Společnost Murena ve spolupráci se společností Qwant představila vyhledávač Murena Find. Ve výchozím nastavení bude používán v mobilním operačním systému /e/OS a v Murena Workspace.
V mobilní aplikaci Facebooku se lze nově přihlašovat pomocí Passkeys.
Společnost Midjourney představila vlastní generátor videí pomocí umělé inteligence (AI) V1 Video Model.
Editor kódu Zed (Wikipedie) má nově v sobě integrovaný debugger. Podporuje Rust, C/C++, JavaScript, Go, Python a pomocí rozšíření i další programovací jazyky.
Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie). Servo mimo jiné nově zvládne animované GIFy.
Nejnovější X.Org X server 21.1.18 a Xwayland 24.1.8 řeší další bezpečnostní chybu.
Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 210. sraz, který proběhne 20. června od 18:00 v Red Hat Labu na Fakultě informatiky Masarykovy univerzity na adrese Botanická 68A nebo také online.
Byla vydána nová verze 17 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 25.05.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Nově je implementováno standardizované simulační rozhraní ROS (Robot Operating System) 2.
Nejnovější X.Org X server 21.1.17 a Xwayland 24.1.7 řeší 6 bezpečnostních chyb: CVE-2025-49175, CVE-2025-49176, CVE-2025-49177, CVE-2025-49178, CVE-2025-49179 a CVE-2025-49180. Nils Emmerich je nalezl koncem března a dnes publikoval detaily.
Řešení dotazu:
<?xml version="1.0"?> <data> <a> <item>Alpha</item> <item>Bravo</item> <item>Charlie</item> </a> <b> <item>Zulu</item> </b> </data>Pak následující dorovná buňky pomlčkama.
<xsl:stylesheet version="1.0" xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform"> <xsl:output method="html" indent="yes" /> <xsl:template match="/"> <html> <head><title>Title</title></head> <body> <xsl:apply-templates select="data" /> </body> </html> </xsl:template> <xsl:template match="data"> <xsl:variable name="THIS" select="." /> <xsl:variable name="BOTH" select="a/item | b/item" /> <table border="1"> <xsl:for-each select="$BOTH[(position() <= count($THIS/a/item)) or (position() <= count($THIS/b/item))]"> <xsl:variable name="INDEX" select="position()" /> <tr> <td> <xsl:value-of select="$INDEX" /> </td> <td> <xsl:choose> <xsl:when test="$INDEX <= count($THIS/a/item)"> <xsl:apply-templates select="$THIS/a/item[$INDEX]" /> </xsl:when> <xsl:otherwise> - </xsl:otherwise> </xsl:choose> </td> <td> <xsl:choose> <xsl:when test="$INDEX <= count($THIS/b/item)"> <xsl:apply-templates select="$THIS/b/item[$INDEX]" /> </xsl:when> <xsl:otherwise> - </xsl:otherwise> </xsl:choose> </td> </tr> </xsl:for-each> </table> </xsl:template> <xsl:template match="item"> <b><xsl:value-of select="." /></b> </xsl:template> </xsl:stylesheet>
Trik je v tom, že se vyberou oba dva uzly pro for-each
iteraci a v každém průchodu se kontroluje, jestli tam takový prvek je.
Ale nevím, jak to bude rychlé pro větší data.
Tiskni
Sdílej: