abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:22 | Zajímavý článek

    V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:11 | Nová verze

    Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    27.4. 17:44 | Nová verze

    Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.4. 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    26.4. 13:33 | Nová verze

    Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.

    Pavel Křivánek | Komentářů: 9
    26.4. 04:55 | Zajímavý software

    Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 45
    25.4. 17:33 | Nová verze

    Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    25.4. 14:22 | Komunita

    Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
    Celkem 878 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Dotaz: JavaScript namespace

    19.8.2009 12:47 Sten Fil | skóre: 4
    JavaScript namespace
    Přečteno: 552×

    Ahoj, nenapada vas proc se v JS zavedli "namespace" s teckou

    frameworkXY.ui.Form

    proc neni

    frameworkXX_ui_Form

    S tou teckou mi to pripada matouci, kdyz pres tecku se pristupuje k atributum objektu.

    Stejne nemuzu v prg. pouzit

    using frameworkXY.ui;

    abych mohl psat jen

    var xx = new Form ();

    vzdy musim psat

    var xx = new framework.ui.Form ();

     

    Diky za nazory.

     

    Odpovědi

    Tarmaq avatar 19.8.2009 16:42 Tarmaq | skóre: 39
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JavaScript namespace
    treba proto, ze _ muze byt soucasti nazvu?
    jinak misto using ti snad nic nebrani zkratit si to s:
    var ui = framework.ui;
    var xx = new ui.Form();
    
    Don't panic!
    8.9.2009 11:14 Sten Fil | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JavaScript namespace

    To by slo, ale z C# vim, ze v realu se mi to nehodilo. Bylo to matouci.

    Takze bud mam using celeho namespace a nebo pisu plnou kvalifikaci.

     

    8.9.2009 09:13 Mazarik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JavaScript namespace

    Pretoze to nie su namespacy ako ich pozname z inych jazykov, ale vlastnosti/atributy objektu.

    8.9.2009 11:12 Sten Fil | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JavaScript namespace

    Presne to mam na mysli. Proc nazvou objekt, tridu, metodu

    xx.bubla.Neco

    misto

    xx_bubla_Neco

    a tecky by zustali pro pristup k atributum.

    xx_bubla_Neco.Metoda1 ();

    Kdyz chcou pouzit ty tecky tak s tim maji spousty komplikaci, jelikoz se jedna o objekt v objektu objektu atd.

    Nechapu proc si to komplikuji.

    ???

    8.9.2009 11:26 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JavaScript namespace
    Kdyz chcou pouzit ty tecky tak s tim maji spousty komplikaci, jelikoz se jedna o objekt v objektu objektu atd.
    A o jaké přesně komplikace jde? Já jen že mne žádná nenapadá. Jmenný prostor je prostě objekt, na tom není nic divného.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    8.9.2009 11:45 Sten Fil | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JavaScript namespace

    soubor AAA/UI/Button.js

    function AAA_UI_Button ()
    {
    }
    AAA_UI_Button.prototype.Metoda1 = function ()
    {
    };
    AAA_UI_Button.prototype.Metoda2 = function ()
    {
    };

    soubor AAA/UI/Label.js

    function AAA_UI_Label ()
    {
    }
    AAA_UI_Label.prototype.Metoda1 = function ()
    {
    };
    AAA_UI_Label.prototype.Metoda2 = function ()
    {
    };

    pouziti:

    var btn1 = new AAA_UI_Button ();

    var lbl1 = new AAA_UI_Label ();

    btn1.Metoda1 ();

    lbl1.Metoda2 ();

    S trochou nadsazky mam dva soubory a v kazdem jednu tridu.

    Coz mi pripada jasne. Zkuste to prepsat do teckove notace?

     

    8.9.2009 13:06 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JavaScript namespace
    var AAA = { }
    AAA.UI = { }
    AAA.UI.Label = function() { }
    AAA.UI.Label.prototype.Metoda1 = function() { }
    
    var btn1 = new AAA.UI.Label()
    btn1.Metoda1()
    Nebo tak nějak, nejsem v objektovém modelu JavaScriptu úplně zběhlý, abych psal kód po paměti. Podle mě hledáte problém, kde není.

    Drobný dotaz: které řešení víc zasviní globální jmenný prostor? :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    8.9.2009 13:50 Sten Fil | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JavaScript namespace

    Problem nehledam, jen mne tak napadlo se zeptat co si o tom mysli ostatni.

    Rozhodne diky za vas nazor.

    Co se tyce "zasvineni globalniho jmenneho prostoru".

    To je nejaky problem, ze tam na jedne urovni bude

    AAA_UI_Button

    AAA_UI_Label

    Kvuli rychlosti nebo kvuli cemu by to melo vadit?

    8.9.2009 14:11 Mazarik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JavaScript namespace

    Problem to nie je, ale zasvini sa tym globalny menny priestor. Potom v debugery vidite velke mnozstvo objektov zacinajucich na AAA_UI. Nic nebrani tomu, aby ste to tak pouzivali, ale vacsine ludi to vyhovuje s bodkovou notaciou, ako mozete vidiet v najznamejsich knizniciach. Ak je to s bodkovou notaciou, tak sa da velmi dobre vyuzivat this.

    8.9.2009 19:23 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JavaScript namespace

    On je problém hlavně v tom, že javascript je úplně odlišný od jazyků jako je Java, C/C++, Php. Bohužel všichni se snaží používat postupy z těchto jazyků i v Javascriptu a to je chyba. Dám příklad jak pracovat OOP v Javascriptu. Jde o to co nejvíce využít toho, že javascript ma closures.

    var ui = {};
    //neco jako trida v javascriptu
    var ui.Button = function (name) {
     return {
      getName : function () {
       return name;
      };
     }
    };
    var objectButton = ui.Button('nazev');
    objectButton.getName();

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.