abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:33 | IT novinky

    Společnost Anthropic oznámila Projekt Glasswing a s ní související AI model Claude Mythos Preview. Jedná se o iniciativu zaměřenou na kybernetickou bezpečnost, do které se zapojily velké technologické společnosti Amazon Web Services, Anthropic, Apple, Broadcom, Cisco, CrowdStrike, Google, JPMorganChase, Linux Foundation, Microsoft, NVIDIA a Palo Alto Networks. Anthropic věří, že nový AI model Claude Mythos Preview dokáže

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:55 | Zajímavý software

    Firma Ojective Development vydala svůj nástroj pro monitorování a řízení odchozích síťových připojení Little Snitch i pro operační systém Linux. Linuxová verze se skládá ze tří komponent: eBPF program pro zachytávání provozu a webové rozhraní jsou uvolněny pod GNU GPLv2 a dostupné na GitHubu (převážně Rust a JavaScript), jádro backendu je proprietární pod vlastní licencí, nicméně zdarma k použití a redistribuci (cena přitom normálně … více »

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 0
    včera 18:44 | IT novinky

    Vojenské zpravodajství (VZ) se v březnu zapojilo do mezinárodní operace proti aktivitám hackerské skupiny APT28, která je spojovaná s ruskou vojenskou zpravodajskou službou GRU a která přes slabě zabezpečené routery prováděla kybernetické útoky na státní a další organizace v ČR i zahraničí. Operaci vedl americký Federální úřad pro vyšetřování (FBI) a jejím cílem bylo odebrat útočníkům přístup k napadeným zařízením a ty následně … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    včera 16:44 | IT novinky

    Tvůrcem nejpopulárnější kryptoměny bitcoin, který se skrývá za pseudonymem Satoši Nakamoto (Satoshi Nakamoto), je britský kryptograf Adam Back. Na základě vlastní investigativní práce to tvrdí americký deník The New York Times (NYT). Několik indicií podle autorů jasně ukazuje na to, že Back a Nakamoto jsou stejný člověk. Jde mimo jiné o podobný odborný a osobnostní profil či totožné chyby a manýry v psaném projevu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 14:44 | Nová verze

    Google Chrome 147 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 147.0.7727.55 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře. Přehled novinek v Chrome DevTools 145 až 147 také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | Nová verze

    Vývojáři z Laboratoří CZ.NIC vydali nové verze aplikací Datovka (Datovka 4.29.0, Mobilní Datovka 2.6.2). V případě desktopové verze přibyly možnosti projít všechny uložené zprávy, zkontrolovat časy expirací časových razítek a přerazítkovat datové zprávy, které lze v ISDS přerazítkovat. Novinkou je také možnost vytahovat myší ze seznamu ZFO soubory datových zpráv, tento úkon jde udělat i pomocí tlačítek Ctrl+C. Nová verze Mobilní Datovky přináší jen drobné úpravy.

    VSladek | Komentářů: 0
    7.4. 21:55 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.28.0. Z novinek lze vypíchnout novou třídu machine.CAN.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.4. 10:22 | Komunita

    Michael Meeks, CEO společnosti Collabora, na apríla oznámil, nebyl to ale apríl, že nadace The Document Foundation zastřešující vývoj kancelářského balíku LibreOffice vyloučila ze svých řad všechny zaměstnance a partnery společnosti Collabora, tj. více než třicet lidí, kteří po mnoho let přispívali do LibreOffice. Nadace The Document Foundation po několika dnech publikovala oficiální vyjádření. Přiznává pochybení při zakládání

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    6.4. 05:33 | Pozvánky

    Protože je už po aprílu, můžou strahováci opět zveřejnit program další Virtuální Bastlírny, aniž by připravená témata působila dojmem, že jde o žert. Vězte tedy, že v úterý 14. dubna (změna!!!) od 20:00 proběhne VB, kde se setkají bastlíři, technici, učitelé i nadšenci do techniky a kde i vy se můžete zapojit do družného hovoru, jako by všichni seděli u pomyslného piva. Co mají bastlíři tento měsíc na srdci? Pravděpodobně by nás musel zasáhnout

    … více »
    bkralik | Komentářů: 3
    5.4. 23:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 26.1 aneb čtvrtletní aktualizace open source počítačového planetária Stellarium (Wikipedie, GitHub). Vyzkoušet lze webovou verzi Stellaria na Stellarium Web.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (14%)
     (23%)
    Celkem 1249 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Dotaz: C - nacteni souboru

    3.5.2014 12:55 Petr | skóre: 29
    C - nacteni souboru
    Přečteno: 972×
    Potreboval bych v C nacist soubpor pro potreby dalsiho parsovani, pouzivam funkci scanf("%s", &soubor). Problem je ze struktura adresare je typu /svn/data/0007/gsm46/soubor. Retezec se nacte do toho /000 kde se ukonci jakozto posledni nulovy znak a dal se mi nic nenacte. Bohuzel adresarova struktura je dana. Krome moznosti zkopirovat si data nekam do tmp a pak opet ulozit nevim jak postupovat, da se s tim neco rozumneho delat?

    Odpovědi

    3.5.2014 13:59 DarkKnight | skóre: 26
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C - nacteni souboru
    int main(int argc, char *argv[]){
      char nazev[100];
      scanf("%s",nazev);
    
      puts(nazev);
      return 0;
    }

    funguje bez problemu (predpokladam, ze jde o problem nacteni cesty k souboru), nicmene scanf bude delat problem, pokud cesta k souboru obsahuje mezery, pak by slo pouzit fgets (gets neni bezpecny)
    3.5.2014 14:06 DarkKnight | skóre: 26
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C - nacteni souboru
    respektive by tam spravne jeste melo byt osetreni maximalni delky retezce u scanf - scanf("%100s", nazev), aby nedoslo k buffer overflow
    3.5.2014 19:51 Radek Isa | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C - nacteni souboru

    int main(){

    FILE * soubor;

    char data[256]; unsigned int i = 0; unsigned int znak;

    while(i < 255 && (znak = getc(stdin)) != -1){ data[i]; i++; } data[i] = 0; soubor = fopen(data, "rw");

    fclose(soubor); }

    Tohle ma nevýhodu přečte to i znaky, které jsou nepovolené v cestě souboru. Program pokud chceš aby program reagoval na nový řádek musíš místo -1 použít '\n'
    3.5.2014 19:55 Radek Isa | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C - nacteni souboru
    oprava v ciklu musí být data[i] = znak
    5.5.2014 08:15 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C - nacteni souboru

    Myslím si že autor, chtěl něco jiného, ale mlčí, přesto pro pořádek ještě oprav datový typ znak a podmýnku ciklu (test na -1 není dobře).
    Ošetření, otevření, zápis a ošetření uzavření souboru už asi nebylo předmětem…

    OT: A pozor na Jardíka (size_t)… ;-)
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    3.5.2014 19:52 jekub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C - nacteni souboru
    zkuste to bez &, pane Petre!
    5.5.2014 10:09 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C - nacteni souboru
    možná by pomohlo, kdybyste vysvětlil co vlastně kam načítáte. Soubor, nebo název souboru? Nicméně na řetězci /000 se to opravdu zastavit nemůže, neb se nejedná o nulový znak '\0', nýbrž o znak pro číslici '0', nehledě k tomu, že scanf načítá až do první mezery dle specifikace fce isspace, takže problém bude patrně někde jinde. Např., jak zde předřečník naznačil, načítáte to na adresu proměnné soubor, což už je patrně pointer, čímž přepíšete paměť procesu, a v takovém případě už se pak nelze divit vůbec ničemu. natož že to nefunguje.
    6.5.2014 10:49 dword
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C - nacteni souboru
    Nevim jestli jsem to dobre pochopil, ale mozna pomuze alespon tohle pro inspiraci. Prikladam program pro nacteni obsahu souboru do bufferu:

    #include <stdio.h>
    #include <stdlib.h>
    
    int main(void)
    {
    	char *filename = "/svn/data/0007/gsm46/soubor";
    
    	//Try opening file
    	FILE *finput = fopen(filename, "r");
    
    	//Check result	
    	if(finput == NULL)
    	{
    		fprintf(stderr, "Can't open %s\n", filename);
    		exit(EXIT_FAILURE);
    	}
    
    	//Get filesize
    	fseek(finput, 0L, SEEK_END);
    	int fsize = ftell(finput);
    	fseek(finput, 0L, SEEK_SET);
    
    	//Allocate buffer which is big enough to hold content of the file
    	char *fbuffer = (char *) malloc(fsize);
    	if(fbuffer == NULL)
    	{
    		fprintf(stderr, "Can't allocate %d bytes to hold buffer for file %s\n", fsize, filename);
    		exit(EXIT_FAILURE);
    	}
    
    	//Fill buffer with content of a file
    	int i;
    	for(i = 0; i < fsize; i++)
    		fbuffer[i] = fgetc(finput);
    
    	//Close the stream
    	fclose(finput);
    	
    	//Now whole file is held in: fbuffer[0] ~ fbuffer[fsize-1]
    	//parse_data(fbuffer, fsize);
    
    	//Deallocate buffer
    	free(fbuffer);
    
    	return EXIT_SUCCESS;
    }
    
    17.5.2014 22:34 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C - nacteni souboru
    Prosím, pokud už používáte konstantní řetězce, uvádějte i datový typ. Správně má být const char *filename = "/svn/data/0007/gsm46/soubor";. Možná to na PC projde, kompilátor za vás vygeneruje proměnnou filename na zásobníku a zinicializuje jí, ale není to standardní situace. Jednou, zvláště u embedded systémů můžete narazit, doslova, zápisem do ROM.

    Jardík avatar 8.5.2014 19:46 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C - nacteni souboru
    ftell vrací long, váš kód obsahuje nebezpečnou možnost overflow proměnné typu int, to jest znaménkové, takže nedefinované chování, může tedy dojít ke smazání domovského adresáře. Dále tam máte race-condition, kdy může dojít ke změně velikosti souboru mezi voláním ftell() a načítáním dat. Dotaz je k jazyku C, proč přetypováváte návratovou hodnotu typu void* na char*? Takové přetypování je v C implicitní a ukazuje vaši neznalost. Dále malloc chce hodnotu typu size_t, proč mu cpete int bez toho, aniž byste si ošetřil, že hodnota není větší než SIZE_MAX a jestli není záporná? .. pak známe velikost souboru, alokujete si buffer a pak načítáte jak debil po jednom znaku .. dobrá, řekněme že počítáte s race-condition, ale nikde nekontrolujete vrácení EOF? Vy vůbec nekontrolujete chybové kódy. Tak alespoň použijte C++, streamy a výjimky, když už jsem línej. Ale dotaz je k C, takže meh. Váš program má taky vadu, že ten soubor vůbec nemusíte načíst konzistentní, něco vám ho může změnit během čtení a dostanete kravinu. No, ale to asi nejde doladit bez použití platformě závislých fcí. Takže bagr hrabe. Nejlepším řešením je asi použít knihovnu JardikSuperLib, která má funkci jardik_superLibNacti_soubor(), která dělá přesně to, co tazatel požaduje.
    Věřím v jednoho Boha.
    8.5.2014 20:18 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C - nacteni souboru

    Asi to patří k dword.

    To to trvalo!, už jsem myslel, že budu muset něco napsat (nebyl bych tak zlý).

    Ale ber to tak, že je zde možnost, že to overflow způsobí napsání super sci-fi knihy, tak bych to tak nezatracoval ;-).
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    Jardík avatar 8.5.2014 20:58 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C - nacteni souboru
    ^^ :-)
    Věřím v jednoho Boha.
    15.5.2014 11:51 dword
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C - nacteni souboru
    ftell vrací long...
    mate pravdu, byla to chyba

    Dále tam máte race-condition, kdy může dojít ke změně velikosti souboru mezi voláním ftell() a načítáním dat... Ja to vim, jestli to umite se standardnimi funkcemi vyresit, rad se necham priucit.
    Takové přetypování je v C implicitní a ukazuje vaši neznalost.
    Jestli najdu ve vasem prispevku jedno slovo navic, ktere tam nemuselo byt, taky to ukazuje vasi neznalost? Rekl bych ze to spis ukazuje, ze si o sobe myslite, ze jste mistr sveta. Co je implicitni, neznamena ze nemuze byt explicitne zopakovano (zdurazneno). (nezapomnel jsem includnout <stdlib.h>, takze se me to netyka)
    pak známe velikost souboru, alokujete si buffer a pak načítáte jak debil po jednom znaku .. dobrá, řekněme že počítáte s race-condition, ale nikde nekontrolujete vrácení EOF?
    Protoze line-buffering debilku. Nekontroluju EOF, protoze chybu cteni v mem programu (napsanem pro zacatecnika) neuvazuju, velikost znam (to ze se zmeni behem volani programu take neuvazuju).

    No, ze jsem tu vubec neco psal :D Vite co vsichni zacatecnici? Bezte kvuli Jardika nekam, bud se naucte vsechno hned, nebo se na to rovnou vykaslete ;)
    15.5.2014 16:08 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C - nacteni souboru
    Vzájemně si můžete rozškubat občanky ;-)

    Z většinou nesouhlasím (například to lze vyřešit standardními funkcemi právě tak, že se ošetřují návratové hodnoty nebo|a se přidá feof()), jen se tě můžu zastat v tom, že souhlasím s:

    Co je implicitni, neznamena ze nemuze byt explicitne zopakovano (zdurazneno).
    bo si myslím, že je to tak správně, protože pokud to explicitně uvedu, znamená to, že jsem si toho plně vědom a že jsem to tak chtěl a zrovna tam, kde je, si myslím, že patří.

    Ale ta ignorace ošetření je fatální, příště to napiš do komentářů, bo bez toho to navádí k prasáckým kódům, bo 90% kódu vzniká pomocí copy&paste a pokud to nenapíšeš ty a nikdo no neromázne, považuje to roj lidí za kopírování-hodné…
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    pavlix avatar 16.5.2014 10:02 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C - nacteni souboru
    Vzájemně si můžete rozškubat občanky ;-)
    Proč vzájemně, Jardík píše po svém, zbytečně konfliktně, ale víceméně slušně. Ten dword si na něm jenom léčí nějaký osobní problém. Ať si tedy občanku roztrhne sám a svoje problémy si vyřeší.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jardík avatar 15.5.2014 18:01 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C - nacteni souboru
    Ja to vim, jestli to umite se standardnimi funkcemi vyresit, rad se necham priucit.
    Neumím
    Jestli najdu ve vasem prispevku jedno slovo navic, ktere tam nemuselo byt, taky to ukazuje vasi neznalost?
    Ano. Já nikde netvrdím, že všechno znám. Vlastně já neznám skoro nic. Jedině Bůh zná všechno, protože On vše vytvořil.
    Rekl bych ze to spis ukazuje, ze si o sobe myslite, ze jste mistr sveta.
    Nemyslím si to. Pokud si počtete v mých příspěvcích různě zde po serveru, zjistíte, že vím, že jsem neschopný idiot s poruchou osobnosti.
    Co je implicitni, neznamena ze nemuze byt explicitne zopakovano (zdurazneno)
    Ano, ale já bych ještě napsal nad řádek komentář, že vím, že je to implicitní, a že to explicitně zopakovávám, abych to zdůraznil i pro Jardíky, že to vím a jen to chcu zdůraznit :-)
    Protoze line-buffering debilku.
    Budiž, ale proč volat třeba milionkrát funkcu (třeba pro soubor 1M), když můžu zavolat jinou funkcu jednou?
    Nekontroluju EOF, protoze chybu cteni v mem programu (napsanem pro zacatecnika) neuvazuju,
    Právě zě začátečníka byste měl nějak upozornit, že ta funkce může vrátit chybový kód, aby to vůbec věděl.
    Vite co vsichni zacatecnici? Bezte kvuli Jardika nekam, bud se naucte vsechno hned, nebo se na to rovnou vykaslete ;)
    To ne, to nebyl účel mého komentáře. Ani to neberte jako nějaký útok na vaši osobu. Můj komentář měl být poučný pro tazatele, upoznit na různé chyby, nedostatky, atp. Já to neumím hezky podat však, aby to vyznělo nějak lépe.
    Věřím v jednoho Boha.
    15.5.2014 18:37 dword
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C - nacteni souboru
    Jardik: Dobra tedy, prehodnotil jsem si mineni o vas, ale na dalsi obhajobu tu kaslu, tazateli to nijak nepomuze a uz se ani neozval.

    Sangala: Jardik predpokladam narazel na tento problem http://c-faq.com/malloc/mallocnocast.html mozna by vas to mohlo zajimat.
    15.5.2014 19:10 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C - nacteni souboru

    Ten problém je mi důvěrně známy, ale tak nějak z druhé strany, jakmile dělám prkotinu v C tak téměř vždy (2× do roka, bo raději v C++ a nejraději C+) zapomenu, include-ovat stdlib.h a hledím jak čáp do trubky na ty warning-y (gcc).

    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    17.5.2014 10:01 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C - nacteni souboru
    Kde najdu tu knihovnu jardik_superLib?
    Jardík avatar 17.5.2014 11:11 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C - nacteni souboru
    Musíš použít vyhledávač "Jardik Super Search Engine", zadej to tam a hned první odkaz. Ale pozor, je to pod GPL nekompatibilní licencí.
    Věřím v jednoho Boha.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.