abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:11 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,742 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější český počítač C24 klesl na 165 místo. Karolina, GPU partition klesla na 195. místo a Karolina, CPU partition na 421. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | Nová verze

    Oficiálně byl vydán Android 16. Detaily na blogu a stránkách věnovaných vývojářům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 14.3 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:00 | Upozornění

    CSIRT.CZ upozorňuje, že na základě rozhodnutí federálního soudu ve Spojených státech budou veškeré konverzace uživatelů s ChatGPT uchovávány. Včetně těch smazaných.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 13:44 | Pozvánky

    Ač semestr ve škole právě končí, bastlíři ze studentského klubu Silicon Hill neodpočívají a opět se jako každý měsíc hlásí s pravidelným bastlířským setkáním Virtuální Bastlírna, kde si můžete s ostatními techniky popovídat jako u piva o novinkách, o elektronice, softwaru, vědě, technice obecně, ale také o bizarních tématech, která se za poslední měsíc na internetu vyskytla.

    Z novinek za zmínku stojí Maker Faire, kde Pájeníčko předvedlo … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Zajímavý software

    Na WWDC25 byl představen balíček Containerization a nástroj container pro spouštění linuxových kontejnerů na macOS. Jedná se o open source software pod licencí Apache 2.0 napsaný v programovacím jazyce Swift.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 02:00 | IT novinky

    Do 16. června do 19:00 běží na Steamu přehlídka nadcházejících her Festival Steam Next | červen 2025 doplněná demoverzemi, přenosy a dalšími aktivitami. Demoverze lze hrát zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.6. 21:44 | IT novinky

    Apple na své vývojářské konferenci WWDC25 (Worldwide Developers Conference, keynote) představil řadu novinek: designový materiál Liquid Glass, iOS 26, iPadOS 26, macOS Tahoe 26, watchOS 26, visionOS 26, tvOS 26, nové funkce Apple Intelligence, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    9.6. 20:44 | Komunita

    Organizátoři konference LinuxDays 2025, jež proběhne o víkendu 4. a 5. října 2025 v Praze na FIT ČVUT, spustili přihlašování přednášek (do 31. srpna) a sběr námětů na zlepšení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.6. 19:11 | Nová verze

    Po roce byla vydána nová stabilní verze 25.6.0 svobodného multiplatformního multimediálního přehrávače SMPlayer (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (55%)
     (32%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (0%)
     (3%)
    Celkem 242 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Dotaz: OOP - Upřesnění návrhu

    29.3.2014 12:13 Mlanko
    OOP - Upřesnění návrhu
    Přečteno: 385×
    Zdravím, začínám s OOP v PHP a chtěl bych se zeptat na jednu věc na kterou jsem nikde nenašel řádnou odpověď. Pokud budu používat třídy, tak můžu výsledky ukládat do proměnných a pak je naráz vytisknout, nebo to mám dělat tak, že jednotlivé metody budou volat z nějakého vieweru a ihned budou vracet výsledek. Jelikož používám i MySQL tak bych musel při použití 2 varianty posílat pokaždé do db nějaký dotaz. Při použití 1 varianty to bude zase žrát více paměti. Začarovaný kruh, ze kterého nevím jak ven.. Poradí někdo zdatný? Předem díky za zkušenosti.

    Odpovědi

    29.3.2014 12:33 Kit | skóre: 45 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOP - Upřesnění návrhu
    Pokud ta data nejsou extra velká (všechny běžné aplikace), tak pamětí šetřit nemusíš. Běžně to dělám tak, že stavím v paměti objektový strom s daty a ten předám výstupní šabloně. Je to rychlé a moc paměti to nesežere.
    Komentáře označují místa, kde programátor udělal chybu nebo něco nedodělal.
    29.3.2014 13:19 Mlanko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOP - Upřesnění návrhu
    Děkuji za tip, a čemu říkáte "data nejsou extra velká" ? 10 000 znaků je už moc?
    29.3.2014 13:30 Kit | skóre: 45 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOP - Upřesnění návrhu
    Měl jsem na mysli milióny až desítky miliónů znaků.
    Komentáře označují místa, kde programátor udělal chybu nebo něco nedodělal.
    29.3.2014 19:32 Kozzi11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOP - Upřesnění návrhu
    Tak z praxe vim ze sestavit rovnou data a ty pak predat sablone a vykreslit je pomale, ve vetsine pripadu to ale nevadi, takze doporucuji jit touto cestou a az v pripade problemu to resit jinak. Jedno z reseni je ze muzes data nacist naraz ale nevytvaret celou strukturu objektu. tu pak vytvaret az lazy zpusobem.

    Napriklad si predstav ze chces nacist 1000 uzivatelu. Misto toho abych navyrabel 1000 insatnci tridy User, tak vytvorim jen objekt kterej bude obsahovat vysledek SQL dotazu na tech 1000 uzivatelu (takze vsechny data), ale tento objekt bude fungovat tak, ze pri iteraci vytvari vzdy jen jednu instanci tridy User.
    29.3.2014 19:43 Kit | skóre: 45 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOP - Upřesnění návrhu
    Čemu říkáš pomalé? Úzkým hrdlem je databáze. Šablona, kterou mám na 500 řádek, mi ta data zpracuje za 2 ms.

    Když budu načítat 1000 uživatelů, tak se mi z DB jedním voláním načte celá kolekce 1000 objektů typu User. Co na tom chceš optimalizovat?
    Komentáře označují místa, kde programátor udělal chybu nebo něco nedodělal.
    29.3.2014 19:50 Kozzi11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOP - Upřesnění návrhu
    Tak na 1000 uzivatelech to nepoznas, jde o to ze navytvares 1000 instanci je pomalejsi nez vytvorit jednu instanci. Nehleda na pametove naroky. Ale jak jsem psal ve vetsine pripadu clovek toto nemusi resit.
    29.3.2014 20:08 Kit | skóre: 45 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOP - Upřesnění návrhu
    Jak chceš jinak načíst 1000 záznamů z databáze? Jinak to ani nejde, než načíst do 1000 objektů. Zkus ukázat, jak bys jich použil méně.
    Komentáře označují místa, kde programátor udělal chybu nebo něco nedodělal.
    kozzi avatar 29.3.2014 21:08 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOP - Upřesnění návrhu

    Tak za predpokladu ze nepotrebuji vic uzivatelu zaroven (mysleno tak ze chci provadet jen oparece pri kterych nejsem zavisli na jine instanci uzivatele nez je ta auktualni), tak to jde udelat tak ze znovupouzijes ten stejny objekt User ktery si vytvoril pro prvni zaznam.

    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    kozzi avatar 29.3.2014 21:16 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOP - Upřesnění návrhu

    samozrejme pokud se bavis napriklad o poctu objektu vzniklich napr. volanim metody mysql_fetch_object, nebo mysql_fetch_assoc (v tomto pripade se vytvari asociativni pole), tak ano tady se vytvori samozrejme 1000 instanci.

    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    29.3.2014 21:21 Kit | skóre: 45 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOP - Upřesnění návrhu
    Ne. Bavím se o metodě fetch(). Případně fetchAll(), pokud chci naráz celou kolekci. Funkce, které jsi jmenoval, jsou zastaralé a pomalé. Nemají se už používat.
    Komentáře označují místa, kde programátor udělal chybu nebo něco nedodělal.
    kozzi avatar 29.3.2014 21:33 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOP - Upřesnění návrhu

    JJ to jsem myslel. V tom pripade mas pravdu, ja se bavil o vlastnim ORM reseni. Kde si ty jednotlive objekty clovek jeste zapouzdruje.

    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    29.3.2014 21:17 Kit | skóre: 45 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOP - Upřesnění návrhu
    Řeč byla o vytažení a prezentaci 1000 uživatelů. I když je budeš vybírat v cyklu po jednom, postupně se vytvoří a zase zahodí 1000 objektů.

    Pokud chceš jen jednoho, stačí jeden objekt. Pokud však chceš do toho objektu vložit jiný záznam, PHP ten původní objekt zahodí a vytvoří nový. O znovupoužití nemůže být řeč.
    Komentáře označují místa, kde programátor udělal chybu nebo něco nedodělal.
    kozzi avatar 29.3.2014 21:26 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOP - Upřesnění návrhu

    Ano pokud si to clovek nedela sam

    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    29.3.2014 21:23 Kit | skóre: 45 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOP - Upřesnění návrhu
    Návrhový vzor Flyweight samozřejmě znám a také vím, kdy ho mám použít. Tohle není ten případ.
    Komentáře označují místa, kde programátor udělal chybu nebo něco nedodělal.
    29.3.2014 20:03 Kozzi11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOP - Upřesnění návrhu
    Ale mas pravdu ze jsem to napsal nesikovne, misto je pomale tam spis melo byt v urcitych pripadech muze byt pomale nebo tak neco.
    Josef Kufner avatar 3.4.2014 03:29 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOP - Upřesnění návrhu
    Dilema, které řešíš, je rozdíl mezi push a pull frameworky. Pull frameworky jsou častější, neboť je snadnější je vytvořit, ale aplikace se snadněji zašmodrchá do nepřehledného slepence. Push frameworky vyžadují více šikovnosti od svých autorů, ale pak nabízí širší možnosti při tvorbě aplikací.

    Označení push a pull vychází z role šablony (view). Pull znamená, že si šablona tahá data, která potřebuje. Push naopak, že je view nakrmeno a zobrazí, co dostane.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.