Ve Firefoxu bude lepší správa profilů (oddělené nastavení domovské stránky, nastavení lišt, instalace rozšíření, uložení hesla, přidání záložky atd.). Nový grafický správce profilů bude postupně zaváděn od 14.října.
Canonical vydal (email) Ubuntu 25.10 Questing Quokka. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Jedná se o průběžné vydání s podporou 9 měsíců, tj. do července 2026.
ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzi 1.5.0.
Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.
V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Ahoj všem zkušenějším uživatelům. Kamarád má VPS a na něm herní server, který spouštím přes utilitu screen. Problém se v tom, že když na server nahraje třeba špatnou mapu nebo modifikaci, server nenaběhne a nijak nezjistí důvod proč tomu tak je. Protože započetí logování znikne až, když se server úspěšně zapne, pokud je špatná mapa nebo někde něco, server se nezapne a tudíž se nezapne ani logování a není možnost zjisti příčinu problému. On se na VPS neumí ani přihlásit, tudíž nemá root access. Pouze webksicht, kterým může server zapnout/vypnout/restarovat. Mě sice nedělá problém kouknout mu do toho screenu čím to je, nebo spustit server bez screenu (vypíše mi to terminál) a příčinu problému zjistit. Ale já nejsem online 24/7, abych mu mohl stát za zadkem a hlásit mu chyby, proč mu nejde zapnout herní server.
Příklady jak to funguje:A. Spuštění serveru bez screenu (server bez problému) terminál vypíše například:
Herní data načtené... Nastavení serveru načteno... Server byl zapnut... Logování zapnuto...
B. Spuštění serveru bez screenu ( server s problémem špatná mapa )
Herní data načtené... Nastavení serveru načteno... Chyba server se nepodařilo zapnout z důvodu: chyba 89896875 v mapě: Arena
C. Spuštění serveru přes screen po odeslání příkazu terminál nic nepíše, jedině následném napsání "screen -r nazev-screenu" ovšem, pokud je naříklad chyba v napě, proces screenu v "ps ax" běží dál, ale příkaz: "screen -r nazev-screenu" nefunguje.
Nedalo by se tedy udělat, aby když se spustí "screen -A -m -d -S herni-server ./sputeci-script.sh", tak aby něco udělalo to, že zaloguje obsah toho terminálu "screen -r herni-server"do datum.txt třeba do /home/user/herni-server/"? Nebo jiným způsobem?
Děkuji za každou radu, pomoc, návod a váš čas.
Něco takovýho?
screen -S herni-server -X at … hardcopy blabla.txt ↑ └ název nebo číslo okna ve screenu
To vypadá dobře, jen nevím co znamená: "název nebo číslo okna ve screenu" já myslel, že název screenu je: "herni-server"
A kdybych to chtěl do home, tak by to bylo: "screen -S herni-server -X at neco hardcopy /home/user/crash/blabla.txt" ? A když už blabla.txt v té složce bude, tak jí to přepíše, nebo otevře a připíše dovnitř?
jen nevím co znamená: "název nebo číslo okna ve screenu" já myslel, že název screenu je: "herni-server"
V každém screenu může být víc oken – něco jako taby v prohlížeči. Já z dotazu nějak pochopil, že tam kromě toho serveru běží ještě ps ax
.
Pokud je tam jen jedno okno, má číslo nula: -X at 0 hardcopy
A kdybych to chtěl do home, tak by to bylo: …
Jo.
A když už blabla.txt v té složce bude, tak jí to přepíše, nebo otevře a připíše dovnitř?
Zkusil jsem to a přepíše. Asi by bylo dobré si ty soubory pojmenovat podle času spuštění.
Něco jako /home/user/crash/herniserver-`date +%Y-%m-%d_%H:%M:%S`.txt
→ herniserver-2013-11-15_18:25:17.txt
Tak se zdá, že to může i připisovat do stejného souboru: hardcopy_append on
.
Je to ozkoušené? Mě to bohužel asi nefunguje. 1. Spustil jsem server pod screenem. 2. Vložil jsem do terminálu: "screen -S server-27090 -X at 0 hardcopy /home/cs/crashlog.txt" 3. Nicméně v /home/cs/ se mi crashlog.txt nevytvořil. Nebo se uloží někdy později? Kdy?
#!/bin/sh #spusti herni skript a vystupy presmeruje do ~/game-logy/$(date).txt log="~/game_log/$(date)" /ceste/ke/hre > "$log".$txt 2> "$log".txtnebo bych volil vsechny logy do jednoho souboru, aby bylo mozne cist interaktivne pomoci tail
log="~/game_log.txt" echo "starting server $(date)" >> "$log" /ceste/ke/hre >> "$log".$txt 2>> "$log".txtv jinem terminalu pro interaktivni cteni logu serveru:
tail -f ~/game_log.txt
Tak nějak si nejsem vůbec jistý jak to použít. Soubor ./start-serveru.sh by mohl vypadat třeba takhle?
#!/bin/sh screen -A -m -d -S hltv ./spoustec-serveru.sh log="~/game_log.txt" echo "starting server $(date)" >> "$log" /ceste/ke/hre >> "$log".$txt 2>> "$log".txt
A tu tail konzoli asi nepotřebuji, ani nevím co to je. Číst to bude editor integrovaný ve FTP/SFTP/SCP klientovi winSCP.
#!/bin/sh log_file="/home/user/game_log.txt" echo "starting server $(date)" >> "$log_file" /cesta/k/spoustec-serveru.sh >> "$log_file" 2>> "$log_file"a tento soubor spoustej
screen -A -m -d -S hltv ./run-server-s-logovanim.sh
screen -A -m -d -S hltv `./spoustec/serveru &>> /cesta/k/logu`
jenom bez data
logfile "/cesta/k/logu"
deflog on
A spouštět, tak jako předtím...
~/.screenrc
je konfigurační skript, který screen načítá při startu a říká mu jak se má chovat
deflog on
potom zapíná logování screen session, default je /etc/screenlog.n
, kde n je okno screenu
Nejsem si úplně jistej jak přesně se to bude chovat, když uvedeš k logu jinou cestu (jestli smíchá všechna okna screenu dohromady, nebo ne), screen moc nepoužívám, takže možná někoho napadne něco lepšího..
Když potom spustíš screen [opts] ./cesta/k/serveru.sh
, spustí se herní server přímo v rámci procesu screenu, jak potřebuješ..
Takhle to samozřejmě bude fungovat jenom pro uživatele u kterého jsi vytvořil ~/.screenrc
a ten ještě musí být spustitelný..
screen -L -A -m -d -S herni-server ./herni-server.sh
potom bude logovat do ~/screenlog.n ;n=číslo okna screenu a platí jen pro tuhle danou session..
Tiskni
Sdílej: