Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Byla vydána verze 3.0 (Mastodon) nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). S novou verzí formátu záznamu asciicast v3, podporou live streamingu a především kompletním přepisem z Pythonu do Rustu.
Canonical oznámil, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie) v Ubuntu.
Tržní hodnota americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetového vyhledávače Google, dnes poprvé překonala hranici tří bilionů dolarů (62,1 bilionu Kč). Alphabet se připojil k malé skupině společností, které tuto hranici pokořily. Jsou mezi nimi zatím americké firmy Nvidia, Microsoft a Apple.
Spojené státy a Čína dosáhly dohody ohledně pokračování populární čínské platformy pro sdílení krátkých videí TikTok v USA. V příspěvku na síti Truth Social to dnes naznačil americký prezident Donald Trump. Dosažení rámcové dohody o TikToku vzápětí oznámil americký ministr financí Scott Bessent, který v Madridu jedná s čínskými představiteli o vzájemných obchodních vztazích mezi USA a Čínou. Bessentova slova později potvrdila také čínská strana.
MKVToolNix, tj. sada nástrojů pro práci s formátem (medialnym kontajnerom) Matroska, byl vydán ve verzi 95.0. Podpora přehrávání formátu Matroska míří do Firefoxu [Bug 1422891, Technický popis]. Přehrávání lze již testovat ve Firefoxu Nightly.
Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 211. sraz, který proběhne v pátek 19. září od 18:00 ve Studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Na srazu proběhne přednáška Jiřího Eischmanna o nové verzi prostředí GNOME 49. Nemáte-li možnost se zúčastnit osobně, přednáškový blok bude opět streamován živě na server VHSky.cz a následně i zpřístupněn záznam.
Microsoft se vyhnul pokutě od Evropské komise za zneužívání svého dominantního postavení na trhu v souvislosti s aplikací Teams. S komisí se dohodl na závazcích, které slíbil splnit. Unijní exekutivě se nelíbilo, že firma svazuje svůj nástroj pro chatování a videohovory Teams se sadou kancelářských programů Office. Microsoft nyní slíbil jasné oddělení aplikace od kancelářských nástrojů, jako jsou Word, Excel a Outlook. Na Microsoft si
… více »Samba (Wikipedie), svobodná implementace SMB a Active Directory, byla vydána ve verzi 4.23.0. Počínaje verzí Samba 4.23 jsou unixová rozšíření SMB3 ve výchozím nastavení povolena. Přidána byla podpora SMB3 přes QUIC. Nová utilita smb_prometheus_endpoint exportuje metriky ve formátu Prometheus.
Správcovský tým repozitáře F-Droid pro Android sdílí doporučení, jak řešit žádosti o odstranění nelegálního obsahu. Základem je mít nastavené formální procesy, vyhrazenou e-mailovou adresu a být transparentní. Zdůrazňují také důležitost volby jurisdikce (F-Droid je v Nizozemsku).
index.html
by měl být statický, v něm pouze link na JS knihovnu (nejlépe na cloudu) s ajaxem, který bude umět dynamicky dotáhnout data - to řeší browser. Data je možné udržovat v RAM a na ajaxový dotaz je prezentovat jako JSON, se kterým si browser poradí. Ovšem pokud data nejsou přepisována, ale jen dopisována na konec souboru, životnost flešky to nesnižuje. Vadí jim jen příliš časté přepisování jedné buňky.
Zbývá jen vybrat vhodný webserver pro ESP32, který bude umět z těch dat dynamicky generovat JSON. Grafy by se opět generovaly až v browseru.
Především někuji všem.
Jestli myslis tento navod tak tam se data ctou kazdych 30 do JS pole(v prohlizeci..).
Nemyslim, toto je celekm jednoduchý a pořehledný příkalsd v kterém i já vidím na stránce/scriptu XMLHttpRequest() tedy AJAX a na straně serveru vidím použití request->send a request->send_P. Sice nevím proč musí být pro poslíní dat z SRAM (PROGMEM) Send_P, ale to bych si dohledal.
Ja se koukal na trochu komplexnější a také méně přehledný kod , přesněji na toto
Koukal jsme na zde odkazovný příklad i na ESPAsyncWebServer mám několik dotazu.
1. Exituje něco jako dokumentace v které by byl přehled funkci/metod a vyznam jejeich parametru, proměnnych atd?
2. Trochu totiž nechápu, tedy chápu funkci,ale nechápu jak . Napříkald v příkaldu je uvedemo
server.on("/", HTTP_GET, [](AsyncWebServerRequest *request){
request->send(SPIFFS, "/index.html", String(), false, processor);
});
Chápu co to dělá, tedy, že to clientu na GET požadvek vrátí index.html v kterém funce processor nahradi zastupný%STATE%
za On nebo Off,ale nehcpu jak se STATE ocitl v parametru funkce processor, netuším co znamenaji další parmtry tyedy flase a String(),
hledl bych to v dokumentaci,ale tu s emi nepodařilo najit
Poradíte?
Tiskni
Sdílej: