abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:00 | Nová verze

    Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:11 | Zajímavý software

    Komunita kolem Linux Containers po roce vývoje představila (YouTube) neměnný operační systém IncusOS speciálně navržený pro běh Incusu, tj. komunitního forku nástroje pro správu kontejnerů LXD. IncusOS poskytuje atomické aktualizace prostřednictvím mechanismu A/B aktualizací s využitím samostatných oddílů a vynucuje zabezpečení bootování pomocí UEFI Secure Bootu a modulu TPM 2.0. Postaven je na Debianu 13.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 22:44 | IT novinky

    Mozilla začne od ledna poskytovat komerční podporu Firefoxu pro firmy. Jedná se o podporu nad rámec stávající podpory, která je k dispozici pro všechny zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:44 | Komunita

    V Bolzanu probíhá konference SFSCON (South Tyrol Free Software Conference). Jean-Baptiste Kempf, zakladatel a prezident VideoLAN a klíčový vývojář VLC media playeru, byl na ní oceněn cenou European SFS Award 2025 udělovanou Free Software Foundation Europe (FSFE) a Linux User Group Bolzano‑Bozen (LUGBZ).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 02:44 | Zajímavý projekt

    Open-source minimalistický trackball Ploopy Nano byl po modelech modelech Classic a Thumb Trackball také aktualizován. Nová verze Nano 2 používá optický senzor PAW3222 a k původně beztlačítkovému designu přidává jedno tlačítko, které ve výchozí konfiguraci firmwaru QMK přepíná režim posouvání koulí. Sestavený trackball nyní vyjde na 60 kanadských dolarů (bez dopravy a DPH).

    |🇵🇸 | Komentářů: 3
    7.11. 14:22 | Zajímavý článek

    Github publikoval Octoverse 2025 (YouTube), tj. každoroční přehled o stavu open source a veřejných softwarových projektů na GitHubu. Každou sekundu se připojil více než jeden nový vývojář. Nejpoužívanějším programovacím jazykem se stal TypeScript.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.11. 09:55 | Komunita

    Kit je nový maskot webového prohlížeče Firefox.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    7.11. 00:11 | Nová verze

    Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.5. Přehled novinek s náhledy v oznámení na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.11. 23:55 | IT novinky

    Německo zvažuje, že zaplatí místním telekomunikačním operátorům včetně Deutsche Telekom, aby nahradili zařízení od čínské firmy Huawei. Náklady na výměnu by mohly přesáhnout dvě miliardy eur (bezmála 49 miliard Kč). Jeden scénář počítá s tím, že vláda na tento záměr použije prostředky určené na obranu či infrastrukturu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.11. 18:00 | Komunita

    Po dvaceti letech skončil leader japonské SUMO (SUpport.MOzilla.org) komunity Marsf. Důvodem bylo nasazení sumobota, který nedodržuje nastavené postupy a hrubě zasahuje do překladů i archivů. Marsf zároveň zakázal použití svých příspěvků a dat k učení sumobota a AI a požádal o vyřazení svých dat ze všech učebních dat.

    karkar | Komentářů: 9
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (47%)
     (18%)
     (17%)
     (22%)
     (15%)
     (21%)
     (15%)
     (16%)
    Celkem 328 hlasů
     Komentářů: 15, poslední 2.11. 08:25
    Rozcestník

    Dotaz: spojeni fyzickych serveru do jednoho cloudu

    19.8.2015 16:45 Jeason | skóre: 16 | Plzeň
    spojeni fyzickych serveru do jednoho cloudu
    Přečteno: 424×
    neresil nekdo jak vyuzit starsi server na spojeni do jednoho cloudu?

    jde mi o vyuziti ram a cpu.

    nechci delat cloud computing, na to reseni znam. ale chci vyuzit cpu vsech serveru idealne pri chytrem spojeni serveru. cluster z toho tez nechci delat, aplikace by se s tim nedokazala vyrovnat.

    priklad mam 5 server s 4x cpu, vysledek je 20x cpu.

    koukal jsem i zda je nejaka moznost spojit virtualni servery a pohlizet k tomu jako jednomu velkemu virtualu, ale nenasel jsme nic vhodneho. pripadna data by byly ulozeny na siti.

    Odpovědi

    Jendа avatar 19.8.2015 17:09 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: spojeni fyzickych serveru do jednoho cloudu
    No a co by sis pod tím představoval?

    Některé aplikace jde spustit na víc serverech snadno, některé hůř.

    Ale čekat že to bude vypadat jako jeden normální systém, to těžko.
    19.8.2015 17:26 iwk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: spojeni fyzickych serveru do jednoho cloudu
    neresil nekdo jak vyuzit starsi server na spojeni do jednoho cloudu?

    jde mi o vyuziti ram a cpu.

    nechci delat cloud computing, na to reseni znam. ale chci vyuzit cpu vsech serveru idealne pri chytrem spojeni serveru. cluster z toho tez nechci delat, aplikace by se s tim nedokazala vyrovnat.

    priklad mam 5 server s 4x cpu, vysledek je 20x cpu.

    koukal jsem i zda je nejaka moznost spojit virtualni servery a pohlizet k tomu jako jednomu velkemu virtualu, ale nenasel jsme nic vhodneho. pripadna data by byly ulozeny na siti.
    Omyl, takto to nefunguje. V žiadnom prípade nevznikne jeden výkonný virtuálny server.
    19.8.2015 17:38 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: spojeni fyzickych serveru do jednoho cloudu
    Pokud mas data na siti , spust aplikace na serverech a mas vyreseno. Pokud mas vsechny servery HW stejny, nasad vmware a vcenter pro migrace. Vic legrace nevymyslis. Jeden virtual s 20x cpu nejde. Druha cesta je cluster, ale to je zas jina pisnicka.
    19.8.2015 18:18 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: spojeni fyzickych serveru do jednoho cloudu
    Sorry, ale tvrzení
    nechci delat cloud computing, na to reseni znam

    vs
    priklad mam 5 server s 4x cpu, vysledek je 20x cpu.

    je dost v rozporu. Zaprvé, cloud computing je buzzword který může dnes znamenat téměř cokoliv, takže bych se zaručil že na obecný "cloud computing" řešení nezná asi nikdo. Zadruhé, příklad se spojením serverů "do jednoho virtuálu" je na úrovni
    "jak spustit tuhle aplikaci aby využívala multithreading, i když není na to napsaná a zdrojáky k ní nemám".

    Servery které jsou fyzicky oddělené nemůžou "simulovat" dohromady jeden větší, sítě jsou o hromadu řádů pomalejší než přímá komunikace mezi CPU a RAM.
    Jediný rozumný způsob jak spojit výkon více serverů je pomocí nějakého load-balancingu, tj. jeden server se prohlásí (třeba i mimo jiné) za balancer a bude rozdělovat práci mezi řadu slabých serverů tak, aby se žádný server neflákal (ideálně se sledováním serverů a vyvažováním zátěže). Na to existují řešení, ale nejsou obecná a vážou se na to jaká platforma pro aplikace se na serverech bude používat.
    20.8.2015 00:33 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: spojeni fyzickych serveru do jednoho cloudu
    cluster z toho tez nechci delat
    A co tedy? Cluster *je* více samostatných počítačů chovajících se jako jeden velký. (Co si vlastně pod tím pojmem představujete?)

    Jako cluster to bude fungovat (a většina aplikací to ani nepozná), pokud použijete distribuovaný operační systém, např. Plan 9, Inferno či Amoeba (aplikace napsané specificky pro tyhle systémy budou samozřejmě fungovat mnohem lépe než portované). Další možností je použít distribuované aplikace, typicky velké databáze tohle umí (tedy jak které, Postgres se to naučil teprve nedávno). Nebo by mohlo stačit tam mít distribuovaný souborový systém a zbytek ovládat jako oddělené systémy třeba pomocí ClusterSSH.
    20.8.2015 09:28 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: spojeni fyzickych serveru do jednoho cloudu
    Riešil, bola to firma Bell Labs. A elegantne to spojazdnila cez vlastný OS zvaný Plan 9.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.