abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:22 | Komunita

    Vývoj linuxové distribuce Clear Linux (Wikipedie) vyvíjené společností Intel a optimalizováné pro jejich procesory byl oficiálně ukončen.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:00 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.7. 18:44 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.7. 16:11 | Nová verze

    Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    17.7. 15:55 | Komunita

    Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    16.7. 21:22 | IT novinky

    Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    16.7. 16:22 | IT novinky

    Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    16.7. 15:33 | Upozornění

    Vyhledávač DuckDuckGo je podle webu DownDetector od 2:15 SELČ nedostupný. Opět fungovat začal na několik minut zhruba v 15:15. Další služby nesouvisející přímo s vyhledáváním, jako mapyAI asistent jsou dostupné. Pro některé dotazy během výpadku stále funguje zobrazování například textu z Wikipedie.

    bindiff | Komentářů: 8
    16.7. 13:33 | Bezpečnostní upozornění

    Více než 600 aplikací postavených na PHP frameworku Laravel je zranitelných vůči vzdálenému spuštění libovolného kódu. Útočníci mohou zneužít veřejně uniklé konfigurační klíče APP_KEY (např. z GitHubu). Z více než 260 000 APP_KEY získaných z GitHubu bylo ověřeno, že přes 600 aplikací je zranitelných. Zhruba 63 % úniků pochází z .env souborů, které často obsahují i další citlivé údaje (např. přístupové údaje k databázím nebo cloudovým službám).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (25%)
     (25%)
     (13%)
     (0%)
     (0%)
     (0%)
     (0%)
     (38%)
    Celkem 8 hlasů
     Komentářů: 3, poslední dnes 17:26
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Dotaz: Nová 2D hra - volba jazyka

    12.6.2024 11:57 gepard
    Nová 2D hra - volba jazyka
    Přečteno: 1395×
    Ahoj, mám v úvaze jednu relativně jednoduchou 2D hru, kterou bych chtěl udělat jako multiplatformní. Co by jste radili? Jaký jazyk zvolit? Některé principy by byly podobné, jako ve hře Lodě.

    Platforma Linux: C++ a Qt Platforma Windows: C# Platforma iPhone: Swift Platforma Android: Kotlin (tablet, telefon) Platforma Mac: nevim, opět Swift? Je to univerzální?

    Alternativně se nabízí napsat to jako webovou aplikaci

    JavaScript + NodeJS + MySQL (nebo PostgreSQL, příp. SQLite)

    Gepard

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    12.6.2024 12:04 gepard
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka
    Přepíšu to, bo se to nějak tozsypalo:

    Platforma Linux: C++ a Qt
    Platforma Windows: C#
    Platforma iPhone: Swift
    Platforma Android: Kotlin (tablet, telefon)
    Platforma Mac: nevim, opět Swift? Je to univerzální?

    Alternativně se nabízí napsat to jako webovou aplikaci

    JavaScript + NodeJS + MySQL (nebo PostgreSQL, příp. SQLite)

    Gepard
    12.6.2024 12:14 Ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka
    Asi nejdůležitějším kriteriem je, jaké nástroje ovládají tví vývojáři (nebo ty, pokud to bude one-man show). Pokud má být hra multiplatformní a nepříliš HW náročná, nabízí se ji napsat jako webovou aplikaci - tedy v JavaScriptu, nebo v jazyce, který lze do JavaScriptu přeložit - TypeScript, Python apod. Pokud má hra umožňovat multiplayer, asi to chce synchronizaci přes nějaké veřejné úložiště - existují přímo servery, které slouží k synchronizaci hráčů online her.

    Úplně mi není jasné, proč jsi v dotazu na multiplatformní řešení vyjmenoval jazyky specifické pro různé platformy.
    12.6.2024 12:25 gepard
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka
    No jazyky jsem vyjmenoval proto, že bych to napsal 4x, na každé platformě v jiném jazyce. A pak by multiplayer komunikoval přes nějaké rozhraní.
    Dělal bych to sám. Myslím, že to nebude moc hw náročné, pokud nesáhnu k nějakým 3D efektům.
    Potřebné jazyky bych nastudoval. Důležité je, aby to běželo na všech platformách (Mac, Win, Linux) a zařízeních (PC, tablet, telefon). Možná i na raspberry.
    Jaké jsou ty servery pro synchronizaci co zmiňuješ?
    12.6.2024 13:39 X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka
    No jazyky jsem vyjmenoval proto, že bych to napsal 4x, na každé platformě v jiném jazyce. A pak by multiplayer komunikoval přes nějaké rozhraní. Dělal bych to sám. Myslím, že to nebude moc hw náročné, pokud nesáhnu k nějakým 3D efektům. Potřebné jazyky bych nastudoval. Důležité je, aby to běželo na všech platformách (Mac, Win, Linux) a zařízeních (PC, tablet, telefon). Možná i na raspberry.
    Pohadka od Karla Capka.
    12.6.2024 13:51 Ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka
    Abych nekecal, nemám přímou zkušenost - když jsem to před lety zkoušel, nabízela se firebase, ale pak ji koupil google a udělal z toho něco úplně jiného. Když zkusím hledat https://www.google.com/search?q=free+json+storage , tak na mne vypadne spousta služeb, které vypadají více/méně použitelně. (To "free" je tam pochopitelně relevantní jen do nějaké míry.)
    28.6.2024 11:56 Erbureth | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka
    C++ + Qt ti rozhodně pokryje Linux, Win i Mac, a možná by to mohlo jet i na Androidu (Qt tam rozjedeš, ale jak to bude s výkonem, nevím, v praxi jsem to nezkoušel). Rozhodně bych netříštil codebase, protože to je ideální cestak tomu se z toho zbláznit a uložit to do šuplíku natrvalo...
    AraxoN avatar 13.6.2024 10:52 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka
    Ani veľké štúdiá nepíšu jednu hru v rôznych jazykoch pre rôzne platformy. Je to proste zlý nápad, ktorý by stál hromadu zbytočného úsilia navyše.
    14.6.2024 00:08 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka
    I u jednoduchá multiplayer online hra, jako jsou třeba zmiňované lodě, představuje dost kódu a problémů k řešení. Napsal bych proof-of-koncept v jazyce, který umíš nejlépe, a z této zkušenosti pak vyvozoval závěry pro celý projekt. Za úspěch bych považoval, pokud se Ti vůbec podaří do funkčnosti dotáhnout ten proof. Pak můžeš pak vynásobít pracnost počtem platforem a pracností, která bude potřeba, aby byla hra reálně hratelná. Nejspíš zjistíš, že tolik času tomu věnovat nechceš. Protože i když použiješ framework, která je multiplatformní z jedné codebase, zůstane tam mnoho specialit, které se budeš muset naučit a odladit. Bez předchozích zkušeností to bude těžké i při rozsahu "hra pro pár spolužáků".

    Tedy bych stavěl na malých iteracích, kterými bych si ověřoval své původní naivní představy :-D
    -- OldFrog
    14.6.2024 06:49 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka
    Scratch.
    14.6.2024 13:03 Bugsa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka
    Já právě píšu multiplayerovou realtime 2D hru v C# Blazor WebAssembly což je webová aplikace s multiplatformním backendem. Vše v managed C#, žádný JS. Takže radím to. :)
    12.7.2024 10:13 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka
    Java is your friend.
    Gréta avatar 14.7.2024 17:56 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka

    asi vzit hele libgdx v připadě tý javy :O ;D

    rovnou v tom jakoby pišeš pro všecky platformy (win, linux, android, web a iOS) naráz :O ;D

    Řešení 1× (Bystroushaak)
    Gréta avatar 14.7.2024 18:00 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka

    radim vybrat si nějakej engine, třeba godot, jinak se z toho zblázníš a budeš víc řešit různý technikálie jako portování kodu misto dělání samotný tý hry :D

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.