Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.
Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.
Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.
Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.
Organizátoři konference LinuxDays 2025 vydali program a zároveň otevřeli registrace. Akce se uskuteční 4. a 5. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích, kde vás čekají přednášky, workshopy, stánky a spousta šikovných lidí. Vstup na akci je zdarma.
Uživatelé komunikátoru Signal si mohou svá data přímo v Signalu bezpečně zálohovat a v případě rozbití nebo ztráty telefonu následně na novém telefonu obnovit. Zálohování posledních 45 dnů je zdarma. Nad 45 dnů je zpoplatněno částkou 1,99 dolaru měsíčně.
Server Groklaw, zaměřený na kauzy jako právní spory SCO týkající se Linuxu, skončil před 12 lety, resp. doména stále existuje, ale web obsahuje spam propagující hazardní hry. LWN.net proto v úvodníku připomíná důležitost zachovávání komunitních zdrojů a upozorňuje, že Internet Archive je také jen jeden.
<p>Number is {{ returnNumber() }}</p>V Javascriptu pak (zestručněno):
new Vue({ data: function() { return { number: 0 } }, methods: { returnNumber() { /* tělo funkce returnNumber() má dvě různé varianty zapsané níže */ } } })Dvě různé podoby těla funkce returnNumber(): 1)
return this.number = Math.random();2)
return this.number++V případě první varianty se po načtení stránky do odstavce vypíše nějaké odpovídající náhodné číslo, kdežto v případě druhé varianty se tam objeví číslo 102 a navíc se v konzoli objeví hlášení o chybě
[Vue warn]: You may have an infinite update loop in a component render function.
Takže v případě varianty 1) se funkce spustí jen jednou, kdežto v případě varianty 2) se spustí opakovaně (minimálně 102krát) a zřejmě do nekonečna, pokud by nebyla zastavena pojistkou ve Vue.
Obě varianty mají společné to, že funkce změní hodnotu vlastnosti number a její nová hodnota se pak vypíše do odstavce. Navzdory tomuto společnému se ale jinak chovají rozdílně. Ani trochu mi není jasné, proč se toto děje. Dokázal by mi to někdo nějak jednoduše vysvětlit? Děkuji.
Řešení dotazu:
jj asi se to samo dycky zkusí zaktualizovat a udělá to rekurzi :O ;D
a těch 100 je asi jako konstantou MAX_UPDATE_COUNT nastavenou na hodnotu 100 vtom *js hele řádek 4247 takže to udělá jenom těch 100 vopakování dycky :D ;D
rekurzi by to asi jako mělo dělat i pro to náhodný číslo :D ;D
lol ani ne :D :D mě zajímalo jenom proč těch 100 :D ;D
rekurzi by to asi jako mělo dělat i pro to náhodný číslo :D ;DNo, tady jsem si všiml právě rozdílu u dvou různých zápisů: 1)
this.number = Math.random(); return this.number2)
return this.number = Math.random()První zápis vyvolá nekonečnou smyčku, druhý ne. Takže, pokud to dobře chápu, v zápisu 2) se návratová hodnota metody Math.random() vloží do this.number a zároveň se vrátí jako výsledek funkce, ale hodnota this.number se při tom nečte, kdežto v zápisu 1) se na druhém řádku hodnota this.number přečte. Mám to tedy celkově chápat tak, že ve Vue nemá smysl do textové interpolace (tj. do
{{ }}
) zapisovat volání funkcí, které pracují s hodnotami v objektu data?
Tiskni
Sdílej: