Byla vydána verze 2.12 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.
Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 23.11 Topi. Přehled novinek v Changelogu.
Po 4 měsících vývoje byla vydána nová verze 4.2 multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu a na YouTube.
Byla vydána nová stabilní verze 23.11 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Tapir. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) upozorňuje na hrozbu spojenou s používáním mobilní aplikace WeChat a její čínské verze Weixin (dále jen WeChat). Ta sbírá velký objem uživatelských dat, a právě to by – v kombinaci se způsobem jejich sběru – mohlo sloužit k přesnému zacílení kybernetických útoků.
LibreQoS je svobodná aplikace vhodná pro poskytovatele internetové připojení pro rezervaci a řízení datových toků zákazníků (QoS - Quality of Service, QoE - Quality of Experience). Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GPLv2. Aktuální verze je 1.4.
Byla vydána Beta 1 verze KDE 6 (Plasma, Frameworks a Gear) postavené na Qt 6. Testovat lze například v distribuci KDE Neon. Stabilní verze je plánována na konec února 2024. Předchozí velké vydání 5 vylo vydáno téměř před 10 lety (červenec 2014).
Open-source webmail Roundcube se připojil k balíku aplikací Nextcloudu. Převzetí firmou Nextcloud ale plánováno není, pouze integrace a podpoření vývoje.
Stability AI představila SDXL Turbo, tj. umělou inteligenci pro generování obrázků z textového popisu v reálném čase, viz ukázka na YouTube.
Svobodná webová platforma pro sdílení a přehrávání videí PeerTube (Wikipedie) byla vydána v nové major verzi 6. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení a na GitHubu (6.0.0, 6.0.1).
Ahoj, chci vytvorit program (perl), ktery bude v lokalni siti komunikovat pomoci socketu. Na 1 pocitaci mam klienta (neposilam cele soubory, protoze zbytek funguje):
$sock = IO::Socket::INET->new(
Proto => "tcp",
PeerAddr => "192.168.0.10",
PeerPort => "9000"
) or die "chyba $!";
...
A na pocitaci 192.168.0.10 mam server:
$server = IO::Socket::INET->new(
Proto => "tcp",
PeerPort => 9000,
PeerAddr => "192.168.0.10",
Listen => 4,
Reuse => 1
) or die "chyba $!";
...
Uvedene soubory spolu nekomunikuji. Oba po spusteni nic neprovadeji, ani nezahlasi zadnou chybu.
Kdyz zamenim hodnotu v PeerAddr za localhost a programy jsou na stejnem pocitaci, vse funguje. Ja je ale potrebuji na ruznych pocitacich.
Jeste bych mel 1 dotaz, v jakem rozsahu je mozne pouzivat pro tento ucel porty?
To mi bohuzel taky nefunguje, resp. tam nekde bude jeste dalsi chyba:(
Server na 192.168.0.10 ma nastaveno:
LocalPort => 9000,
LocalAddr => "192.168.0.10"
Klient ma nastaveno:
PeerPort => 9000,
PeerAddr => "192.168.0.10"
Tiskni
Sdílej: