abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:33 | Zajímavý software

    Byl představen Stremio OS pro Raspberry Pi 5 a 4, tj. operační systém postavený nad LineageOS 21 s multimediálním centrem Stremio. Stremio lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:33 | Nová verze

    Po půl roce od vydání verze 2.39 byla vydána nová verze 2.40 knihovny glibc (GNU C Library). Přehled novinek v poznámkách k vydání a v souboru NEWS. Opraveno bylo 5 zranitelností (CVE).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:33 | Pozvánky

    GNU Tools Cauldron 2024 proběhne v Praze na Univerzitě Karlově od 14. do 16. září 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.7. 05:00 | Nová verze

    OpenMandriva ROME, tj. průběžně aktualizovaná (rolling) edice linuxové distribuce OpenMandriva, byla vydána ve verzi 24.07. S KDE Plasma 6 a spiny LXQt (2.0.0 Qt6) a GNOME (46.3). Vydáno bylo také ROME Plasma6 Wayland ISO. Vývojáři ale nepovažují Wayland za dostatečně vyspělý, aby mohl nahradit X11 pro většinu uživatelů. Linux byl povýšen na verzi 6.10. Přeložen je Clangem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    21.7. 01:00 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.7. 10:49 | IT novinky

    Světem se valí vlna BSOD počítačů s operačním systémem Windows v kombinaci s bezpečnostním agentem CrowdStrike. Částečně jsou ochromeny letiště, banky, burzy, Microsoft Cloud apod. Zatím je znám jen workaround v podobě nabootování do recovery režimu a smazání jednoho souboru.

    karkar | Komentářů: 125
    18.7. 23:44 | Komunita

    Nezisková organizace Apache Software Foundation (ASF) oznámila, že se částečně přestane dopouštět kulturní apropriace a změní své logo a brand. Minimálně z loga odstraní indiánské pírko. Nové logo a brand představí na své konferenci Community Over Code v říjnu letošního roku. Ta byla ještě nedávno známá jako ApacheCon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 68
    18.7. 19:00 | Nová verze

    Sound Open Firmware, projekt Linux Foundation, open source audio DSP firmware a SDK, byl vydán ve verzi 2.10.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    18.7. 10:33 | Komunita

    Společnost Nvidia na svém technickém blogu informuje o přechodu na open source moduly jádra pro GPU (představila je v květnu 2022). Na nejnovějších platformách Grace Hopper nebo Blackwell lze používat pouze open source moduly. Pro Turing, Ampere, Ada Lovelace nebo Hopper se doporučuje přejít na open source moduly, v oficiálním instalátoru si lze vybrat mezi proprietárním a open source modulem. Nejstarší Maxwell, Pascal nebo Volta vyžadují proprietární ovladače.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.7. 00:11 | Zajímavý článek

    Příspěvek na blogu společnosti Wiz se podrobně věnuje dnes již opraveným zranitelnostem v SAP AI. Útočník si mohl změnit své UID na UID firewallu, tj. 1337, a tím obejít firewall, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Dotaz: Nová 2D hra - volba jazyka

    12.6. 11:57 gepard
    Nová 2D hra - volba jazyka
    Přečteno: 764×
    Ahoj, mám v úvaze jednu relativně jednoduchou 2D hru, kterou bych chtěl udělat jako multiplatformní. Co by jste radili? Jaký jazyk zvolit? Některé principy by byly podobné, jako ve hře Lodě.

    Platforma Linux: C++ a Qt Platforma Windows: C# Platforma iPhone: Swift Platforma Android: Kotlin (tablet, telefon) Platforma Mac: nevim, opět Swift? Je to univerzální?

    Alternativně se nabízí napsat to jako webovou aplikaci

    JavaScript + NodeJS + MySQL (nebo PostgreSQL, příp. SQLite)

    Gepard

    Odpovědi

    12.6. 12:04 gepard
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka
    Přepíšu to, bo se to nějak tozsypalo:

    Platforma Linux: C++ a Qt
    Platforma Windows: C#
    Platforma iPhone: Swift
    Platforma Android: Kotlin (tablet, telefon)
    Platforma Mac: nevim, opět Swift? Je to univerzální?

    Alternativně se nabízí napsat to jako webovou aplikaci

    JavaScript + NodeJS + MySQL (nebo PostgreSQL, příp. SQLite)

    Gepard
    12.6. 12:14 Ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka
    Asi nejdůležitějším kriteriem je, jaké nástroje ovládají tví vývojáři (nebo ty, pokud to bude one-man show). Pokud má být hra multiplatformní a nepříliš HW náročná, nabízí se ji napsat jako webovou aplikaci - tedy v JavaScriptu, nebo v jazyce, který lze do JavaScriptu přeložit - TypeScript, Python apod. Pokud má hra umožňovat multiplayer, asi to chce synchronizaci přes nějaké veřejné úložiště - existují přímo servery, které slouží k synchronizaci hráčů online her.

    Úplně mi není jasné, proč jsi v dotazu na multiplatformní řešení vyjmenoval jazyky specifické pro různé platformy.
    12.6. 12:25 gepard
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka
    No jazyky jsem vyjmenoval proto, že bych to napsal 4x, na každé platformě v jiném jazyce. A pak by multiplayer komunikoval přes nějaké rozhraní.
    Dělal bych to sám. Myslím, že to nebude moc hw náročné, pokud nesáhnu k nějakým 3D efektům.
    Potřebné jazyky bych nastudoval. Důležité je, aby to běželo na všech platformách (Mac, Win, Linux) a zařízeních (PC, tablet, telefon). Možná i na raspberry.
    Jaké jsou ty servery pro synchronizaci co zmiňuješ?
    12.6. 13:39 X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka
    No jazyky jsem vyjmenoval proto, že bych to napsal 4x, na každé platformě v jiném jazyce. A pak by multiplayer komunikoval přes nějaké rozhraní. Dělal bych to sám. Myslím, že to nebude moc hw náročné, pokud nesáhnu k nějakým 3D efektům. Potřebné jazyky bych nastudoval. Důležité je, aby to běželo na všech platformách (Mac, Win, Linux) a zařízeních (PC, tablet, telefon). Možná i na raspberry.
    Pohadka od Karla Capka.
    12.6. 13:51 Ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka
    Abych nekecal, nemám přímou zkušenost - když jsem to před lety zkoušel, nabízela se firebase, ale pak ji koupil google a udělal z toho něco úplně jiného. Když zkusím hledat https://www.google.com/search?q=free+json+storage , tak na mne vypadne spousta služeb, které vypadají více/méně použitelně. (To "free" je tam pochopitelně relevantní jen do nějaké míry.)
    28.6. 11:56 Erbureth | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka
    C++ + Qt ti rozhodně pokryje Linux, Win i Mac, a možná by to mohlo jet i na Androidu (Qt tam rozjedeš, ale jak to bude s výkonem, nevím, v praxi jsem to nezkoušel). Rozhodně bych netříštil codebase, protože to je ideální cestak tomu se z toho zbláznit a uložit to do šuplíku natrvalo...
    AraxoN avatar 13.6. 10:52 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka
    Ani veľké štúdiá nepíšu jednu hru v rôznych jazykoch pre rôzne platformy. Je to proste zlý nápad, ktorý by stál hromadu zbytočného úsilia navyše.
    14.6. 00:08 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka
    I u jednoduchá multiplayer online hra, jako jsou třeba zmiňované lodě, představuje dost kódu a problémů k řešení. Napsal bych proof-of-koncept v jazyce, který umíš nejlépe, a z této zkušenosti pak vyvozoval závěry pro celý projekt. Za úspěch bych považoval, pokud se Ti vůbec podaří do funkčnosti dotáhnout ten proof. Pak můžeš pak vynásobít pracnost počtem platforem a pracností, která bude potřeba, aby byla hra reálně hratelná. Nejspíš zjistíš, že tolik času tomu věnovat nechceš. Protože i když použiješ framework, která je multiplatformní z jedné codebase, zůstane tam mnoho specialit, které se budeš muset naučit a odladit. Bez předchozích zkušeností to bude těžké i při rozsahu "hra pro pár spolužáků".

    Tedy bych stavěl na malých iteracích, kterými bych si ověřoval své původní naivní představy :-D
    -- OldFrog
    14.6. 06:49 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka
    Scratch.
    14.6. 13:03 Bugsa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka
    Já právě píšu multiplayerovou realtime 2D hru v C# Blazor WebAssembly což je webová aplikace s multiplatformním backendem. Vše v managed C#, žádný JS. Takže radím to. :)
    12.7. 10:13 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka
    Java is your friend.
    Gréta avatar 14.7. 17:56 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka

    asi vzit hele libgdx v připadě tý javy :O ;D

    rovnou v tom jakoby pišeš pro všecky platformy (win, linux, android, web a iOS) naráz :O ;D

    Gréta avatar 14.7. 18:00 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová 2D hra - volba jazyka

    radim vybrat si nějakej engine, třeba godot, jinak se z toho zblázníš a budeš víc řešit různý technikálie jako portování kodu misto dělání samotný tý hry :D

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.