Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
Zdravím ...
po delší době jsem se vrátil k zobrazovači logů, co jsem psal v Pythonu + QT. Logy Python programů ( přes logger ) zobrazoval perfektně, reagoval na změnu logovacího souboru ( přepsání / přidání atd ). protože jsem chtěl zvýraznit řádky, obsahující NOTE, DEBUG a pod, řádky logu procházely konverzí na HTML, obarvily se hledaná slova a mezery se konvertovali na   a do QTextBrowser-u se vkládaly tyto řádky jako .insertHTML(). Když pak soubor narostl, znovu se načetly přidané řádky, zkonvertovaly se a vložili se do QTextBrowser-u pomocí .append().
Fungovalo to.
Ale pokud takto zobrazím apache log, tak první vložení je správné, .append() ale vloží text (ne HTML), takže řádky jsou protkané   (jako text) úseky, které dost zhoršují čitelnost logu.. Možná tady najdu někoho, kdo s tímto zápasil, protože ať čtu nebo hledám cokoli, nějak jsem se neposunul k řešení. Jo, když okno zavřu a znovu otevřu ten log, jsou zase řádky logu zobrazeny správně...
(QTextBrowser je potomkem QTextEdit a tedy sdílí jeho funkce)
 PySide2.QtWidgets.QTextEdit.append(text)¶
    Parameters:
        text – str
    Appends a new paragraph with text to the end of the text edit.
    Note
    The new paragraph appended will have the same character format and block format as the current paragraph, determined by the position of the cursor.
jak určit, že připojovaný úsek je HTML ?
proč to v python logu funguje, a apache logu ne?
Analyzuje nějak QT, co se vkládá, a problém je v tom, že log apache v podstatě nemá obarvovaná slova, takže vkládáný do qt browseru text kromě @nbsp; nemá span (kterým obarvuju ty určená slova )? Tápu...
Díky za naštelování 
Milan
Řešení dotazu:
Do určitých pokusů jsem se pustil už včera, ale když se nic nedařilo, zeptal jsem se tady ... ale zároveň se psaním dotazu mě napadaly další možnosti, jak dosáhnout toho netextování a to pravé řešení jsem i vypsal -a skutečně, obalil jsem každý řádek značkou span, a qt to vyhodnotil jako html, a už vkládá jako HTML..
No, snad to někomu pomůže, otázka vyřešena.
Milan
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                