Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Netwide Assembler (NASM) byl vydán v nové major verzi 3.00. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.
Linuxová distribuce Frugalware (Wikipedie) ke konci roku 2025 oficiálně končí.
Byla vydána nová verze 3.0.6 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP bude brzy k dispozici také na Flathubu.
Americký výrobce čipů AMD uzavřel s americkou společností OpenAI smlouvu na několikaleté dodávky vyspělých mikročipů pro umělou inteligenci (AI). Součástí dohody je i předkupní právo OpenAI na přibližně desetiprocentní podíl v AMD.
Zdar, našel jsem si funkční příklad, jak vykreslovat png obrázek na form. Když se to ale snažím napasovat na svůj projekt, kde používám InternalFrames, tak se mi nic nezobrazuje. InternalFrames jsem si v Designeru NetBeans vytvořil a ručně rozmístil. V mé hlavní třídě aplikace (appView) pak volám jen setVisible(false) a když tam na to místo dám:
public appView(SingleFrameApplication app) {
super(app);
initComponents();
...
Peach dp = new Peach();
InternalFrame1.add(dp);
Něco mi chybí? Děkuji za radu.
Peach.java viz tutorial:
import java.awt.*;
import javax.swing.*;
public class DrawPanel extends JPanel {
@Override
public void paintComponent(Graphics g){
super.paintComponent(g);
this.setBackground(Color.WHITE);
Image img1 = Toolkit.getDefaultToolkit().getImage
("/home/user/Plocha/a.png");
g.drawImage(img1, 10, 10, this);
g.setColor(Color.BLUE);
g.fillRect(25,25,100,30);
}
}
Když to debagguju tak vidím, že se objekt dp vytvoří, ale proč se nezobrazí nevím...
Řešení dotazu:
Tiskni
Sdílej: