abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:33 | IT novinky

    Po vlastních microSD kartách nabízí nově Raspberry Pi také vlastní NVMe SSD disky. Samostatně i v sadách s M.2 HAT+.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 06:11 | Zajímavý článek

    Byla zveřejněna (𝕏) Zpráva o činnosti Digitální a informační agentury (DIA) za rok 2023 (pdf). Začíná slovy ředitele: "Vznik Digitální a informační agentury (DIA) je v posledních letech možná jedním z nejvýznamnějších kroků, který dodá potřebný impuls digitalizaci státní správy."

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    dnes 05:11 | Nová verze

    Vývojáři AlmaLinuxu představili AlmaLinux OS Kitten 10, tj. vývojovou verzi AlmaLinux OS 10 vycházejícího z CentOS Stream 10. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Proč Kitten? Verze AlmaLinux OS jsou pojmenované podle kočkovitých šelem. Z kotěte vyroste další kočka.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:11 | Nová verze

    Kryptografická knihovna OpenSSL byla vydána v nové verzi 3.4. Přehled změn na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:00 | IT novinky

    Bylo objeveno nové největší prvočíslo. Jedná se o Mersennovo prvočíslo známé též jako M136279841. To znamená, že v binární formě je prvočíslo tvořeno 136 279 841 jedničkami. Objeveno bylo v rámci distribuovaného výpočetních projektu GIMPS (Great Internet Mersenne Prime Search). Zajímavostí je, že na rozdíl od předchozích takto objevených prvočísel nebylo objeveno pomocí CPU, ale na grafické kartě NVIDIA A100 s pomocí programu Gpuowl.

    DaBler | Komentářů: 3
    včera 16:44 | IT novinky

    Protokol MQTT (Wikipedie) dnes slaví 25 let (Mastodon, 𝕏). První publikovaná specifikace je z 22. října 1999.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Nová verze

    Mobilní operační systém /e/OS (Wikipedie) založený na Androidu / LineageOS, ale bez aplikací a služeb od Googlu, byl vydán ve verzi 2.4. Přehled novinek na GitLabu. Z novinek lze zmínit podporu telefonu Google Pixel 7. Na stránkách Murena lze koupit Murena Pixel 7.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:11 | Pozvánky

    Připojte se ve středu 30. 10. 2024 od 10:00 do 12:00 na náš webinář "Řízení přístupu do PostgreSQL prostřednictvím externího autentizačního providera" (registrace zdarma) a naučte se, jak nastavit ověřování pomocí GSSAPI pro bezpečný přístup k databázím (Microsoft Active Directory nebo FreeIPA). Záznam předchozího webináře "Co je nového v PostgreSQL 17" můžete zhlédnout zde.

    … více »
    Heřmi | Komentářů: 0
    21.10. 21:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.55 open source počítačové hry Unvanquished (Wikipedie), forku počítačové hry Tremulous. Instalovat ji lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.10. 14:22 | IT novinky

    Dle plánu bylo dnes vydáno Factorio 2.0 a Factorio: Space Age, tj. aktualizace 2.0 počítačové hry Factorio (Wikipedie) oficiálně běžící také na Linuxu a velké vesmírní rozšíření Factorio: Space Age.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Dotaz: Nová 2D hra - volba jazyka

    12.6. 11:57 gepard
    Nová 2D hra - volba jazyka
    Přečteno: 1058×
    Ahoj, mám v úvaze jednu relativně jednoduchou 2D hru, kterou bych chtěl udělat jako multiplatformní. Co by jste radili? Jaký jazyk zvolit? Některé principy by byly podobné, jako ve hře Lodě.

    Platforma Linux: C++ a Qt Platforma Windows: C# Platforma iPhone: Swift Platforma Android: Kotlin (tablet, telefon) Platforma Mac: nevim, opět Swift? Je to univerzální?

    Alternativně se nabízí napsat to jako webovou aplikaci

    JavaScript + NodeJS + MySQL (nebo PostgreSQL, příp. SQLite)

    Gepard

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    12.6. 12:04 gepard
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka
    Přepíšu to, bo se to nějak tozsypalo:

    Platforma Linux: C++ a Qt
    Platforma Windows: C#
    Platforma iPhone: Swift
    Platforma Android: Kotlin (tablet, telefon)
    Platforma Mac: nevim, opět Swift? Je to univerzální?

    Alternativně se nabízí napsat to jako webovou aplikaci

    JavaScript + NodeJS + MySQL (nebo PostgreSQL, příp. SQLite)

    Gepard
    12.6. 12:14 Ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka
    Asi nejdůležitějším kriteriem je, jaké nástroje ovládají tví vývojáři (nebo ty, pokud to bude one-man show). Pokud má být hra multiplatformní a nepříliš HW náročná, nabízí se ji napsat jako webovou aplikaci - tedy v JavaScriptu, nebo v jazyce, který lze do JavaScriptu přeložit - TypeScript, Python apod. Pokud má hra umožňovat multiplayer, asi to chce synchronizaci přes nějaké veřejné úložiště - existují přímo servery, které slouží k synchronizaci hráčů online her.

    Úplně mi není jasné, proč jsi v dotazu na multiplatformní řešení vyjmenoval jazyky specifické pro různé platformy.
    12.6. 12:25 gepard
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka
    No jazyky jsem vyjmenoval proto, že bych to napsal 4x, na každé platformě v jiném jazyce. A pak by multiplayer komunikoval přes nějaké rozhraní.
    Dělal bych to sám. Myslím, že to nebude moc hw náročné, pokud nesáhnu k nějakým 3D efektům.
    Potřebné jazyky bych nastudoval. Důležité je, aby to běželo na všech platformách (Mac, Win, Linux) a zařízeních (PC, tablet, telefon). Možná i na raspberry.
    Jaké jsou ty servery pro synchronizaci co zmiňuješ?
    12.6. 13:39 X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka
    No jazyky jsem vyjmenoval proto, že bych to napsal 4x, na každé platformě v jiném jazyce. A pak by multiplayer komunikoval přes nějaké rozhraní. Dělal bych to sám. Myslím, že to nebude moc hw náročné, pokud nesáhnu k nějakým 3D efektům. Potřebné jazyky bych nastudoval. Důležité je, aby to běželo na všech platformách (Mac, Win, Linux) a zařízeních (PC, tablet, telefon). Možná i na raspberry.
    Pohadka od Karla Capka.
    12.6. 13:51 Ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka
    Abych nekecal, nemám přímou zkušenost - když jsem to před lety zkoušel, nabízela se firebase, ale pak ji koupil google a udělal z toho něco úplně jiného. Když zkusím hledat https://www.google.com/search?q=free+json+storage , tak na mne vypadne spousta služeb, které vypadají více/méně použitelně. (To "free" je tam pochopitelně relevantní jen do nějaké míry.)
    28.6. 11:56 Erbureth | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka
    C++ + Qt ti rozhodně pokryje Linux, Win i Mac, a možná by to mohlo jet i na Androidu (Qt tam rozjedeš, ale jak to bude s výkonem, nevím, v praxi jsem to nezkoušel). Rozhodně bych netříštil codebase, protože to je ideální cestak tomu se z toho zbláznit a uložit to do šuplíku natrvalo...
    AraxoN avatar 13.6. 10:52 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka
    Ani veľké štúdiá nepíšu jednu hru v rôznych jazykoch pre rôzne platformy. Je to proste zlý nápad, ktorý by stál hromadu zbytočného úsilia navyše.
    14.6. 00:08 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka
    I u jednoduchá multiplayer online hra, jako jsou třeba zmiňované lodě, představuje dost kódu a problémů k řešení. Napsal bych proof-of-koncept v jazyce, který umíš nejlépe, a z této zkušenosti pak vyvozoval závěry pro celý projekt. Za úspěch bych považoval, pokud se Ti vůbec podaří do funkčnosti dotáhnout ten proof. Pak můžeš pak vynásobít pracnost počtem platforem a pracností, která bude potřeba, aby byla hra reálně hratelná. Nejspíš zjistíš, že tolik času tomu věnovat nechceš. Protože i když použiješ framework, která je multiplatformní z jedné codebase, zůstane tam mnoho specialit, které se budeš muset naučit a odladit. Bez předchozích zkušeností to bude těžké i při rozsahu "hra pro pár spolužáků".

    Tedy bych stavěl na malých iteracích, kterými bych si ověřoval své původní naivní představy :-D
    -- OldFrog
    14.6. 06:49 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka
    Scratch.
    14.6. 13:03 Bugsa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka
    Já právě píšu multiplayerovou realtime 2D hru v C# Blazor WebAssembly což je webová aplikace s multiplatformním backendem. Vše v managed C#, žádný JS. Takže radím to. :)
    12.7. 10:13 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka
    Java is your friend.
    Gréta avatar 14.7. 17:56 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka

    asi vzit hele libgdx v připadě tý javy :O ;D

    rovnou v tom jakoby pišeš pro všecky platformy (win, linux, android, web a iOS) naráz :O ;D

    Řešení 1× (Bystroushaak)
    Gréta avatar 14.7. 18:00 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka

    radim vybrat si nějakej engine, třeba godot, jinak se z toho zblázníš a budeš víc řešit různý technikálie jako portování kodu misto dělání samotný tý hry :D

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.