abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:11 | Nová verze

    Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Bezpečnostní upozornění

    Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:33 | Nová verze

    Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Komunita

    Canonical pro své zákazníky, předplatitele Ubuntu Pro, prodloužil podporu Ubuntu LTS z 12 let na 15 let (Legacy add-on). Týká se verzí od 14.04 (Trusty Tahr).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 05:11 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 5.0.0. Nově je oficiálně podporován Linux ARM64/AArch64. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 00:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 10 dnes již multiplatformního open source frameworku .NET (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu Microsoftu. Další informace v poznámkách k vydání na GitHubu nebo v přednáškách na právě probíhající konferenci .NET Conf 2025.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.11. 22:33 | IT novinky

    Rodina hardwaru služby Steam se začátkem roku 2026 rozroste. Steam Deck doplní nový Steam Controller, herní PC Steam Machine se SteamOS s KDE Plasmou a bezdrátový VR headset s vlastními ovladači Steam Frame.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    12.11. 16:22 | IT novinky

    Amazon Web Services (AWS) oznámil (en) výstavbu Fastnetu – strategického transatlantického optického kabelu, který propojí americký stát Maryland s irským hrabstvím Cork a zajistí rychlý a spolehlivý přenos cloudových služeb a AI přes Atlantik. Fastnet je odpovědí na rostoucí poptávku po rychlém a spolehlivém přenosu dat mezi kontinenty. Systém byl navržen s ohledem na rostoucí provoz související s rozvojem umělé inteligence a

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.11. 15:11 | IT novinky

    Evropská komise zkoumá možnosti, jak přinutit členské státy Evropské unie, aby ze svých telekomunikačních sítí postupně vyloučily čínské dodavatele Huawei a ZTE. Místopředsedkyně EK Henna Virkkunenová chce změnit doporučení nepoužívat rizikové dodavatele při budování mobilních sítí z roku 2020 v právně závazný požadavek.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    12.11. 12:44 | Bezpečnostní upozornění

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsané do programovacího jazyka Rust, již obsaženo v Ubuntu 25.10, bylo vydáno ve verzi 0.2.10. Opraveny jsou 2 bezpečnostní chyby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (47%)
     (18%)
     (18%)
     (22%)
     (15%)
     (23%)
     (16%)
     (16%)
    Celkem 348 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 12.11. 18:21
    Rozcestník

    Dotaz: svn: post-commit hook (rychlost)

    24.1.2009 12:03 j3nda | skóre: 14 | ostrava/brno
    svn: post-commit hook (rychlost)
    Přečteno: 499×
    Příloha:
    zdravim,

    rad bych se zeptal nekoho zkusenejsiho a znaleho svn (post-commit hook), prip. i jinych hooku.

    mam nastaveny svn server, ktery resi veci pres https (webdav); toto tak byt musi, potrebuji https. na serveru bude nekolik (rekneme stovek) repozitaru. kazdy repozitar ma svuj (stejny) hook adresar se stejnymi skripty.

    mam napsany jednoduchy post-commit hook, ktery resi nasledujici 2x veci: - zivou kopii z repozitare na web - nastaveni svn:writable (adresare pro zapis on|off) - nastaveni svn:cleanable (adresare, ktery se po commitu vycisti)

    zajima me rychlost tohoto skriptu. je to napsano v bashi. pokud se v teto rovine nekdo pohybuje, pisnete nazor, prip. nejake vylepseni, cim by se to dalo zrychlit.

    mam totiz takove divne mrazeni, ze to bude pomale (kdyz jsem to resil s kolegou jarkem dvorackem z ataxa, tak jsme to testovali na freebsd (resp. on to testoval) na asi 11k souborech a podobne adresarich. 1. pruchod trval < 3s a dalsi uz byly rychlejsi

    zrychlim to, kdyz se shell -> (prepise) -> do pythonu? anebo jineho jazyka? v jake mire se to zrychli, kdyz to prepisu do cecka?

    diky za info. soubor je zde v priloze. j3
    ___---==~[ uxunilcba | baclniuxu ]~==---__sevrer_pnly_liunx-lkie_hcaricku__/libGDX-rulez-the-W0R7D!___

    Odpovědi

    24.1.2009 12:09 j3nda | skóre: 14 | ostrava/brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: svn: post-commit hook (rychlost)
    ja blbec vlozil tu prilohu i s heslem :-( [jeste ze je svnserve jen na localhostu a heslo jsem samozrejme ihned zmenil] -- jen pro info pro stouravce.
    ___---==~[ uxunilcba | baclniuxu ]~==---__sevrer_pnly_liunx-lkie_hcaricku__/libGDX-rulez-the-W0R7D!___
    24.1.2009 15:00 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: svn: post-commit hook (rychlost)
    mam totiz takove divne mrazeni, ze to bude pomale
    Takze je to pomale, alebo nie? Ak je vykonnost dostatocna, riesis neexistujuci problem. Prepisovat 50 riadkov zdrojoveho kodu (t.j. excelentne strucne riesenie) do 500 riadkov potencialne rychlejsieho C kodu bez realneho dovodu je dobre iba ak z akademickych dovodov. Treba si uvedomit, ze N-nasobok poctu riadkov zdrojoveho kodu zo sebou nesie N-nasobne riziko chyby v kode. Nepozeral som co vlastne ten skript robi, ale v zasade vidim dve mozne priciny "pomalosti":

    1) IO operacie. V tomto pripade je rychlost vykonavania samotnej riadiacej rutiny, t.j. post-commit hooku irelevantna, a zrychlit treba IO operacie samotne.

    2) Neefektivny algoritmus riadiacej rutiny, napr. viacnasobne ziskavanie nejakej informacie ci suboru. V tomto pripade treba vylepsit algoritmus, napr. vyhnut sa opatovnemu ziskavaniu udajov. V tomto pripade opat nezalezi na implementujucom jazyku; opat vitazi program s jednoduchsim (kratsim) zapisom.

    Jedna moznost, kedy by mohol byt shellovy skript na tom zle, je spustanie velkeho poctu procesov; napr. ked bude pre kazdy z tych 11k suborov spustat nejaky externy program, aby ho spracoval. V tomto pripade ale s vysokou pravdepodobnostou pojde problem riesit davkovym spracovanim, t.j. v zasade spustenim externeho programu naraz pre viacero suborov; vacsina unixovych toolov toto umoznuje, find a xargs su dobri pomocnici.

    Nakoniec -- alebo skor na zaciatok -- aky "biznis" problem vlastne riesis? Existuje viacero hotovych rieseni na publikovanie SVN repozitarov cez web. I ked na druhej strane, Tvoj problem moze byt unikatny a teda moze vyzadovat unikatne riesenie. Sam som pomocou post-commit hookov naprogramoval v shelli uz dve continuous integration riesenia; a boli to stovky az tisice riadkov shellovych skriptov.
    24.1.2009 18:36 j3nda | skóre: 14 | ostrava/brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: svn: post-commit hook (rychlost)
    timto jsi me premluvil, ze resim (zatim teoretickou) kravinu.

    jedna se radove o do 100projektu a kazdy rekneme do 200MB dat (txt i bin). IO operace prozatim resit nebudu (jasne, rychlejsi hdd, prip hdparm).

    ohledne prepisovani to vyresim logovanim, aby se dalo zjistit, zda to bude vykonostne mimo a ma smysl to resit.

    s post-commit hookem prichazim do styku prvne, tak jsem se chtel jen zeptat co to snese nekoho znalejsiho.

    (ano: resim unikatni problem sity na miru devel stroje, kde se tvori weby s naslednym publikovanim na web).

    dik za info.
    ___---==~[ uxunilcba | baclniuxu ]~==---__sevrer_pnly_liunx-lkie_hcaricku__/libGDX-rulez-the-W0R7D!___
    24.1.2009 21:00 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: svn: post-commit hook (rychlost)
    s post-commit hookem prichazim do styku prvne, tak jsem se chtel jen zeptat co to
    Takze par mojich rad:

    - Pozor na nastavenie prostredia. Odporucam vsetko dolezite si nastavit v skripte, vratane takych "nepodstatnych drobnosti" ako je PATH ci pracovny adresar, ktory je defaultne /. Pozor na pristupove prava, post-commit hook je samozrejme spustany obsluhujucim Apacom.

    - Nepisat ziadne skripty priamo do suboru post-commit. Lepsie je vytvorit samostatny skript, a ten len z post commit hooku volat. Tak je jeden skript pouzitelny pre viacero repozitarov, ak sa vhodne parametrizuje.

    - Prikaz 'svn commit' nevrati, pokial sa post-commit hook nevykona, co je vacsinou silne neziaduce. Preto treba 1) volat externy skript z post-commit hooku na pozadi, a zaroven 2) presmerovat stdout aj stderr "niekde"; mozno do /dev/null, lepsie do nejakeho vlastneho logovacieho suboru.

    - Tym prichadzame k problemu, co sa stane, ak dojde druhy commit a teda aj druhe spustnie post-commit hooku este predtym, ako skoncila obsluha toho predchadzajuceho. Zabezpecenie reentrantnosti skriptu vratane spravneho pouzitia externych zdrojov ako su docastne subory ci pripadna vhodnu serializacia uloh su celkom zaujimave programatorske cvicenia.

    24.1.2009 23:10 j3nda | skóre: 14 | ostrava/brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: svn: post-commit hook (rychlost)
    zkusim si to vzit k srdci a promyslet jak to bude. s tim spoustenim na pozadi me to nenapadlo. myslel jsem, ze kazdy 1x commit spousti 1x post-commit hook proces.

    mam to ted udelane pres sudo, pze potrebuji jinou skupinu, tj.

    /usr/bin/sudo -u fv.cz /home/www/fv.cz/_devel.svn/hooks/post-commit.sh "$1" "$2"

    post-commit.sh jsem prikladal. v .sh si nastavuji vsechno, s tim presmerovanim vystupu to musim doresit. a s tou

    >Zabezpecenie reentrantnosti skriptu

    je mozne to vyresit pomoci zamku? docasne soubory vytvaret nechci (nemam ted potrebu). pokud bys to mohl rozvest budu vdecny.
    ___---==~[ uxunilcba | baclniuxu ]~==---__sevrer_pnly_liunx-lkie_hcaricku__/libGDX-rulez-the-W0R7D!___

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.