Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.
V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
######################################################### #This is the standard setting (see: "!default") #This profile, the default loaded, upmixes stereo sound to 5.1. pcm.!default { type plug slave.pcm "surround51" slave.channels 6 route_policy duplicate } ######################################################## #This is the normal spdif output profile (optical, toslink). pcm.!spdif { type plug slave.pcm "hw:0,1" } ####################################################### #This is what one could call the "factory default setting", in other words, it only plays the actual channels. so if you fx want to watch a 5.1 movie, on the analog output, this is the option you want. pcm.analog { type plug slave analog_slave; } pcm_slave.analog_slave { pcm surround51; format S32_LE; }vsechno bezi jak ma do doby, nez zapnu hru. Mam nainstalovane Tremulous a Enemy Territory a u ubou se ta hra silene trha, neda se to hrat. Nez sem nastavil 5.1 obe hry bezeli krasne bez problemu. Melo by to byt zvukem, ale nerad bych si vybiral mezi hrami a 5.1. Neslo by to nejak vyresit aby alespon v systemu sli vsechny kanali a u hry alespon stereo jak to bylo doted a jak to fungovalo? Docela me to sve :( taky jsem to zkousel spoustet s artsd -m et a aoss et . s aoss sem mel hodne nizke FPS a zvuk nesel vubec a arts -m et pro zmenu neudelal nic, zadal jsem, odentroval a pak byl jen prazdny radek:( diky za odpoved
Na otázku zatím nikdo bohužel neodpověděl.
Tiskni
Sdílej: