Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 211. sraz, který proběhne v pátek 19. září od 18:00 ve Studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Na srazu proběhne přednáška Jiřího Eischmanna o nové verzi prostředí GNOME 49. Nemáte-li možnost se zúčastnit osobně, přednáškový blok bude opět streamován živě na server VHSky.cz a následně i zpřístupněn záznam.
Microsoft se vyhnul pokutě od Evropské komise za zneužívání svého dominantního postavení na trhu v souvislosti s aplikací Teams. S komisí se dohodl na závazcích, které slíbil splnit. Unijní exekutivě se nelíbilo, že firma svazuje svůj nástroj pro chatování a videohovory Teams se sadou kancelářských programů Office. Microsoft nyní slíbil jasné oddělení aplikace od kancelářských nástrojů, jako jsou Word, Excel a Outlook. Na Microsoft si
… více »Samba (Wikipedie), svobodná implementace SMB a Active Directory, byla vydána ve verzi 4.23.0. Počínaje verzí Samba 4.23 jsou unixová rozšíření SMB3 ve výchozím nastavení povolena. Přidána byla podpora SMB3 přes QUIC. Nová utilita smb_prometheus_endpoint exportuje metriky ve formátu Prometheus.
Správcovský tým repozitáře F-Droid pro Android sdílí doporučení, jak řešit žádosti o odstranění nelegálního obsahu. Základem je mít nastavené formální procesy, vyhrazenou e-mailovou adresu a být transparentní. Zdůrazňují také důležitost volby jurisdikce (F-Droid je v Nizozemsku).
Byly publikovány informace o další zranitelnosti v procesorech. Nejnovější zranitelnost byla pojmenována VMScape (CVE-2025-40300, GitHub) a v upstream Linuxech je již opravena. Jedná se o variantu Spectre. KVM host může číst data z uživatelského prostoru hypervizoru, např. QEMU.
V červenci loňského roku organizace Apache Software Foundation (ASF) oznámila, že se částečně přestane dopouštět kulturní apropriace a změní své logo. Dnes bylo nové logo představeno. "Indiánské pírko" bylo nahrazeno dubovým listem a text Apache Software Foundation zkratkou ASF. Slovo Apache se bude "zatím" dál používat. Oficiální název organizace zůstává Apache Software Foundation, stejně jako názvy projektů, například Apache HTTP Server.
Byla vydána (𝕏) srpnová aktualizace aneb nová verze 1.104 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.104 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Spotify spustilo přehrávání v bezztrátové kvalitě. V předplatném Spotify Premium.
Spoluzakladatel a předseda správní rady americké softwarové společnosti Oracle Larry Ellison vystřídal spoluzakladatele automobilky Tesla a dalších firem Elona Muska na postu nejbohatšího člověka světa. Hodnota Ellisonova majetku díky dnešnímu prudkému posílení ceny akcií Oraclu odpoledne vykazovala nárůst o více než 100 miliard dolarů a dosáhla 393 miliard USD (zhruba 8,2 bilionu Kč). Hodnota Muskova majetku činila zhruba 385 miliard dolarů.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
Ahoj všem zkušenějším uživatelům. Kamarád má VPS a na něm herní server, který spouštím přes utilitu screen. Problém se v tom, že když na server nahraje třeba špatnou mapu nebo modifikaci, server nenaběhne a nijak nezjistí důvod proč tomu tak je. Protože započetí logování znikne až, když se server úspěšně zapne, pokud je špatná mapa nebo někde něco, server se nezapne a tudíž se nezapne ani logování a není možnost zjisti příčinu problému. On se na VPS neumí ani přihlásit, tudíž nemá root access. Pouze webksicht, kterým může server zapnout/vypnout/restarovat. Mě sice nedělá problém kouknout mu do toho screenu čím to je, nebo spustit server bez screenu (vypíše mi to terminál) a příčinu problému zjistit. Ale já nejsem online 24/7, abych mu mohl stát za zadkem a hlásit mu chyby, proč mu nejde zapnout herní server.
Příklady jak to funguje:A. Spuštění serveru bez screenu (server bez problému) terminál vypíše například:
Herní data načtené... Nastavení serveru načteno... Server byl zapnut... Logování zapnuto...
B. Spuštění serveru bez screenu ( server s problémem špatná mapa )
Herní data načtené... Nastavení serveru načteno... Chyba server se nepodařilo zapnout z důvodu: chyba 89896875 v mapě: Arena
C. Spuštění serveru přes screen po odeslání příkazu terminál nic nepíše, jedině následném napsání "screen -r nazev-screenu" ovšem, pokud je naříklad chyba v napě, proces screenu v "ps ax" běží dál, ale příkaz: "screen -r nazev-screenu" nefunguje.
Nedalo by se tedy udělat, aby když se spustí "screen -A -m -d -S herni-server ./sputeci-script.sh", tak aby něco udělalo to, že zaloguje obsah toho terminálu "screen -r herni-server"do datum.txt třeba do /home/user/herni-server/"? Nebo jiným způsobem?
Děkuji za každou radu, pomoc, návod a váš čas.
Něco takovýho?
screen -S herni-server -X at … hardcopy blabla.txt ↑ └ název nebo číslo okna ve screenu
To vypadá dobře, jen nevím co znamená: "název nebo číslo okna ve screenu" já myslel, že název screenu je: "herni-server"
A kdybych to chtěl do home, tak by to bylo: "screen -S herni-server -X at neco hardcopy /home/user/crash/blabla.txt" ? A když už blabla.txt v té složce bude, tak jí to přepíše, nebo otevře a připíše dovnitř?
jen nevím co znamená: "název nebo číslo okna ve screenu" já myslel, že název screenu je: "herni-server"
V každém screenu může být víc oken – něco jako taby v prohlížeči. Já z dotazu nějak pochopil, že tam kromě toho serveru běží ještě ps ax
.
Pokud je tam jen jedno okno, má číslo nula: -X at 0 hardcopy
A kdybych to chtěl do home, tak by to bylo: …
Jo.
A když už blabla.txt v té složce bude, tak jí to přepíše, nebo otevře a připíše dovnitř?
Zkusil jsem to a přepíše. Asi by bylo dobré si ty soubory pojmenovat podle času spuštění.
Něco jako /home/user/crash/herniserver-`date +%Y-%m-%d_%H:%M:%S`.txt
→ herniserver-2013-11-15_18:25:17.txt
Tak se zdá, že to může i připisovat do stejného souboru: hardcopy_append on
.
Je to ozkoušené? Mě to bohužel asi nefunguje. 1. Spustil jsem server pod screenem. 2. Vložil jsem do terminálu: "screen -S server-27090 -X at 0 hardcopy /home/cs/crashlog.txt" 3. Nicméně v /home/cs/ se mi crashlog.txt nevytvořil. Nebo se uloží někdy později? Kdy?
#!/bin/sh #spusti herni skript a vystupy presmeruje do ~/game-logy/$(date).txt log="~/game_log/$(date)" /ceste/ke/hre > "$log".$txt 2> "$log".txtnebo bych volil vsechny logy do jednoho souboru, aby bylo mozne cist interaktivne pomoci tail
log="~/game_log.txt" echo "starting server $(date)" >> "$log" /ceste/ke/hre >> "$log".$txt 2>> "$log".txtv jinem terminalu pro interaktivni cteni logu serveru:
tail -f ~/game_log.txt
Tak nějak si nejsem vůbec jistý jak to použít. Soubor ./start-serveru.sh by mohl vypadat třeba takhle?
#!/bin/sh screen -A -m -d -S hltv ./spoustec-serveru.sh log="~/game_log.txt" echo "starting server $(date)" >> "$log" /ceste/ke/hre >> "$log".$txt 2>> "$log".txt
A tu tail konzoli asi nepotřebuji, ani nevím co to je. Číst to bude editor integrovaný ve FTP/SFTP/SCP klientovi winSCP.
#!/bin/sh log_file="/home/user/game_log.txt" echo "starting server $(date)" >> "$log_file" /cesta/k/spoustec-serveru.sh >> "$log_file" 2>> "$log_file"a tento soubor spoustej
screen -A -m -d -S hltv ./run-server-s-logovanim.sh
screen -A -m -d -S hltv `./spoustec/serveru &>> /cesta/k/logu`
jenom bez data
logfile "/cesta/k/logu"
deflog on
A spouštět, tak jako předtím...
~/.screenrc
je konfigurační skript, který screen načítá při startu a říká mu jak se má chovat
deflog on
potom zapíná logování screen session, default je /etc/screenlog.n
, kde n je okno screenu
Nejsem si úplně jistej jak přesně se to bude chovat, když uvedeš k logu jinou cestu (jestli smíchá všechna okna screenu dohromady, nebo ne), screen moc nepoužívám, takže možná někoho napadne něco lepšího..
Když potom spustíš screen [opts] ./cesta/k/serveru.sh
, spustí se herní server přímo v rámci procesu screenu, jak potřebuješ..
Takhle to samozřejmě bude fungovat jenom pro uživatele u kterého jsi vytvořil ~/.screenrc
a ten ještě musí být spustitelný..
screen -L -A -m -d -S herni-server ./herni-server.sh
potom bude logovat do ~/screenlog.n ;n=číslo okna screenu a platí jen pro tuhle danou session..
Tiskni
Sdílej: