Hru Warhammer: Vermintide 2 (ProtonDB) lze na Steamu získat zdarma napořád, když aktivaci provedete do pondělí 24. listopadu.
Virtualizační software Xen (Wikipedie) byl vydán v nové verzi 4.21. Podrobnosti v poznámkách k vydání a přehledu nových vlastností.
Evropská komise schválila český plán na poskytnutí státní pomoci v objemu 450 milionů eur (téměř 11 miliard Kč) na rozšíření výroby amerického producenta polovodičů onsemi v Rožnově pod Radhoštěm. Komise o tom informovala v dnešní tiskové zprávě. Společnost onsemi by podle ní do nového závodu v Rožnově pod Radhoštěm měla investovat 1,64 miliardy eur (téměř 40 miliard Kč).
Microsoft v příspěvku na svém blogu věnovaném open source oznámil, že textové adventury Zork I, Zork II a Zork III (Wikipedie) jsou oficiálně open source pod licencí MIT.
První prosincový týden proběhne SUSE Hack Week 25. Zaměstnanci SUSE mohou věnovat svůj pracovní čas libovolným open source projektům, například přidání AI agenta do Bugzilly, implementaci SSH v programovacím jazyce Zig nebo portaci klasických her na Linux. Připojit se může kdokoli.
Google oznámil, že Quick Share na Androidu funguje s AirDropem na iOS. Zatím na telefonech Pixel 10. Uživatelé tak mohou snadno přenášet soubory z telefonů s Androidem na iPhony a obráceně.
Byla vydána nová verze 8.5 (8.5.0) skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Přináší řadu novinek a vylepšení (URI Extension, Pipe Operator, Clone With, …). Vydána byla také příručka pro přechod z předchozích verzí.
Evropská komise zahájila tři vyšetřování týkající se cloudových platforem Amazon Web Services (AWS) a Microsoft Azure. Evropská exekutiva, která plní také funkci unijního antimonopolního orgánu, chce mimo jiné určit, zda jsou americké společnosti Microsoft a Amazon v cloudových službách takzvanými gatekeepery, tedy hráči, kteří významně ovlivňují provoz internetu a musí dle nařízení o digitálních trzích (DMA) na společném trhu
… více »Společnost Meta Platforms vyhrála ostře sledovaný spor o akvizici sítě pro sdílení fotografií Instagram a komunikační aplikace WhatsApp. Podle amerického soudu firma jejich převzetím neporušila antimonopolní zákon, protože si tak nemonopolizovala trh sociálních sítí. Žalobu na Metu podala před pěti lety americká Federální obchodní komise (FTC). FTC argumentovala, že Meta, tehdy známá jako Facebook, koupila tyto dvě společnosti v letech 2012 a 2014 proto, aby s nimi nemusela soutěžit.
Home Assistant včera představil svůj nejnovější oficiální hardware: Home Assistant Connect ZBT-2 pro připojení zařízení na sítích Zigbee nebo Thread.
Ahoj všem zkušenějším uživatelům. Kamarád má VPS a na něm herní server, který spouštím přes utilitu screen. Problém se v tom, že když na server nahraje třeba špatnou mapu nebo modifikaci, server nenaběhne a nijak nezjistí důvod proč tomu tak je. Protože započetí logování znikne až, když se server úspěšně zapne, pokud je špatná mapa nebo někde něco, server se nezapne a tudíž se nezapne ani logování a není možnost zjisti příčinu problému. On se na VPS neumí ani přihlásit, tudíž nemá root access. Pouze webksicht, kterým může server zapnout/vypnout/restarovat. Mě sice nedělá problém kouknout mu do toho screenu čím to je, nebo spustit server bez screenu (vypíše mi to terminál) a příčinu problému zjistit. Ale já nejsem online 24/7, abych mu mohl stát za zadkem a hlásit mu chyby, proč mu nejde zapnout herní server.
Příklady jak to funguje:A. Spuštění serveru bez screenu (server bez problému) terminál vypíše například:
Herní data načtené... Nastavení serveru načteno... Server byl zapnut... Logování zapnuto...
B. Spuštění serveru bez screenu ( server s problémem špatná mapa )
Herní data načtené... Nastavení serveru načteno... Chyba server se nepodařilo zapnout z důvodu: chyba 89896875 v mapě: Arena
C. Spuštění serveru přes screen po odeslání příkazu terminál nic nepíše, jedině následném napsání "screen -r nazev-screenu" ovšem, pokud je naříklad chyba v napě, proces screenu v "ps ax" běží dál, ale příkaz: "screen -r nazev-screenu" nefunguje.
Nedalo by se tedy udělat, aby když se spustí "screen -A -m -d -S herni-server ./sputeci-script.sh", tak aby něco udělalo to, že zaloguje obsah toho terminálu "screen -r herni-server"do datum.txt třeba do /home/user/herni-server/"? Nebo jiným způsobem?
Děkuji za každou radu, pomoc, návod a váš čas.
Něco takovýho?
screen -S herni-server -X at … hardcopy blabla.txt
↑
└ název nebo číslo okna ve screenu
To vypadá dobře, jen nevím co znamená: "název nebo číslo okna ve screenu" já myslel, že název screenu je: "herni-server"
A kdybych to chtěl do home, tak by to bylo: "screen -S herni-server -X at neco hardcopy /home/user/crash/blabla.txt" ? A když už blabla.txt v té složce bude, tak jí to přepíše, nebo otevře a připíše dovnitř?
jen nevím co znamená: "název nebo číslo okna ve screenu" já myslel, že název screenu je: "herni-server"
V každém screenu může být víc oken – něco jako taby v prohlížeči. Já z dotazu nějak pochopil, že tam kromě toho serveru běží ještě ps ax.
Pokud je tam jen jedno okno, má číslo nula: -X at 0 hardcopy
A kdybych to chtěl do home, tak by to bylo: …
Jo.
A když už blabla.txt v té složce bude, tak jí to přepíše, nebo otevře a připíše dovnitř?
Zkusil jsem to a přepíše. Asi by bylo dobré si ty soubory pojmenovat podle času spuštění.
Něco jako /home/user/crash/herniserver-`date +%Y-%m-%d_%H:%M:%S`.txt → herniserver-2013-11-15_18:25:17.txt
Tak se zdá, že to může i připisovat do stejného souboru: hardcopy_append on.
Je to ozkoušené? Mě to bohužel asi nefunguje. 1. Spustil jsem server pod screenem. 2. Vložil jsem do terminálu: "screen -S server-27090 -X at 0 hardcopy /home/cs/crashlog.txt" 3. Nicméně v /home/cs/ se mi crashlog.txt nevytvořil. Nebo se uloží někdy později? Kdy?
#!/bin/sh #spusti herni skript a vystupy presmeruje do ~/game-logy/$(date).txt log="~/game_log/$(date)" /ceste/ke/hre > "$log".$txt 2> "$log".txtnebo bych volil vsechny logy do jednoho souboru, aby bylo mozne cist interaktivne pomoci tail
log="~/game_log.txt" echo "starting server $(date)" >> "$log" /ceste/ke/hre >> "$log".$txt 2>> "$log".txtv jinem terminalu pro interaktivni cteni logu serveru:
tail -f ~/game_log.txt
Tak nějak si nejsem vůbec jistý jak to použít. Soubor ./start-serveru.sh by mohl vypadat třeba takhle?
#!/bin/sh screen -A -m -d -S hltv ./spoustec-serveru.sh log="~/game_log.txt" echo "starting server $(date)" >> "$log" /ceste/ke/hre >> "$log".$txt 2>> "$log".txt
A tu tail konzoli asi nepotřebuji, ani nevím co to je. Číst to bude editor integrovaný ve FTP/SFTP/SCP klientovi winSCP.
#!/bin/sh log_file="/home/user/game_log.txt" echo "starting server $(date)" >> "$log_file" /cesta/k/spoustec-serveru.sh >> "$log_file" 2>> "$log_file"a tento soubor spoustej
screen -A -m -d -S hltv ./run-server-s-logovanim.shscreen -A -m -d -S hltv `./spoustec/serveru &>> /cesta/k/logu`
jenom bez data
logfile "/cesta/k/logu"
deflog on
A spouštět, tak jako předtím...
~/.screenrc je konfigurační skript, který screen načítá při startu a říká mu jak se má chovat
deflog on potom zapíná logování screen session, default je /etc/screenlog.n, kde n je okno screenu
Nejsem si úplně jistej jak přesně se to bude chovat, když uvedeš k logu jinou cestu (jestli smíchá všechna okna screenu dohromady, nebo ne), screen moc nepoužívám, takže možná někoho napadne něco lepšího..
Když potom spustíš screen [opts] ./cesta/k/serveru.sh, spustí se herní server přímo v rámci procesu screenu, jak potřebuješ..
Takhle to samozřejmě bude fungovat jenom pro uživatele u kterého jsi vytvořil ~/.screenrc a ten ještě musí být spustitelný..
screen -L -A -m -d -S herni-server ./herni-server.sh
potom bude logovat do ~/screenlog.n ;n=číslo okna screenu a platí jen pro tuhle danou session..
Tiskni
Sdílej: