abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 718 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Dotaz: Portace her na Linux z OS X

    15.6.2014 14:35 dexler
    Portace her na Linux z OS X
    Přečteno: 560×
    S hrama na Linuxu je to těžké, většinou jsou k dispozici jen samé "malé" (tím nechci říct špatné) věci, ale velké AAA tituly prostě ne. Ale přitom je dost her co jsou ve verzi pro Win a ve verzi pro Mac (OS X) - třeba starší GTA nebo třeba Borderlands 2. Já teda nejsem programátor, ale když OS X je vlastně taky založený na Unixu a dodržuje (dodržuje?) POSIX normu, tak by snad neměl být takový problém udělat port té macovské verze do Linuxu? Od toho ta norma je, ne? Navíc, i když já to možná vidím naivně, když mám nějaký herní engine (třeba Unreal) tak ten bych očekával že bude fungovat jako jakýsi "přehravač" herního obsahu a tudíž pokud existuje verze enginu pro Linux tak by měl být schopný "přehrávat" hru úplně stejně jako ve Windows, rozdílnosti systémového prostředí bude řešit ten engine a ne obsah (hra) v něm pouštěný. Nebo ne?

    Odpovědi

    FrostyX avatar 15.6.2014 15:32 FrostyX | skóre: 27 | blog: Frostyho_blog | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portace her na Linux z OS X
    Starší AAA tituly si můžeš zahrát ve wine a čím dál víc těch aktuálních, nebo těch co jsou právě ve vývoji, podporu pro linux má - hlavně díky steamu.

    Btw na spouštění OSX aplikací pod linuxem dělá Doli - projekt Darling
    FrostyX.cz | 1984 was not supposed to be an instruction manual.
    rADOn avatar 16.6.2014 19:03 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portace her na Linux z OS X
    POSIX do toho netahej, to při vývoji her nemá valný význam. Přeportovat herní engine není nemožné, ale pak začíná politika.
    1. Portace může být různě složitá podle toho co je pod kapotou. Engine založený na OpenGL, SDL a OpenAL bude snáz portovatelný než DirectX.
    2. To že to jde zkompilovat ještě neznamená že je to hotové. Každá platforma má svoje specifika a chyby které je nutné odladit, což je obvykle pro tým který hru vyvíjí naprostá terra inkognita.
    3. Když se to povede odladit, tak je potřeba poskytovat taky nějakou podporu. Zase terra inkognita.
    4. Některé speciální vývojové nástroje na grafiku v linuxu prakticky neexistují. Těžko ATI vypotí GL debugger když nedokážou zbastlit ani pořádně fungující ovladače.
    5. Ditto distribuce – vývojový cyklus wydlí (dlouhé roky stagnace následované zemětřesením) jsou úplně jiný ekosystém než trvalý proud změn jaký je obvyklý v linuxu. Pokud je firma zvyklá že vypotí instalačku pro XPčka a visty (nebo co je teď zrovna v módě) a má vymalováno, tak se logicky z představy nonstop údržby sady balíčků pro různé distribuce musí osypat.
    6. …za což si ovšem mohou sami. Herní branže se jako většina komerční sféry vyžívá v totální kontrole, což s linuxovým ekosystémem nejde dohromady. Místo tiché podpory ze strany OS je tu otevřené nepřátelství, distribuční kanály přímo podporují otevřenost, DRM je sprosté slovo a když by se někdo pokusil o podraz s rootkitem tak by se na to rychle přišlo.
    7. Z komerčního hlediska je linux nadbytečný. Ani ne tak co do počtu (mackařů taky zrovna moc není) ale protože většina linuxáků stejně má poblíž nějaký ty wydle "na hraní". Valve taky na linux do posledního okamžiku kašlali, prozřeli až když viděli že se jim microsoft snaží podtrhnout židli.
    Ve výsledku je to spíš otázka politiky a kultury. Třeba id soft nikdy s linuxovou verzí neměl problém. Port tech4 prý celý udělal jeden člověk během pár dní, binárky dali k dispozici pod licencí která umožňovala lidem od distribucí udělat balíčky a když je přestal bavit support tak pustili rovnou zdrojáky. Ale těžko něco takového čekat od EA :-)

    Steam tohle hodně mění z politicko/kulturní stránky (tím že si zavádí vlastní politiku) a některé enginy které jsou od začátku stavěné a vyvíjené multiplatformě to taky mění ale to je běh na hodně dlouhou trať.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    16.6.2014 19:35 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portace her na Linux z OS X

    např Unreal Tournament 3 byl portován na linux celkem bez problémů .. ale licence jedne z využívaných knihoven neumožnila jeho zveřejnění ..

     

    z technologického hlediska není u většiny her a software problém rozjet pod jakýmkoliv systémem .. problémy jsou právní a jak zminuje rADOn tak ochota supportu a finance

    USE="-gnome -kde";turris
    17.6.2014 11:48 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portace her na Linux z OS X
    S tím enginem jako přehrávačem to taky není tak jednoduchý. Dneska je spousta enginů zdarma pro malé projekty (třeba Unity), jenže ti nedovolí nic víc než vytvořit obsah a naskriptovat herní logiku - pak je to fakt přenositelný všude. (Mínus platformní speciality který ten engine nedokázal odstínit.)

    Ale velký společnosti dělající AAA hry si licencují ten engine i se zdrojákama a přiohnou si ho k tomu co potřebují. A pokud přiohnou i nějakou platformě závislou část, tak už je portace těžší (musí ji stejně přiohnout pro všechny platformy, který chtějí podporovat).

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.