Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".
Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Řešení dotazu:
mdadm -G /dev/md1 -z max
neroztahne tim md1 na cely zbytek disku? Pak uz jen to zvetseni VG atd.?
mdadm --grow /dev/md0 --size=maxRoztahni PV:
pvresize /dev/md0Pak uz si jen pohraj s LV.
mdadm --grow /dev/md1 --size=max mdadm: component size of /dev/md1 has been set to 312327616KTo je porad ale ta puvodni velikost.
cfdisk (util-linux-ng 2.17.2) Disk Drive: /dev/sda Name Flags Part Type FS Type [Label] Size (MB) ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ sda1 Boot Primary Linux raid autodetect 246,76 sda2 Primary Linux raid autodetect 319823,57 Pri/Log Free Space 668228,98takhle vypadaji oba moje disky
Pak je to naprosto v pořádku. Příkaz mdadm
nepřerozděluje disk, pracuje jen se zařízeními, která má k dispozici. Můžete to řešit dvěma způsoby:
sda2
a sdb2
a potom použít 'mdadm --grow
'sda3
a sdb3
, z nich udělat další RAID a ten pak přidat jako další PVP.S.: nestřídejte nicky aspoň v rámci jednoho dotazu
If the array has a write-intent bitmap, it is strongly recommended that you remove the bitmap before increasing the size of the array. Failure to observe this precaution can lead to the destruction of the array if the existing bitmap is insufficiently large, especially if the increased array size necessitates a change to the bitmap's chunksize.
mdadm --grow /dev/mdX --bitmap none mdadm --grow /dev/mdX --size max mdadm --wait /dev/mdX mdadm --grow /dev/mdX --bitmap internal
mdadm -grow
závisí výsledek na tom, jestli máte na raid zavedenu bitmap. Pokud ano, zvětšení se neprovede. Musíte nejdřive bitmapu odebrat. Pak provést zvětšení a pak ji znovu zavést.
mdadm --wait /dev/md1
.. to jsem zadal a zadna odpoved a kurzor blika
-W, --wait For each md device given, wait for any resync, recovery, or reshape activity to finish before returning. mdadm will return with success if it actually waited for every device listed, otherwise it will return failure.tedy čeká na dokončení aktivit
Tiskni Sdílej: