Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.
Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Canonical pro své zákazníky, předplatitele Ubuntu Pro, prodloužil podporu Ubuntu LTS z 12 let na 15 let (Legacy add-on). Týká se verzí od 14.04 (Trusty Tahr).
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 5.0.0. Nově je oficiálně podporován Linux ARM64/AArch64. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byla vydána verze 10 dnes již multiplatformního open source frameworku .NET (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu Microsoftu. Další informace v poznámkách k vydání na GitHubu nebo v přednáškách na právě probíhající konferenci .NET Conf 2025.
Rodina hardwaru služby Steam se začátkem roku 2026 rozroste. Steam Deck doplní nový Steam Controller, herní PC Steam Machine se SteamOS s KDE Plasmou a bezdrátový VR headset s vlastními ovladači Steam Frame.
Amazon Web Services (AWS) oznámil (en) výstavbu Fastnetu – strategického transatlantického optického kabelu, který propojí americký stát Maryland s irským hrabstvím Cork a zajistí rychlý a spolehlivý přenos cloudových služeb a AI přes Atlantik. Fastnet je odpovědí na rostoucí poptávku po rychlém a spolehlivém přenosu dat mezi kontinenty. Systém byl navržen s ohledem na rostoucí provoz související s rozvojem umělé inteligence a
… více »Evropská komise zkoumá možnosti, jak přinutit členské státy Evropské unie, aby ze svých telekomunikačních sítí postupně vyloučily čínské dodavatele Huawei a ZTE. Místopředsedkyně EK Henna Virkkunenová chce změnit doporučení nepoužívat rizikové dodavatele při budování mobilních sítí z roku 2020 v právně závazný požadavek.
sudo-rs, tj. sudo a su přepsané do programovacího jazyka Rust, již obsaženo v Ubuntu 25.10, bylo vydáno ve verzi 0.2.10. Opraveny jsou 2 bezpečnostní chyby.
[jeste ze je svnserve jen na localhostu a heslo jsem samozrejme ihned zmenil] -- jen pro info pro stouravce.
mam totiz takove divne mrazeni, ze to bude pomaleTakze je to pomale, alebo nie? Ak je vykonnost dostatocna, riesis neexistujuci problem. Prepisovat 50 riadkov zdrojoveho kodu (t.j. excelentne strucne riesenie) do 500 riadkov potencialne rychlejsieho C kodu bez realneho dovodu je dobre iba ak z akademickych dovodov. Treba si uvedomit, ze N-nasobok poctu riadkov zdrojoveho kodu zo sebou nesie N-nasobne riziko chyby v kode. Nepozeral som co vlastne ten skript robi, ale v zasade vidim dve mozne priciny "pomalosti": 1) IO operacie. V tomto pripade je rychlost vykonavania samotnej riadiacej rutiny, t.j. post-commit hooku irelevantna, a zrychlit treba IO operacie samotne. 2) Neefektivny algoritmus riadiacej rutiny, napr. viacnasobne ziskavanie nejakej informacie ci suboru. V tomto pripade treba vylepsit algoritmus, napr. vyhnut sa opatovnemu ziskavaniu udajov. V tomto pripade opat nezalezi na implementujucom jazyku; opat vitazi program s jednoduchsim (kratsim) zapisom. Jedna moznost, kedy by mohol byt shellovy skript na tom zle, je spustanie velkeho poctu procesov; napr. ked bude pre kazdy z tych 11k suborov spustat nejaky externy program, aby ho spracoval. V tomto pripade ale s vysokou pravdepodobnostou pojde problem riesit davkovym spracovanim, t.j. v zasade spustenim externeho programu naraz pre viacero suborov; vacsina unixovych toolov toto umoznuje,
find a xargs su dobri pomocnici.
Nakoniec -- alebo skor na zaciatok -- aky "biznis" problem vlastne riesis? Existuje viacero hotovych rieseni na publikovanie SVN repozitarov cez web. I ked na druhej strane, Tvoj problem moze byt unikatny a teda moze vyzadovat unikatne riesenie. Sam som pomocou post-commit hookov naprogramoval v shelli uz dve continuous integration riesenia; a boli to stovky az tisice riadkov shellovych skriptov.
s post-commit hookem prichazim do styku prvne, tak jsem se chtel jen zeptat co toTakze par mojich rad: - Pozor na nastavenie prostredia. Odporucam vsetko dolezite si nastavit v skripte, vratane takych "nepodstatnych drobnosti" ako je
PATH ci pracovny adresar, ktory je defaultne /. Pozor na pristupove prava, post-commit hook je samozrejme spustany obsluhujucim Apacom.
- Nepisat ziadne skripty priamo do suboru post-commit. Lepsie je vytvorit samostatny skript, a ten len z post commit hooku volat. Tak je jeden skript pouzitelny pre viacero repozitarov, ak sa vhodne parametrizuje.
- Prikaz 'svn commit' nevrati, pokial sa post-commit hook nevykona, co je vacsinou silne neziaduce. Preto treba 1) volat externy skript z post-commit hooku na pozadi, a zaroven 2) presmerovat stdout aj stderr "niekde"; mozno do /dev/null, lepsie do nejakeho vlastneho logovacieho suboru.
- Tym prichadzame k problemu, co sa stane, ak dojde druhy commit a teda aj druhe spustnie post-commit hooku este predtym, ako skoncila obsluha toho predchadzajuceho. Zabezpecenie reentrantnosti skriptu vratane spravneho pouzitia externych zdrojov ako su docastne subory ci pripadna vhodnu serializacia uloh su celkom zaujimave programatorske cvicenia.
>Zabezpecenie reentrantnosti skriptu
je mozne to vyresit pomoci zamku? docasne soubory vytvaret nechci (nemam ted potrebu). pokud bys to mohl rozvest budu vdecny.
Tiskni
Sdílej: