abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:22 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:22 | IT novinky

    T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:44 | Nová verze

    Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.9. 21:00 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    9.9. 18:33 | Nová verze

    Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    9.9. 12:22 | IT novinky

    Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    9.9. 11:44 | Pozvánky

    Organizátoři konference LinuxDays 2025 vydali program a zároveň otevřeli registrace. Akce se uskuteční 4. a 5. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích, kde vás čekají přednášky, workshopy, stánky a spousta šikovných lidí. Vstup na akci je zdarma.

    Petr Krčmář | Komentářů: 7
    8.9. 22:00 | IT novinky

    Uživatelé komunikátoru Signal si mohou svá data přímo v Signalu bezpečně zálohovat a v případě rozbití nebo ztráty telefonu následně na novém telefonu obnovit. Zálohování posledních 45 dnů je zdarma. Nad 45 dnů je zpoplatněno částkou 1,99 dolaru měsíčně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.9. 18:44 | Zajímavý článek

    Server Groklaw, zaměřený na kauzy jako právní spory SCO týkající se Linuxu, skončil před 12 lety, resp. doména stále existuje, ale web obsahuje spam propagující hazardní hry. LWN.net proto v úvodníku připomíná důležitost zachovávání komunitních zdrojů a upozorňuje, že Internet Archive je také jen jeden.

    🇵🇸 | Komentářů: 31
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (83%)
     (7%)
     (2%)
     (2%)
     (4%)
     (2%)
    Celkem 163 hlasů
     Komentářů: 12, poslední včera 13:00
    Rozcestník

    Dotaz: Vue.js - základy

    3.12.2021 20:14 mica
    Vue.js - základy
    Přečteno: 572×
    Při seznamování se s Vue.js jsem narazil na určité chování, které si neumím vysvětlit. Jde o dvě věci, které (asi) spolu souvisejí, ale pro přehlednost je vezmu postupně. První z nich:

    V HTML mám:
    <p>Number is {{ returnNumber() }}</p>
    V Javascriptu pak (zestručněno):
    new Vue({
       data: function() {
         return {
           number: 0
        }
      },
      methods: {
         returnNumber() {
           /* tělo funkce returnNumber() má dvě různé varianty zapsané níže */
         }
      }
    })
    Dvě různé podoby těla funkce returnNumber():

    1)
    return this.number = Math.random();
    2)
    return this.number++
    V případě první varianty se po načtení stránky do odstavce vypíše nějaké odpovídající náhodné číslo, kdežto v případě druhé varianty se tam objeví číslo 102 a navíc se v konzoli objeví hlášení o chybě [Vue warn]: You may have an infinite update loop in a component render function. Takže v případě varianty 1) se funkce spustí jen jednou, kdežto v případě varianty 2) se spustí opakovaně (minimálně 102krát) a zřejmě do nekonečna, pokud by nebyla zastavena pojistkou ve Vue.

    Obě varianty mají společné to, že funkce změní hodnotu vlastnosti number a její nová hodnota se pak vypíše do odstavce. Navzdory tomuto společnému se ale jinak chovají rozdílně. Ani trochu mi není jasné, proč se toto děje. Dokázal by mi to někdo nějak jednoduše vysvětlit? Děkuji.

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    3.12.2021 21:25 z_sk | skóre: 34 | blog: analyzy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vue.js - základy
    Moznost 2). Akú hodnotu ma premenná this.number pri prvom volaní?
    debian.plus@protonmail.com
    4.12.2021 19:49 mica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vue.js - základy
    No při prvním spuštění pracuje funkce s this.number = 0, po prvním dokončení je hodnota zvětšena na 1. Má mě to navést k odpovědi? Já z toho nic vyčíst nedokážu.
    Řešení 1× (Gréta)
    4.12.2021 20:05 Olaf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vue.js - základy
    To "++" znamená, že se _to_ číslo (this.number, tj. 0) má zvětšit o 1. Když to renderuje, už má hodnotu 1, takže zvětší 1 o 1 a máš 2 atd. Nekonečná smyčka.
    Gréta avatar 4.12.2021 20:25 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vue.js - základy

    jj asi se to samo dycky zkusí zaktualizovat a udělá to rekurzi :O ;D

    a těch 100 je asi jako konstantou MAX_UPDATE_COUNT nastavenou na hodnotu 100 vtom *js hele řádek 4247 takže to udělá jenom těch 100 vopakování dycky :D ;D

    rekurzi by to asi jako mělo dělat i pro to náhodný číslo :D ;D

    6.12.2021 00:04 Olaf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vue.js - základy
    Čau Gréto. Jo, možná by tazatel mohl říct, co vlastně chce udělat. :o) BTW, ty děláš s Vue? Mi některé věci připadají matoucí. Hodně jich tam vypadá jak definice / import v kruhu, ale možná jsem jen nechápavý. Asi bych měl najít nějaké tutoriály, kde ty věci řeší logicky -- a ne tak, že lopatu pojmenují jako manuálně manipulovatelný aparát k transportu kvant sedimentálních, metamorfovaných a jiných hmot v rámci tří dimenzí a do všech lineárních obalů ortogonálních vektorů euklidovského prostoru R3.
    Gréta avatar 6.12.2021 19:07 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vue.js - základy

    lol ani ne :D :D mě zajímalo jenom proč těch 100 :D ;D

    Řešení 2× (Gréta, OldFrog {Ondra Nemecek})
    6.12.2021 06:48 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vue.js - základy
    Chtěl jsi říct, že ++ je nejdříve čtení hodnoty a pak její navýšení, takže Vue detekuje závislost renderu na této hodnotě, monitoruje ji a při změně přerenderuje obsah. A protože samotný rendering tu hodnotu mění, tak vyvolá další rendering a tak donekonečna (do limitu). Že? *rofl*
    9.12.2021 02:15 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vue.js - základy
    ...takhle si nabije víceméně každý, kdo začíná s gui a bindingem dat. Je nutno si představit, odkud kam ty události a změny dat tečou...
    -- OldFrog
    7.12.2021 09:57 mica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vue.js - základy
    rekurzi by to asi jako mělo dělat i pro to náhodný číslo :D ;D
    No, tady jsem si všiml právě rozdílu u dvou různých zápisů:

    1)
    this.number = Math.random();
    return this.number
    2)
    return this.number = Math.random()
    První zápis vyvolá nekonečnou smyčku, druhý ne. Takže, pokud to dobře chápu, v zápisu 2) se návratová hodnota metody Math.random() vloží do this.number a zároveň se vrátí jako výsledek funkce, ale hodnota this.number se při tom nečte, kdežto v zápisu 1) se na druhém řádku hodnota this.number přečte.

    Mám to tedy celkově chápat tak, že ve Vue nemá smysl do textové interpolace (tj. do {{ }}) zapisovat volání funkcí, které pracují s hodnotami v objektu data?
    8.12.2021 23:22 z_sk | skóre: 34 | blog: analyzy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vue.js - základy
    Skús ešte:

    3)
    return (this.number = Math.random());
    debian.plus@protonmail.com

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.