3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Řešení dotazu:
<?xml version="1.0"?> <data> <a> <item>Alpha</item> <item>Bravo</item> <item>Charlie</item> </a> <b> <item>Zulu</item> </b> </data>Pak následující dorovná buňky pomlčkama.
<xsl:stylesheet version="1.0" xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform"> <xsl:output method="html" indent="yes" /> <xsl:template match="/"> <html> <head><title>Title</title></head> <body> <xsl:apply-templates select="data" /> </body> </html> </xsl:template> <xsl:template match="data"> <xsl:variable name="THIS" select="." /> <xsl:variable name="BOTH" select="a/item | b/item" /> <table border="1"> <xsl:for-each select="$BOTH[(position() <= count($THIS/a/item)) or (position() <= count($THIS/b/item))]"> <xsl:variable name="INDEX" select="position()" /> <tr> <td> <xsl:value-of select="$INDEX" /> </td> <td> <xsl:choose> <xsl:when test="$INDEX <= count($THIS/a/item)"> <xsl:apply-templates select="$THIS/a/item[$INDEX]" /> </xsl:when> <xsl:otherwise> - </xsl:otherwise> </xsl:choose> </td> <td> <xsl:choose> <xsl:when test="$INDEX <= count($THIS/b/item)"> <xsl:apply-templates select="$THIS/b/item[$INDEX]" /> </xsl:when> <xsl:otherwise> - </xsl:otherwise> </xsl:choose> </td> </tr> </xsl:for-each> </table> </xsl:template> <xsl:template match="item"> <b><xsl:value-of select="." /></b> </xsl:template> </xsl:stylesheet>
Trik je v tom, že se vyberou oba dva uzly pro for-each
iteraci a v každém průchodu se kontroluje, jestli tam takový prvek je.
Ale nevím, jak to bude rychlé pro větší data.
Tiskni
Sdílej: