Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Section "Device" Identifier "Device0" Driver "nvidia" #Option "TwinViewOrientation" "clone" #Option "metamodes" "DFP-1: 1280x720+0+0 { ViewPortOut=1210x680+32+20 }; DFP-0: 1280x720+0+0 { ViewPortOut=1170x660+51+30 }; DFP-1: 1280x720+0+0 { ViewPortOut=1210x680+32+20 }, DFP-0: 1280x720+0+0 { ViewPortOut=1170x660+51+30 };" EndSection Section "Screen" Identifier "Screen1" Device "Device0" Option "metamodes" "DFP-1: 1280x720+0+0 { ViewPortOut=1210x680+32+20 }; DFP-0: 1280x720+0+0 { ViewPortOut=1170x660+51+30 }; DFP-1: 1280x720+0+0 { ViewPortOut=1210x680+32+20 }, DFP-0: 1280x720+0+0 { ViewPortOut=1170x660+51+30 };" EndSectionpak pomoci xrandr -s 0 nebo xrandr -s 1 muzu prepinat TV spravne i s ovescan compensation. Pri xrandr -s 2 pak se sice obraz klonuje, na TV DFP-0 je ok, ale na DFP-1 je oriznuty. Dale bych pak potreboval, aby tyto mody respektovalo nejen KDE ale i XBMC, ktere si to samo nejak podivne prepina. Umi nekdo pomoct ? Verze xorg 7.4, nvidia-drivers 304.64.
Na otázku zatím nikdo bohužel neodpověděl.
Tiskni Sdílej: