Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.
Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.
R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.
Ahoj všem zkušenějším uživatelům. Kamarád má VPS a na něm herní server, který spouštím přes utilitu screen. Problém se v tom, že když na server nahraje třeba špatnou mapu nebo modifikaci, server nenaběhne a nijak nezjistí důvod proč tomu tak je. Protože započetí logování znikne až, když se server úspěšně zapne, pokud je špatná mapa nebo někde něco, server se nezapne a tudíž se nezapne ani logování a není možnost zjisti příčinu problému. On se na VPS neumí ani přihlásit, tudíž nemá root access. Pouze webksicht, kterým může server zapnout/vypnout/restarovat. Mě sice nedělá problém kouknout mu do toho screenu čím to je, nebo spustit server bez screenu (vypíše mi to terminál) a příčinu problému zjistit. Ale já nejsem online 24/7, abych mu mohl stát za zadkem a hlásit mu chyby, proč mu nejde zapnout herní server.
Příklady jak to funguje:A. Spuštění serveru bez screenu (server bez problému) terminál vypíše například:
Herní data načtené... Nastavení serveru načteno... Server byl zapnut... Logování zapnuto...
B. Spuštění serveru bez screenu ( server s problémem špatná mapa )
Herní data načtené... Nastavení serveru načteno... Chyba server se nepodařilo zapnout z důvodu: chyba 89896875 v mapě: Arena
C. Spuštění serveru přes screen po odeslání příkazu terminál nic nepíše, jedině následném napsání "screen -r nazev-screenu" ovšem, pokud je naříklad chyba v napě, proces screenu v "ps ax" běží dál, ale příkaz: "screen -r nazev-screenu" nefunguje.
Nedalo by se tedy udělat, aby když se spustí "screen -A -m -d -S herni-server ./sputeci-script.sh", tak aby něco udělalo to, že zaloguje obsah toho terminálu "screen -r herni-server"do datum.txt třeba do /home/user/herni-server/"? Nebo jiným způsobem?
Děkuji za každou radu, pomoc, návod a váš čas.
Něco takovýho?
screen -S herni-server -X at … hardcopy blabla.txt ↑ └ název nebo číslo okna ve screenu
To vypadá dobře, jen nevím co znamená: "název nebo číslo okna ve screenu" já myslel, že název screenu je: "herni-server"
A kdybych to chtěl do home, tak by to bylo: "screen -S herni-server -X at neco hardcopy /home/user/crash/blabla.txt" ? A když už blabla.txt v té složce bude, tak jí to přepíše, nebo otevře a připíše dovnitř?
jen nevím co znamená: "název nebo číslo okna ve screenu" já myslel, že název screenu je: "herni-server"
V každém screenu může být víc oken – něco jako taby v prohlížeči. Já z dotazu nějak pochopil, že tam kromě toho serveru běží ještě ps ax
.
Pokud je tam jen jedno okno, má číslo nula: -X at 0 hardcopy
A kdybych to chtěl do home, tak by to bylo: …
Jo.
A když už blabla.txt v té složce bude, tak jí to přepíše, nebo otevře a připíše dovnitř?
Zkusil jsem to a přepíše. Asi by bylo dobré si ty soubory pojmenovat podle času spuštění.
Něco jako /home/user/crash/herniserver-`date +%Y-%m-%d_%H:%M:%S`.txt
→ herniserver-2013-11-15_18:25:17.txt
Tak se zdá, že to může i připisovat do stejného souboru: hardcopy_append on
.
Je to ozkoušené? Mě to bohužel asi nefunguje. 1. Spustil jsem server pod screenem. 2. Vložil jsem do terminálu: "screen -S server-27090 -X at 0 hardcopy /home/cs/crashlog.txt" 3. Nicméně v /home/cs/ se mi crashlog.txt nevytvořil. Nebo se uloží někdy později? Kdy?
#!/bin/sh #spusti herni skript a vystupy presmeruje do ~/game-logy/$(date).txt log="~/game_log/$(date)" /ceste/ke/hre > "$log".$txt 2> "$log".txtnebo bych volil vsechny logy do jednoho souboru, aby bylo mozne cist interaktivne pomoci tail
log="~/game_log.txt" echo "starting server $(date)" >> "$log" /ceste/ke/hre >> "$log".$txt 2>> "$log".txtv jinem terminalu pro interaktivni cteni logu serveru:
tail -f ~/game_log.txt
Tak nějak si nejsem vůbec jistý jak to použít. Soubor ./start-serveru.sh by mohl vypadat třeba takhle?
#!/bin/sh screen -A -m -d -S hltv ./spoustec-serveru.sh log="~/game_log.txt" echo "starting server $(date)" >> "$log" /ceste/ke/hre >> "$log".$txt 2>> "$log".txt
A tu tail konzoli asi nepotřebuji, ani nevím co to je. Číst to bude editor integrovaný ve FTP/SFTP/SCP klientovi winSCP.
#!/bin/sh log_file="/home/user/game_log.txt" echo "starting server $(date)" >> "$log_file" /cesta/k/spoustec-serveru.sh >> "$log_file" 2>> "$log_file"a tento soubor spoustej
screen -A -m -d -S hltv ./run-server-s-logovanim.sh
screen -A -m -d -S hltv `./spoustec/serveru &>> /cesta/k/logu`
jenom bez data
logfile "/cesta/k/logu"
deflog on
A spouštět, tak jako předtím...
~/.screenrc
je konfigurační skript, který screen načítá při startu a říká mu jak se má chovat
deflog on
potom zapíná logování screen session, default je /etc/screenlog.n
, kde n je okno screenu
Nejsem si úplně jistej jak přesně se to bude chovat, když uvedeš k logu jinou cestu (jestli smíchá všechna okna screenu dohromady, nebo ne), screen moc nepoužívám, takže možná někoho napadne něco lepšího..
Když potom spustíš screen [opts] ./cesta/k/serveru.sh
, spustí se herní server přímo v rámci procesu screenu, jak potřebuješ..
Takhle to samozřejmě bude fungovat jenom pro uživatele u kterého jsi vytvořil ~/.screenrc
a ten ještě musí být spustitelný..
screen -L -A -m -d -S herni-server ./herni-server.sh
potom bude logovat do ~/screenlog.n ;n=číslo okna screenu a platí jen pro tuhle danou session..
Tiskni Sdílej: