože někde něčemu mění atributy nechce abyseto updatlo nebo tak něco. nóó ale i tak todleto jako nevim :D ;D
noa sorry jako žese snažim pomoct jak jako nejlíp umim :O :/ si druhej účet kde budeš mluvit slušně spíš založ ty ;D ;D
def vp_start_gui(): ... top = Toplevel1 (root) root.after(100, top.update) class Toplevel1: ... count = 0 def update(self): if self.count < 100: self.count += 1 self.lblspeed.configure(text=self.count) root.after(100, self.update)
Tiskni
Sdílej: