Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Komunita kolem Linux Containers po roce vývoje představila (YouTube) neměnný operační systém IncusOS speciálně navržený pro běh Incusu, tj. komunitního forku nástroje pro správu kontejnerů LXD. IncusOS poskytuje atomické aktualizace prostřednictvím mechanismu A/B aktualizací s využitím samostatných oddílů a vynucuje zabezpečení bootování pomocí UEFI Secure Bootu a modulu TPM 2.0. Postaven je na Debianu 13.
Můj dotaz se týká datové struktury GHashTable. Když jsem svůj program nalouskal do Valgrindu zhrozil jsem se
. Mimo svých chyb při práci s pamětí (které jsou již opravené)jsem si všiml jedné, které nepochází (asi) z mého kódu. Vytvořil jsem mini ukázku na které se dá chyba ukázat. Mám GHashTable, která má char * klíče i hodnoty. Ty by při volání g_hash_table_destroy() měli být dealokovány pomocí g_free() spolu s mojí GHashTable *hash.
#include <glib.h>
int main(int argc, char **argv)
{
GHashTable *hash = g_hash_table_new_full(g_str_hash, g_str_equal, g_free, g_free);
gchar *key = "klic";
gchar *val = "val";
g_hash_table_insert(hash, g_strdup(key), g_strdup(val));
g_hash_table_destroy(hash);
return 0;
}
Program kompiluji takto:
gcc -Wdisabled-optimization -O -g -Wall -I/usr/include/glib-2.0 -I/usr/lib/glib-2.0/include -lglib-2.0 test.c
Když jsem zagooglil, zjistil jsem, že memleak může být Valgrindem reportován kvůli slice alocatoru, který používá Glib a že je před použitím Valgrindu potřeba vyexportovat proměnné, který donutí program nepoužívat slice allocator a další glib finty na práci s pamětí. Pouštím tedy:
export G_SLICE=always-malloc && export G_DEBUG=gc-friendly
A následně pouštím Valgrind:
michal@neotronic-ntb:/tmp$ valgrind --leak-check=full --show-reachable=yes ./a.out ==19278== Memcheck, a memory error detector. ==19278== Copyright (C) 2002-2007, and GNU GPL'd, by Julian Seward et al. ==19278== Using LibVEX rev 1854, a library for dynamic binary translation. ==19278== Copyright (C) 2004-2007, and GNU GPL'd, by OpenWorks LLP. ==19278== Using valgrind-3.3.1-Debian, a dynamic binary instrumentation framework. ==19278== Copyright (C) 2000-2007, and GNU GPL'd, by Julian Seward et al. ==19278== For more details, rerun with: -v ==19278== ==19278== ==19278== ERROR SUMMARY: 0 errors from 0 contexts (suppressed: 17 from 1) ==19278== malloc/free: in use at exit: 1,524 bytes in 3 blocks. ==19278== malloc/free: 8 allocs, 5 frees, 1,629 bytes allocated. ==19278== For counts of detected errors, rerun with: -v ==19278== searching for pointers to 3 not-freed blocks. ==19278== checked 74,224 bytes. ==19278== ==19278== 1,524 bytes in 3 blocks are still reachable in loss record 1 of 1 ==19278== at 0x4021E22: calloc (vg_replace_malloc.c:397) ==19278== by 0x407F50B: g_malloc0 (gmem.c:151) ==19278== by 0x40941CA: g_slice_init_nomessage (gslice.c:329) ==19278== by 0x4095F34: g_slice_alloc (gslice.c:359) ==19278== by 0x4069678: g_hash_table_new_full (ghash.c:347) ==19278== by 0x8048640: main (test.c:5) ==19278== ==19278== LEAK SUMMARY: ==19278== definitely lost: 0 bytes in 0 blocks. ==19278== possibly lost: 0 bytes in 0 blocks. ==19278== still reachable: 1,524 bytes in 3 blocks. ==19278== suppressed: 0 bytes in 0 blocks.
A teď ten dotaz, dělám něco blbě já (nejpravděpodobnější možnost), valgrind má halucinace, nebo jsem narazil na memleak v glibu (o čemž pochybuji)?
Dík
Na otázku zatím nikdo bohužel neodpověděl.
Tiskni
Sdílej: