Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂
Byla vydána nová major verze 8.0.0 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata (Wikipedie). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v aktualizované dokumentaci.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.4. Přehled novinek s náhledy a videi v oznámení na blogu.
#include <iostream> #include <driver/uart.h> #include <driver/gpio.h> #include <driver/adc.h> #include <esp_adc_cal.h> #include <hal/gpio_types.h> #include "sdkconfig.h" #ifndef portTICK_RATE_MS #define portTICK_RATE_MS portTICK_PERIOD_MS #endif void delay(int milliseconds) { vTaskDelay(milliseconds / portTICK_PERIOD_MS); } /** @note ADC1_CHANNEL_7 = GPIO_NUM_35 */ const auto AUDIO_SENSOR_ANALOG_PIN = ADC1_CHANNEL_7; void app_main() { while(true) { auto raw_analog_value = adc1_get_raw(AUDIO_SENSOR_ANALOG_PIN); std::cout << "analog value: " << raw_analog_value << std::endl; delay(10); } }no dávalo mi to zvláštne hodnoty. Defaultná hodnota bola 4095 = 0 (db???) a keď som niečo povedal do mikrofónu tak išla hodnota do mínusu. Inými slovami som si musel vytvoriť takúto funkciu:
int to_audio_value(int audio_raw_value) { return ((audio_raw_value - 4095) * -1); }aby to dávalo spoň trochu zmysluplne nezáporné hodnoty. Podla mna by sa to ale malo čítať nejako inak. lebo idf ma nejake konverzne funkcie na konverziu analog. hodnot. Ako to teda spravne čitať? A čo znamena prečitana hodnota? Su to decibely? Neviete mi uviesť príklad? Predstavte si že zvuk chcete uložiť do audio súboru. Ako by ste previedli raw_analog_value na niečo zmysluplné?
Tiskni
Sdílej: