abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 15:33 | IT novinky

    Byly vyhlášeny výsledky The Game Awards 2024 (YouTube). Hrou roku se stal Astro Bot (YouTube) běžící pouze na PlayStation 5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | IT novinky

    Na GOG.COM probíhá Winter Sale 2024. Při té příležitosti lze každý den do konce roku získat zdarma jinou počítačovou hru, viz kalendář uprostřed stránky Winter Sale 2024. Otevření balíčku se hrou vždy ve tři odpoledne. První hrou je The Whispered World: Special Edition.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 02:22 | IT novinky

    Nezisková organizace Internet Security Research Group (ISRG) vydala Výroční zprávu za rok 2024 (pdf). Organizace stojí za certifikační autoritou Let's Encrypt, projektem Prossimo, jehož cílem je používání paměťově bezpečného kódu v kritické internetové infrastruktuře a službou Divvi Up řešící telemetrii respektující soukromí uživatelů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    12.12. 15:55 | Zajímavý software

    Vývojáři PeerTube, tj. svobodné alternativy k videoplatformám velkých technologických společností, představili mobilní aplikaci PeerTube (Google Play, App Store). Zdrojové kódy jsou k dispozici na Framagitu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    12.12. 13:55 | IT novinky

    Google představil Gemini 2.0, tj. novou verzi svého modelu umělé inteligence (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.12. 13:44 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.12. 03:44 | Zajímavý článek

    Prosincové číslo časopisu MagPi od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: MagPi 148 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    12.12. 01:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 3.27 frameworku Flutter (Wikipedie) pro vývoj mobilních, webových i desktopových aplikací a nová verze 3.6 souvisejícího programovacího jazyka Dart (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.12. 21:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) listopadová aktualizace aneb nová verze 1.96 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.96 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.12. 16:55 | Nová verze

    OpenMandriva ROME, tj. průběžně aktualizovaná (rolling) edice linuxové distribuce OpenMandriva, byla vydána ve verzi 24.12.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Rozcestník

    Dotaz: Neinteraktivni shell neukonci potomky kdyz skonci na signal

    mutable avatar 9.9.2009 22:23 mutable | skóre: 7 | blog: mutable_the_mutative
    Neinteraktivni shell neukonci potomky kdyz skonci na signal
    Přečteno: 258×

    Ahoj.

    Když pustím:

    sh -c 'yes'

    a pošlu SIGTERM právě spuštěnému shellu, sh i yes skončí.

    Když pustím:

    sh -c 'yes | sed "s/y/n/"'

    a pošlu SIGTERM právě spuštěnému shellu, sh skončí, ale yes a sed zůstanou běžet (init se stane předkem).

     

    Proč?

     

    V bash manpage je napsáno, že pokud je shell interaktivní a dostane SIGHUP, přepošle ho všem potomkům a počká na ně než se ukončí. Je možné dosáhnout něčeho podobného (tj. ukončit processy, které pod ním běží, když dostane nějaký signál, např. TERM) když je shell neinteraktivní (tj. když ho spustím s parametrem -c).

    Děkuju za pomoc.

     

    Odpovědi

    9.9.2009 22:45 Vojtěch Horký | skóre: 39 | blog: Vojtův zápisník | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neinteraktivni shell neukonci potomky kdyz skonci na signal
    Proč?
    Neručím za to, že to vysvětluji správně - větší znalci mě snad opraví :-).

    Pokud pustím z terminálu
    sh -c 'yes'
    tak sh provede rovnou exec() a yes je tedy potomkem interaktivního shelu a tudíž dostane hezky ten signál přeposlaný.

    Pokud se ale spustí
    sh -c 'yes | sed "s/y/n/"'
    tak se musí vytvořit subshell (jsou nutné 2× fork() a 2× exec()) a ten už je neinteraktivní a signály asi ignoruje.

    Jak se tomu vyhnout mě ale nenapadá.
    I am always ready to learn although I do not always like to be taught. (W. Churchill)
    mutable avatar 9.9.2009 22:56 mutable | skóre: 7 | blog: mutable_the_mutative
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neinteraktivni shell neukonci potomky kdyz skonci na signal

    Diky, to je ono (v prvnim pripade v `ps -f' opravdu zadny sh neni, v druhem ano).

    Ten neinteraktivni shell signaly neignoruje, ale jenom nepokilluje potomky (coz je asi spravne, ale ted mi to zrovna nevyhovuje).

    10.9.2009 10:49 ams
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neinteraktivni shell neukonci potomky kdyz skonci na signal

    Muzete poslat signal cele skupine procesu, to zabije nejenom sh -c ale i jeho potomky. To se dela tak, ze prikazu kill predate zaporny PID. Napr., pokud PID procesu sh -c je 1234, pak kill -9 -1234 zabije i 'yes | sed'.

    10.9.2009 16:13 pakanek | skóre: 28 | Vyškov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neinteraktivni shell neukonci potomky kdyz skonci na signal
    Pokud by to bylo ve skriptu a chtěl by jsi si po sobě uklidit, tak ještě můžeš použít trap, kterým definuješ akce, které se mají provést po obdržení specifického signálu.
    Všechno dobré je pro něco zlé.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.