Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
from PyPDF3 import PdfFileReader, PdfFileWriter
from PyPDF3.pdf import PageObject
...
for i in range(pdf_input.getNumPages()):
input_page = pdf_input.getPage(i)
output_page = PageObject.createBlankPage(None,
input_page.mediaBox.getWidth(),
input_page.mediaBox.getHeight())
output_page.mergeTransformedPage(input_page, (1, 0, 0, y_scale, x_offset, y_offset))
output.addPage(output_page)
...
Řešení dotazu:
jak jako neposunou?? :O :O je tam jakoby vidim posunutý v tom přiloženým pdfku :O :O
sem vobarvila tomu tvýmu originálu v libreoffice pozadí noa obrázek výstupu máš v příloze. se to chová jak se jako vod toho čeká si myslim :O ;D
zdrojáček máme snad podobnej
from PyPDF3 import PdfFileReader, PdfFileWriter
from PyPDF3.pdf import PageObject
pdf_input = PdfFileReader(open("original.pdf","rb"))
output = PdfFileWriter()
y_scale = 0.5
x_offset = 0
y_offset = 0
for i in range(pdf_input.getNumPages()):
input_page = pdf_input.getPage(i)
output_page = PageObject.createBlankPage(None,
input_page.mediaBox.getWidth(),
input_page.mediaBox.getHeight())
output_page.mergeTransformedPage(input_page, (1, 0, 0, y_scale, x_offset, y_offset))
output.addPage(output_page)
outputStream = open("output.pdf", "wb")
output.write(outputStream)
fakt žejo máš pravdu :O :O :O :O posune se jenom text ale ta klikací věc zustane na místě :O :O
problém asi jako nebude v tý hejbací matici ta je 100% dobře ale asi to bude v tom že ten text 'www.seznam.cz' a samotný mačkátko sou asi reprezentovaný v tom pdf formátu nějak vzlášť a hejbací matice funguje jenom na textík :O :O :/ :/ pdfkům nerozumim ale vypadá to že to tu transformaci samo nepočítá ale že to jenom do výstupu připiše na patřičný místo za řádeček se slovem 'stream' hejbací matici jako další řádeček '1 0 0 1 0 0 cm' podle toho jaký sou do tý hejbací matice strčený parametry. noa je votázka jestli takle ta strčená matice funguje na všecky voběkty v tom pdf nebo jenom na něco :O :O jakože asi jenom na to něco :O :/
pomocí qpdf hele de předělat *.pdf do normálně textovým editorem čitelný podoby a číst si ho noa asi pak zkusit udělat diff a najít v čem se liší originál a zmenčenina ale jestli nato chceš kašlat tak možná rači zkusit najít nějakou jinou knihovnu/nástroj třeba scribus de skriptovat taky v pythonu ale vživotě sem tam nic neskritovala tak nevim :/ :/
expandovanej originál v příloze
nóó tak to mačkátko je v pdfku jakoby reprezentovaný takle
%% Original object ID: 5 0
5 0 obj
<<
/A <<
/S /URI
/Type /Action
/URI (https://www.seznam.cz/)
>>
/Border [
0
0
0
]
/F 4
/Rect [
6
542.25
256.5
570
]
/Subtype /Link
/Type /Annot
>>
endobj
a ty hodnoty v /Rect[] sou absolutní souřadnice x y x y dvou rohů toho čtverečku mačkátka a když je v textovým editoru (kwrite) přepišu a uložim tak se to mačkátko v pdfku posune :D nóó takže by to jako asi šlo vobejít převedením do tý expandovaný podoby proparsovat text a na ty dvě souřadnice udělat hejbnutí a zase jako nějak vodexpandovat jestli by byl soubor moc velkej :O ;D
hejbací matici sem zkoušela dát na začátek i jinejch streamů v tom dokumentu nevim teda jestli sem to dělala dobře ale buď se to nijak neprojevilo nóó nebo to dokument/text nějak rozbilo tak nevim :O :O
from PyPDF3 import PdfFileReader, PdfFileWriter
from PyPDF3.pdf import PageObject
from PyPDF3.generic import RectangleObject, NameObject
import decimal
pdf_input = PdfFileReader(open("original.pdf","rb"))
output = PdfFileWriter()
y_scale = decimal.Decimal(0.5)
x_offset = 0
y_offset = 0
for i in range(pdf_input.getNumPages()):
input_page = pdf_input.getPage(i)
output_page = PageObject.createBlankPage(None,
input_page.mediaBox.getWidth(),
input_page.mediaBox.getHeight())
output_page.mergeTransformedPage(input_page, (1, 0, 0, y_scale, x_offset, y_offset))
annots = output_page["/Annots"]
for annot in annots:
annot = annot.getObject()
rect = RectangleObject(annot['/Rect'])
rect_x0 = rect.getUpperLeft_x()
rect_y0 = rect.getUpperLeft_y()
rect_x1 = rect.getLowerRight_x()
rect_y1 = rect.getLowerRight_y()
annot.update({
NameObject('/Rect'): RectangleObject([rect_x0, rect_y0 * y_scale, rect_x1, rect_y1 * y_scale])
})
output.addPage(output_page)
outputStream = open("output.pdf", "wb")
output.write(outputStream)
Dík za postrčení.
jo to bude asi vono :D ;D
akorát dyštak jakoby eště přičíst ten offset jestli ho někdo potřebujete ale to už je detail ;D
se vomlouvám sem zapoměla zavřit stream :O :O :O :O
todleto rači přidat jako poslední řádek jinak to muže někdy blbnout :O :O
outputStream.close()
Tiskni
Sdílej: