abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 03:22 | Zajímavý článek

    V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:11 | Nová verze

    Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 17:44 | Nová verze

    Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.4. 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    26.4. 13:33 | Nová verze

    Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.

    Pavel Křivánek | Komentářů: 9
    26.4. 04:55 | Zajímavý software

    Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 44
    25.4. 17:33 | Nová verze

    Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    25.4. 14:22 | Komunita

    Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    25.4. 13:22 | Nová verze

    Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
    Celkem 861 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Dotaz: Napojení na konzolu

    24.6.2009 10:39 Vojtěch Hejduk
    Napojení na konzolu
    Přečteno: 187×

    Zdravím,

    snažím se najít nějaký přiměřeně jednoduchý způsob jak se v programu, psaném v C, napojit na linuxovou konzolu, ze které byl program spuštěn. Jedná se o fullscreen aplikaci do které bych chtěl umístit virtuální konzolu pro účely ladění.

    Budu vděčný za každý nápad.

    Odpovědi

    24.6.2009 11:29 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Napojení na konzolu
    Jak napojit? Standardni vstup a vystup je defaultne napojen na konzoli, ze ktere byla aplikace spustena.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    24.6.2009 11:39 Vojtěch Hejduk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Napojení na konzolu

    Jde o to ziskat vsechny pripadne hlasky, ktere se zobrazuji v konzole, do programu, pro jejich zobrazeni. Neco podobneho jako maji nektery hry kde se napr. klavesou ~ zobrazi konzola hry, ja bych chtel ale zobrazit vypis hlasek prave ze standardniho vystupu STDOUT a STDERR. Urcite by slo presmerovat vystup programu do souboru, ale chtel bych aby vsechny hlasky sly vyhodnotit v programu a zaroven zobrazit v konzole. Domnivam se ze cesta by mohla vest pres uziti pipe, ale nemam s touto problematikou zkusenosti. Pro upresneni nejedna se o typicke presmerovani vystupu, spise o naklonovani vystupu.

    24.6.2009 12:47 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Napojení na konzolu

    Jestli to dobře chápu, je třeba odchytávat svá vlastní hlášení ?
    Není lepší vyměnit fci „print“ (cout, cerr apod.) za fci která dělá dvě věci zapisuje někam a dělá výpis na stdout nebo stderr.
    Je možné vytvořit pojemnovanou rouru viz wiki „named pipe“:
    pomocí příkazu mkfifo mujstdout - vznikne na disku a tváří se jako soubor.
    a pak lze spusti mojeaplikace > mujstdout
    a v aplikaci je možné číst mujstdout jako files (otevřít/přečíst vše/zavřít nebo číst ve smyčce?).
    Používám to při ladění konsolové aplikace pomocí „Valgrind“.

    • Vytvořím pojmenovanou pipe
    • Spustím aplikaci přes „valgrind“ a přesměruji výstup do pojemnované pipe
    • A pomocí cat zobrazuji obsah v 2. terminálu
    • A nakonci pojmenovanou pipe smažu

    Samozřejmně na to mám skriptík :).

    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    24.6.2009 12:50 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Napojení na konzolu
    Takže ty chceš spustit nový proces a jeho výstupy nenechávat zobrazovat přímo na terminál, ale zpracovávat je programem (ten si pak s nima může dělat co chce, třeba je nakonec i zobrazit)? To řeší přesměrování výstupu do roury (v extrémním případě do virtuálního terminálu), něco podobného (v omezené míře) dělá popen(3)...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.