Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
 27.6.2021 23:38
hermes             | skóre: 6
             | blog: Elektro
             | BA
        27.6.2021 23:38
hermes             | skóre: 6
             | blog: Elektro
             | BA
        class Request {}; class Response {};
class Controller
{
public:
	void BeforeAction(Request request, Response response)
	{
		std::cout << "BeforeAction" << std::endl;
	}
	template<typename C, typename void(C::* Action)(Request request, Response response)>
	void CallAction(
		Request request,
		Response response
	)
	{
		this->BeforeAction(request, response);
		(static_cast<C*>(this)->*Action)(request, response);
	}
};
class HomeController : public Controller
{
public:
	void HandleIndex(
		Request request,
		Response response
	)
	{
		std::cout << "HandleIndex" << std::endl;
	}
};
auto controller = HomeController(); auto request = Request(); auto response = Response(); controller.CallAction<HomeController, &HomeController::HandleIndex>(request, response);Ale chcel by som to ešte trošku "učesať" chcel by som aby som nemusel uvádzať ten prvý template parameter v CallAction action metóde (názov triedy). Teda buď aby som ho nemusel vôbec uvádzať, alebo aby sa odvodil nejako pomocou type inference. Viete mi prosím poradiť ako na to? Zdá sa mi zbytočne uvádzať ho 2x porušuje to princíp DRY.
Řešení dotazu:
 27.6.2021 23:39
hermes             | skóre: 6
             | blog: Elektro
             | BA
        27.6.2021 23:39
hermes             | skóre: 6
             | blog: Elektro
             | BA
         28.6.2021 11:49
🇹🇬             | skóre: 37
             | blog: Grétin blogísek
             | 🇮🇱==❤️ ,   🇵🇸==💩 ,  🇪🇺==☭
        28.6.2021 11:49
🇹🇬             | skóre: 37
             | blog: Grétin blogísek
             | 🇮🇱==❤️ ,   🇵🇸==💩 ,  🇪🇺==☭
        proč prostě jakoby nepoužiješ polymorfizmuz?? :O :O stejně asi jako všecky ty voběkty musej mit to action by to fungovalo takže asi dědit z jednoho předka společnýho :O :O
 29.6.2021 23:23
hermes             | skóre: 6
             | blog: Elektro
             | BA
        29.6.2021 23:23
hermes             | skóre: 6
             | blog: Elektro
             | BA
         1.7.2021 12:31
🇹🇬             | skóre: 37
             | blog: Grétin blogísek
             | 🇮🇱==❤️ ,   🇵🇸==💩 ,  🇪🇺==☭
        1.7.2021 12:31
🇹🇬             | skóre: 37
             | blog: Grétin blogísek
             | 🇮🇱==❤️ ,   🇵🇸==💩 ,  🇪🇺==☭
        keďže vopred neviem aký názov Akcií zvolím v potomkovi a akcie môžu mať praktiocky ľubovolný názov
jestli jako všecky berou jako argumenty 'request' a 'response' anic víc nic míň by nato šlo možná jít přez function pointery který by byly strkaný jako argument do tý metody 'CallAction' :O :O
jak se jako zbavit toho datovýho typu v šabloně navíc zatim nevim :D toje moc velikakakakánská c++ magie ukazatele na metody nastrkaný do šablony :D :D
class Request {}; class Response {};
 
class Controller
{
public:
    void BeforeAction(Request request, Response response)
    {
        std::cout << "BeforeAction" << std::endl;
    }
    
    template<typename C>
    void CallAction(
        void(C::*func)(Request, Response),
        Request request,
        Response response
    )
    {
        this->BeforeAction(request, response);
        (static_cast<C*>(this)->*func)(request, response);
    }
    
};
 
class HomeController : public Controller
{
public:
    void HandleIndex(
        Request request,
        Response response
    )
    {
        std::cout << "HandleIndex" << std::endl;
    }
};
int main()
{
    auto controller = HomeController();
    auto request = Request();
    auto response = Response();
    controller.CallAction(&HomeController::HandleIndex, request, response);
}
             4.7.2021 10:53
🇹🇬             | skóre: 37
             | blog: Grétin blogísek
             | 🇮🇱==❤️ ,   🇵🇸==💩 ,  🇪🇺==☭
        4.7.2021 10:53
🇹🇬             | skóre: 37
             | blog: Grétin blogísek
             | 🇮🇱==❤️ ,   🇵🇸==💩 ,  🇪🇺==☭
        nemaj se function pointery jakoby teďko dělat se std::function hele?? :O :O
 Pokud by třeba metoda CallAction přebírala
 Pokud by třeba metoda CallAction přebírala std::function<void(Request, Response)>, tak buď bude v místě volání jako parametr hnusný std::bind(&HomeController::HandleIndex, controller, std::placeholders::_1, std::placeholders::_2) (který zároveň často likviduje optimalizace), nebo tam bude lambda [&](Request req, Response res){controller.HandleIndex(std::move(req), std::move(res));}.
Member function pointer mi zde přijde jako asi přehlednější řešení podle požadavku autora dotazu. Codegen vypadá nejlepší s původním řešením autora ... https://godbolt.org/z/nYbGfoPrW (vlevo řešení s předáním member function jako parametru, uprostřed member function jako template parameter, vpravo předání přes std::function). Osobně jsem čekal, že codegen 1. a 2. bude stejný, že to kompilátor zoptimalizuje, ale asi se mu to moc nedaří ...
             6.7.2021 00:18
hermes             | skóre: 6
             | blog: Elektro
             | BA
        6.7.2021 00:18
hermes             | skóre: 6
             | blog: Elektro
             | BA
         6.7.2021 11:52
🇹🇬             | skóre: 37
             | blog: Grétin blogísek
             | 🇮🇱==❤️ ,   🇵🇸==💩 ,  🇪🇺==☭
        6.7.2021 11:52
🇹🇬             | skóre: 37
             | blog: Grétin blogísek
             | 🇮🇱==❤️ ,   🇵🇸==💩 ,  🇪🇺==☭
         6.7.2021 00:15
hermes             | skóre: 6
             | blog: Elektro
             | BA
        6.7.2021 00:15
hermes             | skóre: 6
             | blog: Elektro
             | BA
         1.7.2021 12:23
🇹🇬             | skóre: 37
             | blog: Grétin blogísek
             | 🇮🇱==❤️ ,   🇵🇸==💩 ,  🇪🇺==☭
        1.7.2021 12:23
🇹🇬             | skóre: 37
             | blog: Grétin blogísek
             | 🇮🇱==❤️ ,   🇵🇸==💩 ,  🇪🇺==☭
        Toto sa mi dá skompilovať:
btw by se mi to zkompilovalo v g++ 10 sem musela přepsat jedenáctej řádek na
template<class C, void(C::* Action)(Request, Response)>
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                