abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 11:33 | IT novinky

    Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    dnes 10:55 | IT novinky

    Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 17:55 | Zajímavý projekt

    Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    11.7. 16:44 | Komunita

    Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    11.7. 14:55 | Humor

    McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    11.7. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.7. 21:00 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    10.7. 15:22 | Nová verze

    Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    10.7. 12:55 | Bezpečnostní upozornění

    Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    10.7. 11:55 | Humor

    Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (27%)
     (7%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 391 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Dotaz: Tutoriály o multiplatformním programování v C

    1.2.2004 17:59 Jan Odvárko | skóre: 10
    Tutoriály o multiplatformním programování v C
    Přečteno: 343×
    Nemáte někdo odkazy na (pokud možno české) tutoriály nebo články o multiplatformním programování v C? Čím podrobnější, tím lepší. A ještě by se mi docela hodil nějaký seznam prototypů standartních API funkcí, které lze v multiplatformních programech použít. Thanx

    Odpovědi

    elviin avatar 1.2.2004 20:50 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Tutoriály o multiplatformním programování v C
    Zkus Qt standard. Je to pro ... Windows, Linux/Unix, Mac OS X, and embedded Linux platforms.
    Ale neni to C, ale C++.
    Jinak pro mulitplatformni programovani bych zvolil nejakou multiknizku v cestine. Je jich hodne:)
    Free edice Qtneni pro Windows!
    1.2.2004 22:19 Radek Podgorny
    Rozbalit Rozbalit vše Tutoriály o multiplatformním programování v C
    Mohu jedine doporucit wxWindows (oproti Qt)...
    2.2.2004 00:09 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Tutoriály o multiplatformním programování v C
    wxWindows jsou C asi tak stejně jako Qt, to jest vůbec.
    2.2.2004 03:24 Radek Podgorny
    Rozbalit Rozbalit vše Tutoriály o multiplatformním programování v C
    Ale tak jsem to prece nemyslel. Jen, ze kdyz uz by mel sahnout po Qt, tak at radeji bere wx. To je vse... :-)
    1.2.2004 21:47 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Tutoriály o multiplatformním programování v C
    Co si představuješ pod multiplaformním? Používáš-li standardní ISO C, tak to je [teoreticky] zcela nezávisle na platformě a funguje všude, kde je standardní kompilátor a standardní knihovna C (BTW v manuálových stránkách na Linuxu je napsáno, které funkce vyhovují kterému standardu, jinak si je ISO normy třeba koupit, ale hrubé přehledy lze i vygooglit).

    Na druhé straně v čistém ISO C nenaprogramuješ z praktického pohledu o moc víc než Hello World, takže chceš multiplatformně GUI, výpočty, databáze, síťování, multimédia, hry, ...? V všech případech to obvykle obnáší zejména sehnat si knihovnu, která to zařizuje a jede na potřebných platformách, a naučit se s ní pracovat, protože skoro na všechno už existuje...

    Pro GUI tu kolega radí Qt, nicméně je to jednak C++ (existuje dost multiplaformních toolkitů v C, např. Gtk+), a jednak pro MS Windows neexistuje free verze (jestli šířím FUD, tak mě zastřelte), takže ta multiplatformnost je v tomto ohledu trochu problematická...
    2.2.2004 00:20 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Tutoriály o multiplatformním programování v C
    Ještě bych dodal, že pár věcí, které jedou na Unixu i MS Win už jsem pod Gtk+ napsal, a se samotným Gtk+ v podstatě žádný problém není (a to si i píšu vlastní widgety). Problémy jsou spíš toho druhu, že funkce mkdir() je na MS Win deklarovaná v jiném hlavičkovém souboru a má jiné argumenty... nevím, jestli s tímto může pomoci nějaký tutoriál, IMHO lze postupovat jedině metodou pokusu a omylu, přinejmenším dokud člověk nezíská trochu zkušeností, jak to na které platformě chodí a kde co hledat.
    2.2.2004 11:58 Jan Kubik
    Rozbalit Rozbalit vše Tutoriály o multiplatformním programování v C
    rad bych se zeptal ohledne gtk

    1. je stabilita pod windows dostatecna, mate s tim trochu zkusenosti

    2. kdyz budete psat widget, napr. silne rozsireny gtkentry (zadavani cisel zprava ala kalkulacka, zadavani datumu s automatickym doplnovani udaju, zadavani kombinace rok/kalendarni tyden apod.) budete treba vychazet z toho uvedeneho gtkentry?

    bude tento kod pro unix a win stejny, nebo 99.9% stejny (viz vas pripad mkdir..)nebo napr. jen z 60% stejny?

    3. nebo by jste zmenil gtkentry a pridal k nemu vyse uvedene vlastnosti

    4. neexistuje nahodou uz neco podobneho, co jsem popsal
    2.2.2004 14:01 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Tutoriály o multiplatformním programování v C
    1. Dnes už bych řekl, že je pod win stabilita dostatečná. Padá to kvůli mým chybám a ne kvůli Gtk+ ;-)

    2., 3., 4. Pokud je o přidání featur navíc, lze obvykle vytvořit odvozenou třídu, což je nejlepší řešení. Tohle vypadá, že by šlo poměrně snadno podědit od GtkEntry (podíval bych se např. i na GnomeEntry, což je combo s historií). Vzít kód existujícího widgetu jako základ svého také lze, obzvlášť když se rozhodneš, že to zase tak moc podobné nebude.

    GUI kód je [v mých programech] stejný ze 100 %. V tom smyslu, že např. v 20k řádků čistě GUI kódu není jediné větvení podle OS. Co není stejné, jsou systémové věci (už např. nalezení nějakých ikonek a dalších komponent), kolik toho bude, to záleží na tom, kolik toho bude obsahovat ten program.
    1.2.2004 22:25 Tux
    Rozbalit Rozbalit vše Tutoriály o multiplatformním programování v C
    No moc si sice nepopsal co vlastne hodlas programovat, ale ze zasady. Na rychlou grafiku bych vyuzil SDL. Pod Linuxem vyuziva X, pod Win Direct X, takze s rychlosti neni problem. Pro 3D je nejlepsi standartni OpenGL s rozsirenim GLUT. No a pokud hodlas udelat nejakou klikaci aplikaci, kde sem tam neco napises do textboxu, tak doporucuji FLTK. Je mensi nez GTK+, pritom je plne GPL a vypada hodne jako Win. Sice je to C++. Pokud chces opravdu jen C, nezbyde ti nic jineho nez GTK+. Ke kazde teto knihovne je k dispozici tolik materialu, ze myslim ze ti hodne vlasu zesedivy nez budes moct rict "ja to umim :)"
    2.2.2004 19:52 Jan Odvárko | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Tutoriály o multiplatformním programování v C
    No já vlastně ani přesně nevím co budu programovat teď. Rozhodně bych se rád dostal k vytváření her přes SDL. Jenomže nejdřív se musím naučit základy (jen terminál), a ty bych se právě chtěl už učit korektně. Samozřejmě budu programovat v C++, sorry že jsem to neupřesnil.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.