Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Netwide Assembler (NASM) byl vydán v nové major verzi 3.00. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.
Linuxová distribuce Frugalware (Wikipedie) ke konci roku 2025 oficiálně končí.
Byla vydána nová verze 3.0.6 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP bude brzy k dispozici také na Flathubu.
Americký výrobce čipů AMD uzavřel s americkou společností OpenAI smlouvu na několikaleté dodávky vyspělých mikročipů pro umělou inteligenci (AI). Součástí dohody je i předkupní právo OpenAI na přibližně desetiprocentní podíl v AMD.
Byla vydána nová verze 10.1 sady aplikací pro SSH komunikaci OpenSSH. Uživatel je nově varován, když se nepoužívá postkvantovou výměnu klíčů.
Řešení dotazu:
<?xml version="1.0"?> <data> <a> <item>Alpha</item> <item>Bravo</item> <item>Charlie</item> </a> <b> <item>Zulu</item> </b> </data>Pak následující dorovná buňky pomlčkama.
<xsl:stylesheet version="1.0" xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform"> <xsl:output method="html" indent="yes" /> <xsl:template match="/"> <html> <head><title>Title</title></head> <body> <xsl:apply-templates select="data" /> </body> </html> </xsl:template> <xsl:template match="data"> <xsl:variable name="THIS" select="." /> <xsl:variable name="BOTH" select="a/item | b/item" /> <table border="1"> <xsl:for-each select="$BOTH[(position() <= count($THIS/a/item)) or (position() <= count($THIS/b/item))]"> <xsl:variable name="INDEX" select="position()" /> <tr> <td> <xsl:value-of select="$INDEX" /> </td> <td> <xsl:choose> <xsl:when test="$INDEX <= count($THIS/a/item)"> <xsl:apply-templates select="$THIS/a/item[$INDEX]" /> </xsl:when> <xsl:otherwise> - </xsl:otherwise> </xsl:choose> </td> <td> <xsl:choose> <xsl:when test="$INDEX <= count($THIS/b/item)"> <xsl:apply-templates select="$THIS/b/item[$INDEX]" /> </xsl:when> <xsl:otherwise> - </xsl:otherwise> </xsl:choose> </td> </tr> </xsl:for-each> </table> </xsl:template> <xsl:template match="item"> <b><xsl:value-of select="." /></b> </xsl:template> </xsl:stylesheet>
Trik je v tom, že se vyberou oba dva uzly pro for-each
iteraci a v každém průchodu se kontroluje, jestli tam takový prvek je.
Ale nevím, jak to bude rychlé pro větší data.
Tiskni
Sdílej: