abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

    dnes 17:33 | Komunita

    Byly zveřejněny prezentace a videozáznamy přednášek a fotografie z česko-slovenského setkání poskytovatelů přístupu k internetu, provozovatelů telekomunikačních sítí, registrátorů domén a provozovatelů počítačových sítí a technických nadšenců CSNOG 2023 (Czech and Slovak Network Operators Group) konaného 16. a 17. května ve Zlínu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 17:00 | Pozvánky

    Soutěž amatérských robotů Robotický den 2023 proběhne v neděli 4. června v Kongresovém centru Praha.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:11 | IT novinky

    V Tchaj-peji probíhá počítačový veletrh COMPUTEX 2023. Firmy představují své novinky. Nvidia například superpočítač DGX GH200 AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 12:11 | Nová verze

    Vyšla nová verze XMPP (Jabber) klienta Gajim. Nejvýznamnější novinkou je integrace OMEMO pluginu přímo do jádra aplikace, takže již není třeba plugin samostatně instalovat. Přehled dalších novinek je dostupný na oficiálních stránkách. Gajim je vytvořen v jazyce Python s využitím knihovny GTK a vedle Linuxu jej lze vyzkoušet i na platformách MacOS a Windows.

    sonicpp | Komentářů: 0
    včera 22:22 | Komunita

    Komunita KDE představila stránku KDE for Developers pro vývojáře používající KDE aplikace. Postupně byly představeny stránky pro umělce KDE for Creators, děti KDE for Kids a vědce KDE for Scientists.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 16:00 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.5. 22:00 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.5. 13:55 | Komunita

    Na itch.io probíhá Linux Game Jam 2023. Zapojit se a přihlásit hru běžící na Linuxu lze do 6. června do 01:59. Zahrát si lze hry z loňského ročníku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    27.5. 18:55 | IT novinky

    Na Steamu lze získat zdarma počítačové hry Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War a Hue. Na Epic Games Storu počítačovou hru Fallout: New Vegas - Ultimate Edition.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    26.5. 08:00 | Komunita

    WordPress (Wikipedie), open source systém pro správu webového obsahu (CMS), zítra slaví 20 let. První verze byla vydána 27. května 2003.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 47
    Obnovovací frekvenci obrazovky (LCD) preferuji
     (74%)
     (20%)
     (4%)
     (2%)
    Celkem 798 hlasů
     Komentářů: 13, poslední 25.5. 07:25
    Rozcestník

    Dotaz: knihovni funkce VS systemova volani

    24.7.2005 22:04 qwerty | skóre: 9
    knihovni funkce VS systemova volani
    Přečteno: 57×
    Dobry den,

    zajimalo by me jak velky je rozdil kdyz ve svem programu volam systemove volani nebo knihovni funkci. Napriklad systemove volani write() a standartni C funkce printf. Pokud volam v C programu primo write(1,"xxx",3) tak se zavola systemove volani write(1,"xxx",3xxx) a pokud pouziju printf("xxx") tak se taky zavola stejne systemove volani write(1,"xxx",3xxx), (coz mi prijde i logicke protoze v jiste fazi ten proces stejne bude muset pristupovat k necemu co ovlada OS coz udela pres to sys. volani). Nekde jsem ale cetl ze pokud volam primo systemove volani tak beh prevezme jadro coz stoji urcitou rezii kdezto kdyz volam knihovni fci tak se vsechno provede v uzivatelskem rezimu coz ale nechapu kdyz i ta knihovni funkce stejne nakonec vola to systemove volani.

    Odpovědi

    24.7.2005 22:08 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: knihovni funkce VS systemova volani
    Zrovna v případě zápisu do souboru jsou streamové funkce efektivnější proto, že na rozdíl od systémových volání výstup bufferují. Samozřejmě to ale znamená, že chcete-li, aby se data zapsala okamžitě, musíte zavolat fflush().
    25.7.2005 10:03 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: knihovni funkce VS systemova volani
    Jak zde již padlo: fwrite/fread dělají trochu více, než že jen volají write/read . Zapisovaný/čtený obsah bufferují, takže vlastně volání fwrite/fread nemusí nutně provést write/read. Pokud se čte po jednom byte, tak vlastně ve většině případů jen sáhnou do bufferu a vrátí se.

    Naopak, pokud se zapusují/čtou velké bloky dat, je efektivnější rovnou volat write/read (buffer je zcela zbytečný a spíše zdržuje).

    Dobré pravidlo však zní: pokud možno nemíchat oba dva způsoby dohromady.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.