Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
#include <type_traits> template<class T> struct is_basic_string : std::false_type{}; template<class Ch, class Tr, class Al> struct is_basic_string<std::basic_string<Ch, Tr, Al>> : std::true_type{};Mám takúto šablónu, ktorá konvertuje nejaký kontainer znakov na stringy:
template<typename T = std::string> T toString(const binaries& bins) { static_assert(is_basic_string<T>::value, __FUNCTION__ "<T>: The parameter T can only be derived from std::basic_string"); return T(bins.begin(), bins.end()); }prvý riadok tela funkcie je kontrola či má parameter srpávny typ (či je odvodený od basic_string, inak povedané či je parameter jeden zo stringových typov). V opačnom prípade prekladač vyhodí chybu. Chybová hláška obsahuje makro __FUNCTION__ zobrazujúce názov aktálnej funkcie. Mno, ale keďže ten prvý riadok, ktorý kontroluje typ string sa mi bude hodiť aj inde (všade kde potrebujem overiť či template parameter je string) rozhodol som sa že z neho urobím tiež trait. Takže upravený kód vyuzerá takto:
template<typename T> struct ensure_is_basic_string { static_assert(is_basic_string<T>::value, "<T>: The parameter T can only be derived from std::basic_string"); }; template<typename T = std::string> static T toString(const binaries& bins) { ensure_is_basic_string<T>; return T(bins.begin(), bins.end()); }Asi ste si všimli, že mi tam chýba makro __FUNCTION__ vracajúce názov aktuálnej funkcie, keďže sme kód premiestnili do traitu. Otázka je akým spôsobom tam mám vložiť názov aktuálnej funkcie? Pridať stringový parameter?
Řešení dotazu:
typedef std::vector<unsigned char> binaries; typedef std::vector<wchar_t> wbinaries;a k tomu mám template:
template<typename T> static std::vector<T> toQuoted(const std::vector<T>& v) { //nejaký kód return bins; }Tento template podporuje hociaký vector. Lenže ja by som rád typy na vstupe obmedzil len na 2 typy a to binaries a wbinaries. Neskôr možno pridám aj ďaľšie. Napadlo ma testovať to zatiaľ takto:
template<typename T> static std::vector<T> toQuoted(const std::vector<T>& v) { static_assert(std::is_same_v(T, unsigned char) || std::is_same_v(T, wchar_t), __FUNCTION__ ": The parameter was expected to have type binaries or wbinaries"); ... return bins; }Lenže to sa mi vôbec nepáči, lebo ja už mám hotové makro, ktoré netestuje parameter vektoru, ale priamo celý typový alias aj s parametrom.
#define requires_binaries(T) \ static_assert(std::is_same_v(T, binaries) || std::is_same_v(T, wbinaries), __FUNCTION__ ": The parameter was expected to have type binaries or wbinaries");A použiť som ho chcel takto:
template<typename T> static std::vector<T> toQuoted(const std::vector<T>& v) { requires_binaries(std::vector<T>) ... return bins; }Akurát std::is_same_v si s vektorom neporadí a akceptuje len std::is_same_v<T, binaries> ale už nie std::is_same_v<std::vector<T>, binaries> Prekladač: 'std::is_same_v': use of a variable template requires template argument list Nepoznáte spôsob ako odtestovať "celý" typ aj s generickým parametrom?
#include <list> #include <vector> template <typename T> struct assert_vector_type { template <typename V> static const bool value = std::is_same<V, void>::value; }; template <typename T, typename U> struct assert_vector_type<std::vector<T, U>> { template <typename V> static const bool value = std::is_same<T, V>::value; }; #define assert_is_binaries(v) \ static_assert(assert_vector_type<std::decay_t<decltype(v)>>::template value<wchar_t> || \ assert_vector_type<std::decay_t<decltype(v)>>::template value<unsigned char>, \ "Type mismatch"); template <template <typename...> class T, typename ...Args> T<Args...> toQuoted(const T<Args...>& v) { assert_is_binaries(v); return T<Args...>(); } int main() { std::list<unsigned char> l; std::vector<int> a; std::vector<unsigned char> b; std::vector<wchar_t> c; //toQuoted(a); toQuoted(b); toQuoted(c); //toQuoted(l); return 0; }ale je to dost ujeté a prakticky by to tak nejspíš nikdo nedělal.
//nahrada za std::u8string ktorá môže obsahovať všetky znaky (vrátane '\0') typedef std::vector<char8_t> u8binaries;Tak by som musel robiť 20x copy paste pre wbinaries a 20x pre u8binaries. Ja sa snažím minimalizovať kopírovanie rovnakého kódu (v prípade že to má zmysel). A ten Váš príklad idem vyskúšať, ďakujem Vám :)
template <typename T> std::vector<T> f(const std::vector<T> &v) { static_assert(std::is_same_v<T, char> || std::is_same_v<T, wchar_t>, "Type mismatch"); return ret; }je kontrola na celý
std::vector<T>
zbytečná, protože nic jiného než std::vector
tam stejně nepředáš. Pokud máš funkci, která dostává a vrací ten samý kontejner, zvážil bych použití std::transform
.
std::vector<T>
, proč je potřeba testovat, že předaný parametr je typu std::vector<T>
, když do té funkce nic jiného předat nelze? Test na parametr T
je naprosto dostačující a funkční.
template< typename CH, typename TRAITS, typename ALLOC> void moje_funkce(std::basic_string< CH, TRAITS, ALLOC>& prm) { }Nebo případně:
template< typename ARGS...> void moje_funkce(std::basic_string< ARGS...>& prm) { }
Tiskni
Sdílej: