Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
#include <sys/types.h> #include <sys/wait.h> #include <unistd.h> #include <signal.h> #include <stdio.h> #include <string.h> // odstraneni procesu drive, nez se z nej stane zombie void clean_up_child(int sig_num) { wait(NULL); printf("Odstraneni procesu.\n"); fflush(stdout); } // vytvori proces, presmeruje in na stdin a spusti prikaz // vraci cislo procesu potomka a do out ulozi vstupni FD jako vystup dat potomka int make_child(char **cmd_params, int in, int &out) { int fds[2]; pid_t pid; pipe(fds); // vytvoreni pipy pid = fork(); // vytvoreni potomka if (pid > 0) { // rodic close(fds[1]); // uzavreni vystupniho FD out = fds[0]; // vraceni vstupniho FD printf("Prikaz '%s', pid=%d, fds[0]=%d, fds[1]=%d, in=%d\n", cmd_params[0], pid, fds[0], fds[1], in); fflush(stdout); return pid; } else if (pid == 0) { // potomek close(fds[0]); // uzavreni vstupniho FD // presmerovani stdin na in close(STDIN_FILENO); dup2(in, STDIN_FILENO); close(in); // presmerovani stdout na FD close(STDOUT_FILENO); dup2(fds[1], STDOUT_FILENO); close(fds[1]); printf("Before Exec '%s'\n", cmd_params[0]); fflush(stdout); // spusteni prikazu execvp(cmd_params[0], cmd_params); return -1; // exec se vratil - vznikla chyba } else { // chyba forku return -1; } return 0; } int main(void) { // zabraneni vzniku zombie procesu /* struct sigaction sigact; memset(&sigact, 0, sizeof(sigact)); sigact.sa_handler = &clean_up_child; sigaction(SIGCHLD, &sigact, NULL); */ int out, out1, out_end, r; int r1, r2, r3; char *cmd1[] = {"ls", "-laR", "/etc", 0}; char *cmd2[] = {"sort", 0}; char *cmd3[] = {"grep", "bin", 0}; r1 = make_child(cmd1, STDIN_FILENO, out); r2 = make_child(cmd2, out, out1); r3 = make_child(cmd3, out1, out_end); char str_out[256]; if (r1 == -1 || r2 == -1 || r3 == -1) { printf("Error while making child!\n"); fflush(stdout); } // vypsani vystupu posledniho prikazu while ((r = read(out_end, str_out, 255)) > 0) write(STDOUT_FILENO, str_out, r); printf("\n"); close(out_end); return 0; }
if (pid > 0) { // rodic. Obycejne se tam i hlidaji vracene return kody. Rekl bych, ze mas problem s casovanim, ze se ti ty prikazy vykonavaji tak rychle jak to jen jde a tedy skoro paralelene a tedy si prikazy navzajem nepredavaji potrebne vstupy a vystupy. Necekaji na sebe.
... // vypsani vystupu posledniho prikazu while ((r = read(out_end, str_out, 255)) > 0) write(STDOUT_FILENO, str_out, r); printf("\n"); wait(NULL); close(out_end); return 0; }
#include <errno.h> ... do { r = read(out_end, str_out, 255); if (r == -1) { if (errno == EINTR) { continue; } else { perror("chyba pri cteni"); exit(1); } } write(STDOUT_FILENO, str_out, r); } while (r != 0);
Ten wait tam přeci vůbec nemusí být, ne? Handler vypíše, že byl potomek ukončen a program skončí.Potomka - zombie odstraní pouze příkaz wait nebo jeho odvozenina. Handler bez funkčního volání příkazu wait si může vypisovat co chce, ale potomka - zombie určite neodstraní.
Tiskni
Sdílej: