Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.
Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).
Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.
Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.
Byla publikována Výroční zpráva Blender Foundation za rok 2024 (pdf).
Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
#include <iostream> using namespace std; class widget { public: virtual void set_text(){}; }; class button : public widget { public: void set_text(){cout << "settext button" < endl;}; }; class label : public widget { public: void set_text(){cout < "settext label" < endl;}; }; int main(int argc,char *argv[]) { widget *arr[2]; arr[0] = (widget *) new button(); arr[1] = (widget *) new label(); arr[0]->set_text(); arr[1]->set_text(); return 0; }
class A { public: virtual void f() { cout << "A" << endl; } }; class A1 : public A { public: virtual void f() { cout << "A1" << endl; } }; class A2 : public A { public: virtual void f() { cout << "A2" << endl; } }; A* p1 = new A1; A* p2 = new A2; p1->f(); p2->f();vypíše 'A1' a 'A2'. Kdyby ale ty metody nebyly virtuální, vypíše dvakrát 'A'.
class A { public: virtual void f(); }; void A::f() { cout << "A" << endl; }a analogicky i pro ty dvě dceřinné třídy.
2) Kontakt na mna je v linke na moje meno, ale a) nepovazujem sa za experta na c++, a b) nerucim za to ze odpoviem v rozumnej dobe
3) Tento server asi navstevuje vela programatorov, takze mozno dostanes odpovede aj tu, ale nie je to primarnym zameranim tohoto serveru. Mozno by bolo lepsie obratit sa na nejake usenet grupy (napr. comp.lang.c++)
class AbstractObject { public: virtual setText(QString *text) = 0; }A pak udělat specializace pro skutečné widgety:
class QButtonWrapper { QLabel *m_button; public: virtual setText(QString *text) { m_button->setText(text) }; }(konstruktor a destruktor je zřejmý) Tak vlastně doděláš to, na co se v návrhu toolkitu zapomnělo. Pozn. Ty třídy nejdou ani sloučit pomocí vícenásobné dědičnosti, protože mají společného předka. To se dá sice obejít virtuální dědičností, ale opět pokud to neudělal autor toolkitu, ty už s tím nic nenaděláš.
#include <iostream> using namespace std; class Otazka { public: virtual void ask() { cout << "Obecna Otazka" << endl; } }; class LinuxovaOtazka: public Otazka { public: virtual void ask() { cout << "Tato otazka patri na ABCLinuxu" << endl; } }; class JinaOtazka: public Otazka { public: virtual void ask() { cout << "Tato otazka sem nepatri" << endl; } }; int main() { Otazka* ot = new JinaOtazka; ot->ask(); return 0; }
Tiskni
Sdílej: