Město Lyon posiluje svou digitální suverenitu a postupně nahrazuje software od společnosti Microsoft bezplatnými alternativami, zejména OnlyOffice pro kancelářské aplikace a Linux a PostgreSQL pro systémy a databáze.
Evropská občanská iniciativa Stop Destroying Videogames se snaží o to, aby vydavatelé, kteří spotřebitelům v Evropské unii prodávají videohry nebo na ně udělují licence, měli povinnost tyto hry ponechat ve funkčním (hratelném) stavu i po ukončení podpory ze své strany. Podpořit podpisem tuto iniciativu můžete v Systému pro online sběr podpisů.
Mozilla oficiálně ukončila svůj již několik let mrtvý projekt DeepSpeech pro převod řeči na text.
Krátce po oficiálním oznámení forku X.Org Xserveru s názvem XLibre Xserver byl ve Fedoře předložen návrh, aby byl X.Org Xserver nahrazen tímto XLibre Xserverem. Po krátké ale intenzivní diskusi byl návrh stažen.
62 projektů získalo finanční podporu od NLnet Foundation (Wikipedie).
Byl vydán SUSE Linux Enterprise 15 SP7. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v aktualizované dokumentaci.
Byl představen telefon Fairphone 6 (599 eur). K dispozici je i verze s předinstalovaným /e/OS (649 eur).
Ghidra (Wikipedie), open source framework pro reverzní inženýrství, byla vydána ve verzi 11.4. Přehled novinek a historie změn na GitHubu. Národní bezpečnostní agentura (NSA) uvolnila zdrojové kódy frameworku Ghidra v dubnu 2019.
Stát selhal, když nesprávně převedl evropskou směrnici do českého práva a nutil telekomunikační firmy ze zákona uchovávat údaje o uživatelích, takřka všech občanech Česka. Tak znělo rozhodnutí Městského soudu v Praze ve sporu novináře Českého rozhlasu Jana Cibulky a ministerstva průmyslu a obchodu. Resort avizoval, že proti němu podá dovolání. Soud nyní rozsudek sepsal do dokumentu (pdf).
Konsorcium W3C vydalo po 20 letech novou verzi specifikace obrazového formátu PNG. K dispozici je i článek se shrnutím, který upozorňuje hlavně na podporu HDR, Exif dat a možnosti PNG animovat. Animace v PNG nejsou žádná novinka, ale ve standardu doposud zakotvené nebyly.
Řešení dotazu:
Docela by me zajimalo, jak funguje VT-d s grafikou. Ted ve 4.7 kernelu ma intel drm driver nejakou novou VT-d optionu v kernelu, moc jsem to zatim ale nezkoumal.
Funguje to, znamy to provozoval na notebooku, behalo to na kvm. Bezel mu minimalisticky system, ktery pouzival integrovanou grafiku. a pripojoval se pres vnc na virtualy. A kdyz chtel parit, tak mel pripravenou windows virtualku, ktera mela nakonfigurovany passthru na diskretni grafiku.
navic si musel dobastlit virtualizaci ps2 klavesnice v laptopu.
Těžko říci, zda se v této situaci stane nadějí projekt Looking Glass, který si klade za cíl sdílení framebufferu mezi GuestOS(GK) a HostOS(GK).
https://looking-glass.hostfission.com/quickstart
Ukázka funkce alpha verze na desktopu: HostOS(Xubuntu 17.10x64), obraz GuestOS(QEMU/KVM/IOMMU/GFX_passthrough/Windows10) zobrazené v rámci HostOS GK.
http://www.monitos.cz/tmp/LG_Unigine_heaven_fullhd.png (tearing v obraze jde na vrub porizeni screenshotu)
Doplnění:
Část Host projektu Looking glass (zajištuje grabování framebufferu obrazu na GuesOSu pro přenos do HostOSu) vzniká jen pro platformu Windows. Zatím nic nenasvědčuje to, že by autor uvažoval o portování na jinou platformu. Hlavní překážkou by asi byla nedostupnost API NvFBC (zachytávání framebufferu) pro jiné než profesionální NVIDIA Quadro 2000+. V rámci Windows autor využívá API DXGI, kterým disponují GK(podporující DirectX) snad obecně .
Na "vhodném" desktopu je požadované asi dosažitelné s dvěma výstupy na LCD v kombu HostOS(Linux/KVM/GFX_passthrough) + GuestOS(FreeBSD). http://www.monitos.cz/tmp/kvm_freebsd_11_1_GFX_passthrough_GTX1080Ti.png
Někdy na jaře jsem si té zprávy o přítomnosti v kernelu všiml, nepletu se že jde o extra Intel-GPU řešení (kde toho navíc ke sdílení, alespoň co se týká 3D výkonu moc není)?
Těšil na rozšíření dostupnosti IO-SRV u GK, ale zatím to na to moc nevypadá (navíc pokud by u něj umožnili lokální výstup).
Mám pocit, že IO-SRV je zatím pouze u AMD (MxGPU), aspoň se tím chlubili jako prvním IO-SVR (HW based) řešením. Do comsumer třídy se jim s tím zatím moc nechce. https://pro.radeon.com/en/solutions/vdi/
U NVIDIA jde snad o "SW" řešení virtualizace, IO-SRV nezmiňují. https://www.nvidia.com/en-us/design-visualization/technologies/virtual-gpu/
OT: Neznáte nějaký český web, kde by se dlouhodobé vlákno ohledně KVM/QEMU/IOMMU/GFX_passthrough dočkalo slušné odezvy (pozn. na root.cz jsem byl s tímto nápadem odmítnut). Informací v češtině je na toto téma jak šafránu, mj. důsledkem chybějící platformy pro jeho rozvoj/propagaci. Zástupce Abclinuxu jsem neoslovoval, dlouhodobé vlákno bez zalamování po x-příspěvcích by se rychle stalo pro čtenáře peklem.
Tak jak to popisujete jsem to prezentoval P.K. z root.cz, ale by odpovezeno ve smyslu, ze pro novinky maji sekci novinky a forum je pro reseni problemu (asi nepochopil, ze
IOMMU/GFX_passthrough neni prakticky o nicem jinem ) a byl mi doporucen format clanku/serialu prestoze jsem pred nim explicitne varoval jako zatím nevhodnym formatem pro danou problematiku.
V minulosti (2008+) jsem obdobne resil tema akcelerace dekodovani HD obsahu v GPU (vlakno melo nekolik let, kdy to bylo tematem, slusnou ctenost i aktivitu), coz jsem zminil jako ukazku zameru, ale ani to nepomohlo. http://forum.cnews.cz/viewtopic.php?f=4&t=653
Tiskni
Sdílej: