abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:33 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 141 (pdf) a HackSpace 78 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 2.0.0 programovacího jazyka Kotlin (Wikipedie, GitHub). Oficiálně bude představena ve čtvrtek na konferenci KotlinConf 2024 v Kodani. Livestream bude možné sledovat na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:55 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 27.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.8.0 svobodného multiplatformního softwaru pro konverzi video formátů HandBrake (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.5. 21:55 | IT novinky

    Microsoft představil nové označení počítačů Copilot+. Dle oznámení se jedná se o počítače poskytující funkce umělé inteligence. Vedle CPU a GPU mají také NPU (Neural Processing Unit). Uvnitř představených Copilot+ notebooků běží ARM čipy Qualcomm Snapdragon X Elite nebo X Plus.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    20.5. 17:55 | Zajímavý článek

    Příspěvek na blogu Codean Labs rozebírá zranitelnost CVE-2024-4367 v PDF.js, tj. mj. prohlížeči PDF souborů ve Firefoxu. Při otevření útočníkem připraveného pdf souboru může být spuštěn libovolný kód v JavaScriptu. Vyřešeno ve Firefoxu 126.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    20.5. 12:55 | Nová verze

    Lazygit byl vydán ve verzi 0.42.0. Jedná se o TUI (Text User Interface) nadstavbu nad gitem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.5. 12:22 | IT novinky

    K open source herní konzole Picopad přibyla (𝕏) vylepšená verze Picopad Pro s větším displejem, lepšími tlačítky a větší baterii. Na YouTube lze zhlédnout přednášku Picopad - open source herní konzole z LinuxDays 2023.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    17.5. 13:44 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 12:22 | Komunita

    Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (80%)
     (5%)
     (8%)
     (7%)
    Celkem 432 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Dotaz: HP ProLiant ML350 G3 prechod na linux server

    19.3.2009 09:14 Pan Novak
    HP ProLiant ML350 G3 prechod na linux server
    Přečteno: 904×

    Zdravim,

    po byvalem spravci serveru jsem zdedil server od HP. Na server byl nainstalovany M$ Server2003 Stand. V soucasne dobe je server nevyuzity. Rozhodl jsem se ze server preinstaluji na Debiana, mozna FreeBSD. Budouci vyuziti serveru sdileni souboru v siti Windows. Samba server, pozdeji mail server postfix se spamfiltrem a web server Apache2 s php. V siti mam cca 30klientu s XPeckama.

    HW server: CPU 2x Intel Xeon 2.24GHz, RAM 1GB, HDD 4x146.8GB Ultra320SCSI hw raid smard arrya 641.

    Bude vykon serveru dostatecny na popisovane sluzby(Samba, mail a web)?

    Jaky je vyhodnejsi pouziti hw nebo soft. raidu? Cetl jsem ze pouziti soft.raidu je univerzalnejsi kdyz treba odejde radic raidu. Jak je to s vykonem takoveho raidoveho pole?

    Zkusenosti mam s Debianem na desktopu nez jsem presel na Gentoo. Expedimentuji s FreeBSD.

    Predem dekuji za prinosne reakce. :-)

    Odpovědi

    19.3.2009 09:25 sirTurbis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP ProLiant ML350 G3 prechod na linux server

    Na skoro stejnem serveru pouzivam HW raid a vse bezi tak jak ma. Bezi na nem Gentoo a vse slo bez kompilaci. Co se tyce vykonu, melo by to v pohode stacit.

    Jakub Lucký avatar 19.3.2009 14:28 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP ProLiant ML350 G3 prechod na linux server
    Bezi na nem Gentoo a vse slo bez kompilaci.
    Uh, to musí být hodně poladěné Gentoo, když se na něm nekompiluje ;-)
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    19.3.2009 09:38 Ripper | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP ProLiant ML350 G3 prechod na linux server

    Osobně bych přidal RAM. Antispam a antivir si dokážou uhryznout dost paměti.

    Debian určitě doporučuju, kromě Samby na něm provozuju všechno, co píšete a je to v pohodě.

    Myslím, že obavy ohledně HW RAIDu jsou na místě u takových těch pseudo HW RAIDů a levných výrobců, kdy se může stát, že se vyráběný model už nebude za chvilku vyrábět a nebo, že se podstatně změní vlastnosti stejného modelu. Toho se u HP snad obávat nemusíte.

    19.3.2009 09:52 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP ProLiant ML350 G3 prechod na linux server
    Buzzwordami sucastnosti je "konsolidacia" a "virtualizacia". Mas k dispozicii relativne slusny hw, ktory instalujes "from scratch", tak by si sa mal nad tym zamysliet. Ako "tazkotonazne" riesenie by som zvolil nejaku mini instalaciu linuxu s virtualboxom, a v nej by som robil virtualhosty; takze napr. ta Samba pre win klientov by mohla nakoniec bezat na win serveri, postfix na Linuxe, etc. Ako lahkotonazne riesenie by som volil bud FreeBSD 6.4 + jails, alebo Solaris 10 + zones. Oboje je pouzitelne, kazde ma svoje vyhody aj nevyhody, modus operandi sa mierne lisi.
    19.3.2009 10:04 Pan Novak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP ProLiant ML350 G3 prechod na linux server

    Lakal me OpenSolaris s ZFS a zonama ale nemam s tim zadny zkusenosti. OpenSolarisu bych mel trochu rozumet.

     O navyseni pameti uvazuji ale zalezi na vedeni :-(

    19.3.2009 11:33 Pan Novak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP ProLiant ML350 G3 prechod na linux server

    OpenSolaris nepodporu hw Adaptec AHA-3960D / AIC 7899A Compaq Smart Array 64xx :-(

    18.6.2009 14:39 Pan Novak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP ProLiant ML350 G3 prechod na linux server

    Na serveru bych rad vyzkousel FreeBSD + jails. Jails je neco jako chroot na Linuxu. Jails se da pouzit pro sluzby a virtualizaci OS Win2003 server?

    Predem dekuji za kazdou radu.

    gtz avatar 19.3.2009 11:14 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP ProLiant ML350 G3 prechod na linux server

    Zdravím ,  hardwarové pole jistě a jako distribuci bych doporučil CenTOS ve své server edici .. , možná i Ubuntu sever.  SLES je vynikající , ale není free.

    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    19.3.2009 13:14 NN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP ProLiant ML350 G3 prechod na linux server

    A nelezel v kanclu v zadu na HW stole u oken?

    Si vzpominam, ze jsem tam jeden nechaval rozkuchanej..

    nahodou,

    NN

    AraxoN avatar 19.3.2009 14:58 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP ProLiant ML350 G3 prechod na linux server

    Veľmi podobný Proliant som inštaloval, tiež Gentoo. SmartArray je dobrý radič - výkonný, jednoduchý, autonómny, s Proliantom dobre prepojený (diagnostický panel, indikácia LED na hotplug diskoch, ...), v jadre podporovaný. SW RAID5 z jadra sa výkonostne nechytá a teda určite sa oplatí použiť ten SmartArray. Jediný zádrheľ bol v inštalácii GRUBu, tak si to prípadne dohľadaj tu v HW sekcii, alebo sem napíš keď s tým nebudeš vedieť pohnúť. Ako samba server pre 30 XPečiek bude stačiť kráľovsky, a tie 2 procesory sa tam väčšinou budú nudiť. Možno by som zvážil viac RAM, ale tie SCSI disky spolu s HW radičom sú dosť rýchle.

    24.3.2009 07:36 Pan Novak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP ProLiant ML350 G3 prechod na linux server

    Nainstaloval jsem Debiana 5.0 na server. S nicim nebyl problem alespon pro za tim. :-) Jsem jen trochu zmateny z apt a ruznych konfiguraku kde co je. Hold mam emerge uz v krvi. :-) Premyslim jestli Debian mam nechat na serveru anebo preinstalovat na Gentoo. Pro Debian hovori stabilita a bezpecnost. S Gentoo vim kde co mam hledat...

    Nemam zkusenost s Linuxem na serveru, takze nedokazu posoudit jaka distribuce by byla lepsi na server. Jaky je vas nazor?

    Preji pekny den. :-)

     

     

    24.3.2009 07:49 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP ProLiant ML350 G3 prechod na linux server
    Pro Debian hovori stabilita a bezpecnost. S Gentoo vim kde co mam hledat.
    To je jednoznacne argument pre Gentoo. Vzdy je pre Teba lepsie pouzit nieco, comu rozumies, v com sa orientujes a v com dokazes riesit pripadne problemy. Zvlast, ked sa jedna o produkcne nasadenie.

    Btw, preco by Debian mal byt bezpecnejsi a stabilnejsi ako ina distribucia? Najma s tou bezpecnostou to stoji na hlinenych nohach: bezpecnost nie je produkt, bezpecnost je proces. Bezpecnost je priamo umerna schopnostiam administratora. Dovolim si tvrdit, ze v Tvojich rukach bude Gentoo bezpecnejsie ako Debian, pretoze Gentoo rozumies, zatial co v Debiane volne citujem "si trochu zmateny".
    Nemam zkusenost s Linuxem na serveru, takze nedokazu posoudit jaka distribuce by byla lepsi na server. Jaky je vas nazor?
    FreeBSD alebo OpenBSD, ale pssst, ja som nic nepovedal. :-D
    24.3.2009 08:18 Pan Novak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP ProLiant ML350 G3 prechod na linux server

    Souhlasim s tebou ze bezpecnost je proces. Mel jsem na mysli bezpecnost softwaru - testovani, opravy a rychlost opravy. V tomhle si myslim ze je Debian dal nez Gentoo alespon to je muj skromny nazor. :-) Druha vec je konfigurace sluzeb... Pokud nevim co delam sebe lepsi distribuce mi nepomuze.

     

    FreeBSD jsem zkouset nainstalovat na server. Reboot po instalaci server nenabootoval. Nevim kde jsem udelal chybu :-(

    Jakou mas zkusenost s FreeBSD a OpenBSD?

    24.3.2009 08:26 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP ProLiant ML350 G3 prechod na linux server
    Jakou mas zkusenost s FreeBSD a OpenBSD?
    S FreeBSD tu najlepsiu. S OpenBSD - zial - vobec ziadnu.
    24.3.2009 09:32 Pan Novak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP ProLiant ML350 G3 prechod na linux server

    Je pravda kdyz jsem nainstaloval FreeBSD 4.7 na pomaly stroj(PentiumMMX 166MHz, RAM 64MB). Je to svizneji nez Linux.

    Kdyz na server nainstaluji FreeBSD. Tak nejvetsi slabinou bude spravce serveru, coz jsem ja. :-(

    Mas zkusenosti s ZFS na FreeBSD?

    24.3.2009 10:07 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP ProLiant ML350 G3 prechod na linux server
    Mas zkusenosti s ZFS na FreeBSD?
    Skus prehladat archiv ceskej FreeBSD konferencie, je tam par ludi, ktori sa o to zaujimaju, a aspon jeden, ktory sa snazi ZFS pod FreeBSD vazne pouzivat. Ja osobne existenciu ZFS mimo Solarisu zatial ignorujem.
    24.3.2009 13:23 Pan Novak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP ProLiant ML350 G3 prechod na linux server

    Kdyz mas nejlepsi zkusenosti s FreeBSD.  Jak rychle se odstranuji bezpecnosti chyby v sotwaru ktery je v FreeBSD?

    24.3.2009 13:30 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP ProLiant ML350 G3 prechod na linux server
    Co myslis pod "softwarom, ktory je vo FreeBSD"? FreeBSD na rozdiel od Linuxu velmi jasne rozlisuje "co je FreeBSD" a co je "mimo FreeBSD". Bezpecnostne chyby "FreeBSD" sa odstranuju velmi rychlo. Bezpecnostne chyby softwaru "mimo" sa odstranuju tak rychlo, ako su odstranene v samotnom sw a ako rychlo su tieto opravene verzie zahrnute maintainermi do stromu portov.
    24.3.2009 14:17 Pan Novak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP ProLiant ML350 G3 prechod na linux server

    Dekuji ti za odpoved. Uz vim co potrebuji. :-) Jeste mam dve otazky. Prvni otazka je, jak se distruji bezpecnosti zaplaty na software. Napr. pres cvsko,web? Druha otazka je jakou verzi Freebsd mam zvolit na server jestli 6.4 nebo 7.1? Diky za odpoved.

    25.3.2009 11:49 Dan Lukes
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP ProLiant ML350 G3 prechod na linux server

    Bezpecnostni zaplaty OS (FreeBSD) se distribuuji dvema zpusoby - jednak v ramci "oznameni chyby", ktere probehne v prislusne konferenci - tamtez soucasne nebo pozdeji probehne take odkaz na patch zdrojoveho kodu, workaround, nebo jiny navod, ktery problem resi nebo alespon omezuje riziko. Informace o problemu s obdobnym obsahem se objevi take na www.freebsd.org

    Pokud je resenim nejaky patch tak ten se objevi take v CVS, odkud lze ziskat "opraveny" zdrojovy strom. Z 7.1-RELEASE tak vznika 7.1-RELEASE-p1 (v soucasne dobe 7.1-RELEASE-p4, 6.4-RELEASE-p3).

    24.3.2009 09:29 Ripper | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP ProLiant ML350 G3 prechod na linux server

    Server asi zatím není moc produkční, když zatím vybíráte distribuci. TAkže máte na výběr. Necháte si Gentoo, které ovládáte, nebo se trochu rozkoukáte v Debianu. Věřte, že to není taková obluda, aby jste to za relativně krátkou dobu nezvládl. Ano máte pravdu, v Debianu jsou balíky v dafault konfiguraci nastavené bezpečně a dobře, to je ta stabilita a bezpečnost. Ale ta bezpečnost také závisí na administrátorovi. Debian se vám to snaží co nejvíce ulehčit a zpřehlednit, ale sám to nezvládne.

    Jde taky o aktualizace, které APT zvládá dobře, není teda potřeba se obávat, že po aktualizaci něco nepůjde jak má.

    Navíc hodně lidí provozuje Debian na serverech a mají tedy nějakou zkušenost a jsou ochotni se o ní podělit.

    Ale výběr je na vás.

    19.3.2009 15:31 svaca | skóre: 38
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP ProLiant ML350 G3 prechod na linux server
    server bude stacit bohate ... jen bych uz dnes nesel pod 2G RAM ... :-)
    Never give up ! Stay ATARI !

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.